20.07.2018 г., 11:05 ч.

Голата истина 

  Проза » Хумористична
638 4 21
2 мин за четене

Помните ли това предаване? Дето мацки се събличаха и говореха за времето. Ама никой не зяпаше климатичните карти…

Обаче – закриха го. Имат ли акъл тези хора?

Тогава всичко, що се чувстваше все още мъжко, седеше до късно, залепено на синия екран. Да види голата истина, дето сме я чували само. А показваните истини си ги биваше. Съдържанието - съдържание, формата - форма.

А имаше ли нещо по-приятно от онези късни голи новини…

Има ли по-голяма истина от голата, ако си си спрял всички радиатори, наблякъл си в студа куп дрехи и си се наметнал с палатка.

Поне телевизионната истина да е гола!

От общото дрехонавличане родината съвсем обеднява откъм бебета. А евентуалните родители отлитат към топлите на заплащене страни. Защото на младите у нас се дава път навред - мий чинии, кеф ти в Амстердам, кеф ти в Лисабон. Такава е другата родна гола истина.

Оголява и духът народен.

Пари за книги няма, в театъра само "Снежанка" може се играе в тоя студ, родните филми са се напнали да се правят на холивудски.

Голата истина е, че ето като как се получава - по закон медицинското обслужване е безплатно, но лечението изисква куп пари.

А с колко голи обещания ни засипваха преди изборите кандидатите – и после гол среден пръст показват на хората. И не му се вижда краят, камо ли човек двата края да свърже.

А народът все по-гол остава, голи надежди храни, голи прикзки от голата парламентарна зала слуша. И хора с тъмно минало и светло бъдеще са се захванали с голи лафове да залъгват народа. Но си остава само голотата, защото истината се знае от всекиго.

А родината все повече оголява, падат розовите воали на илюзиите.

Гола истина е, че правосъдието ни е в противозачатъчно състояние, че днес може всичко, но не от всички, че всеки ден стана празник на българина. Защото го е преживял, слава Богу!

Видяхме и голата истина на шоубизнеса. Прозираме и през голата истина на интернет манията на децата. Столетия наред човечеството разсъждавало върху живота, но ето - появи се Интернет и край на разсъжденията. Защо ти са? Поизучавай устройството на голите лелки, пък вземи иди на концерт "Рок срещу наркотици". Все едно - "Пчели срещу мед".

А оная, голата истина от екрана, дето ни я демонстрираха, се оказа недотам гола. Каква е тая гола истина по гащи? Както всичко у нас - незапочната симфония. А сетне и тя хвърли последната опаковка. И видяхме, че голата истина не е чак дотам хубава, когато е съвсем гола. Но така си е - от голите истини всички станахме гОла вОда.

 И си го заслужаваме…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Покана - https://genekinfoblog.wordpress.com/

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елке!
  • Голата истина за живота лъсна! Няма какво повече да се каже!
  • Благодаря, Гавриле!
    Това за рока и наркотиците го измисли моят приятел и градски Кембъла...
    Умен човек беше!
    За мен наркоманиите са много - дрогиране, алкохолизъм, пушене, електронни игри, шопинг и т.н. ...
  • Добре е написано. Единствено не ми се понрави отъждествяването на рок музиката с наркотиците. Това е все едно аристокрацията, която някога е слушала класика, да се отъждествява с опиума, който е консумирала по принцип.

    Наркотиците в музиката се свързват единствено с опита на егото да понесе славата и не са изключително явление за един жанр. Затова ми се струва некоректен паралела за наркотиците. Сочим с пръст наркоманията като привнесено западно явление, а си трайкаме за родния алкохолизъм, който немалко хора е убил.

    Категорично не защитавам западните явления, но трябва да има и някаква обективност.
  • Благодаря, Костадине!
  • Ммм да,пак ме умисли,айрян без кисело мляко.А младите дано имат късмет.Поздрав.
  • Благодаря, Силвия!
  • Хареса ми, повдига важни въпроси!
  • Благодаря, Иржи, Хари!
  • Така е Георги!Синоптичка да си на днешно време. Навън гърми, трещи,а ти...Пред президентските врати... Мечти...Мечти...
  • Като чета,Георги и ме хвърляш в размисли....И сега има,даже повече от преди голи предавания,за които мечтаят мъжете...Отвори Гала и ще видиш както тя,така и разни гости/а има и други такива предавания/в най-големия студ,когато много хора мръзнат от изключеното парно,тя е като на плажа-деколте до пъпа,без ръкави,с копринени дрехи....А за всичко останало,което описваш ,си е гола истина за действителността ни.Лошото е,че я отбелязваме на думи,помежду си, и става като "кучетата си лаят,кервана си върви.."Затова прав си,че заслужаваме съдбата си и дано дойде ден младите да не бягат от Родината,а да поведат борбата....срещу всичко,описано по-горе!
  • Благодаря, Лиа!
    Както каза един колега - лимон със захар...
  • Отново си толкова реалистичен и пронизващ с всяка дума, Георги! Хубав реализъм, но горчив.
  • Благодаря, Надя!
  • "Но така си е - от голите истини всички станахме гОла вОда.

    И си го заслужаваме…" И какво повече да каже човек?
  • Благодаря, Любомира!
  • Брокерството е по-интересно от газовата технология.
  • Благодаря, Мариана, Милко, Странник, Петре!
  • Много тъжни истини...
    Хубавото е, че за едно не си съвсем прав - не всички млади мият чинии в Европа, имам наблюдения.
    Но пък си остават там, не се връщат. И ето - вижда се края на тунела. Само че той води до задънена улица.
  • Благодаря, Светулке!
    Може и да...
  • Аплодисменти!Ще препрочитам! Дано намери широк отзвук и пробуди заспалите!
Предложения
: ??:??