Помните ли това предаване? Дето мацки се събличаха и говореха за времето. Ама никой не зяпаше климатичните карти…
Обаче – закриха го. Имат ли акъл тези хора?
Тогава всичко, що се чувстваше все още мъжко, седеше до късно, залепено на синия екран. Да види голата истина, дето сме я чували само. А показваните истини си ги биваше. Съдържанието - съдържание, формата - форма.
А имаше ли нещо по-приятно от онези късни голи новини…
Има ли по-голяма истина от голата, ако си си спрял всички радиатори, наблякъл си в студа куп дрехи и си се наметнал с палатка.
Поне телевизионната истина да е гола!
От общото дрехонавличане родината съвсем обеднява откъм бебета. А евентуалните родители отлитат към топлите на заплащене страни. Защото на младите у нас се дава път навред - мий чинии, кеф ти в Амстердам, кеф ти в Лисабон. Такава е другата родна гола истина.
Оголява и духът народен.
Пари за книги няма, в театъра само "Снежанка" може се играе в тоя студ, родните филми са се напнали да се правят на холивудски.
Голата истина е, че ето като как се получава - по закон медицинското обслужване е безплатно, но лечението изисква куп пари.
А с колко голи обещания ни засипваха преди изборите кандидатите – и после гол среден пръст показват на хората. И не му се вижда краят, камо ли човек двата края да свърже.
А народът все по-гол остава, голи надежди храни, голи прикзки от голата парламентарна зала слуша. И хора с тъмно минало и светло бъдеще са се захванали с голи лафове да залъгват народа. Но си остава само голотата, защото истината се знае от всекиго.
А родината все повече оголява, падат розовите воали на илюзиите.
Гола истина е, че правосъдието ни е в противозачатъчно състояние, че днес може всичко, но не от всички, че всеки ден стана празник на българина. Защото го е преживял, слава Богу!
Видяхме и голата истина на шоубизнеса. Прозираме и през голата истина на интернет манията на децата. Столетия наред човечеството разсъждавало върху живота, но ето - появи се Интернет и край на разсъжденията. Защо ти са? Поизучавай устройството на голите лелки, пък вземи иди на концерт "Рок срещу наркотици". Все едно - "Пчели срещу мед".
А оная, голата истина от екрана, дето ни я демонстрираха, се оказа недотам гола. Каква е тая гола истина по гащи? Както всичко у нас - незапочната симфония. А сетне и тя хвърли последната опаковка. И видяхме, че голата истина не е чак дотам хубава, когато е съвсем гола. Но така си е - от голите истини всички станахме гОла вОда.
И си го заслужаваме…
© Георги Коновски Todos los derechos reservados