В един ноемврийски ден на 1989 година в празната пощенска станция на малкото ни селце влезе мургав другоселец:
- Другарке, искам да ма свържиш с жината на село.
- Кое село?
- Наш'то ли, Урбовка...
- Как се казва селото?
- Урбовка.
- Няма такова село. Къде се намира?
- Как да няма, ма...? До Пафликени.
- Да не е Върбовка.
- Ами аз нали това ти казвам, Урбовка.
- Ами ти ми казваш... Както и да е. Как е името на жена ти?
- Иии-мѝто на нея Илиии-съвѐта Илиии-ѐва. Който я такова на пощата, да блъска здраво, че тя може да спи.
- Абе какви глупости ми говориш? Кои са тези, Мито, или Съвета, или Ева, които са „на нея“? Как така някой ще „такова“ жена ти на пощата, а тя ще спи, ако я "блъскат"...?
- Не ма, мойто жена Илисъвета. С „Е“ ...
- А ти как се казваш?
- Ааааа... ти май ма сваляш... - той срамежливо свежда глава - Урбан...
- Трябва да запиша името ти в повиквателната. Урбан? Не съм чувала такова име.
- Ами казвам ти – Урбан, с „В“.
- Да не е Върбан?
- Ами нали туй ти казвам ма, кокошко, ти български не разбираш ли? - афектиран вика клиентът.
- Какъв да бъде разговорът?
- Ами искам човешки да ми говори, а не да ми крещи и да ма обижда.
- Питам поръчката експресна ли да е, бърза или обикновена?
- Ама те, поръчките почти кат' влаковете, само че обикновения влак му викат пътнически. Ами експресна..., че много бързам.
- Добре изчакай там във фоайето! Аз ще те повикам, като се яви лицето отсреща. Тогава ще влезеш в кабината, вдигаш слушалката и говориш с жена си.
След десетина минути по високоговорителя прозвуча гласът на телефониската:
- Върбан влезте във втора кабина! Имате връзка с Върбовка.
Той влезе в кабината и затвори вратата, но това не попречи виковете му в слушалката да огласят пощенската станция:
- Илисъвета, аз съм. Виж, таз вечер не ма чакай, няма да са прибера, отивам в София! Нищо ми няма. Абе няма друга. Нали знаиш, чи много та обичам. Как защо ма, ни гледаш ли телевизия, властта са сменя? Голем шанс йе туй. Идва наш'то времи. Четиресет и пет години стига, времито йе наши...
© Стрина Todos los derechos reservados