8 nov 2007, 9:16

Изоставен 

  Prosa » Cartas
1873 0 3
2 мин за четене

   Изоставен - чувството е жестоко. Прониква във всяка пора на тялото ти, бавно и постепенно. Притиска всяка клетчица от него. Смачква го, започвайки от самочувствието. С него се преборва най-лесно. Като борец по сумо го хваща и хвърля на земята, после с нескрито удоволствие бавно, сякаш наслаждавайки се на малката си победа, го притиска с крак. Леко и постепенно, докато то спре да се движи и се превърне в пихтия в праха. Това е лесно, сякаш окрилен се заема с всяка частица от тялото, бавно и методично, без да бърза. Уверен е в превъзходството си, няма за къде да се бърза. Знае, че веднъж заел се с теб, няма да те изпусне. Ще мачка едно по едно, започвайки от физическото усещане за нужност, за принадлежност към дадена група, за значимост, за нещо уникално в този свят.                 

    Човешкия живот е нещо уникално.А ако е споделен, тогава се превръща в една сбъдната мечта, в едно великолепие, озарено от светлината на милия човек, от неговата нежност и топлина. Тогава изоставеността няма място около него. Тя се появява, когато този човек го няма, когато по една или друга, уважителна или не причина, той отсъства. Когато топлината на неговото присъствие бавно и постепенно изстива, когато светлината на уникалната му личност залязва и настъпва мрака.

   Тогава идва То. Храни се с тъмнина и с чувство на обреченост, с всичко стъпкано от тялото на човека и запратено в праха.  Могъщо е. Може да сломи и най-силния мъж. Може с един замах да го изпрати в калта на безволието. Има си и трикове. Понякога му предлага спасение. Дава му чаша водка и обнадежден той се впива в нея, но… това е само един трик. В безпаметността нямаш сила да се бориш с него. А То си изпълнява пъкленото дело спокойно и без притеснение. Не бърза. Чака да се събудиш, да огледаш жалката си обвивка, да се вкамениш от ужас при вида й. Да, не бърза. Наслаждава се. Знае, че си безпомощен, знае че само една светлина може да ти помогне, но тя е спряна от онази уважителна или не причина. 
            
Последно ще остави сетивата и съзнанието.  Лежиш в праха след поредната лъжлива помощ, под формата на чаша с водка, без тяло, без ръце, но с изострени сетива. Чуваш и виждаш. Помирисваш всичко, собствения си страх, виждаш в мрака фигурата Му. Чуваш безшумните стъпки и не можеш да направиш нищо. Нямаш ръце да го отблъснеш, нямаш крака да избягаш, нямаш тяло, което да пазиш.Само онова чувство на изоставеност, само то ти е останало и надеждата. Надеждата, че ще зърнеш в мрака с онези очи, които крещят от болка, от взиране в звездичката на любимия човек. Светлинката на надеждата. После и те изчезват. Остава слуха, крещящ от болка, от вслушване в безмълвието на мрака. Но и той изчезва. Остава обонянието. Но и то изчезва. И тогава не остава нищо освен затвореното в клетка съзнание, уплашено като малко животно, свряло се в един ъгъл и чакащо края.

   Това ми е останало - малкото зверче в ъгала. Нито слух, нито осезание, нито поглед. Чакам те. Липсваш ми.Не се бави!

   Ела моля те!

© Ноел Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • "Ако "близнак" е достатъчно, значи в теб има поне 2-ма човека" -
    Просто двулична зодия e Близнаци.Невярна.Така както има бяло и черно,добро и лошо,красив и грозен............................
    Написаното ми прилича на изповед на човек "загубил" нещо, не много ценно.Но не Любоов, а някаква собственост.Защото липсва пламъка на думата(когато липсва Любовта),който тук е заменен от самосъжаление.Представям си брадясал интелигент,изоставен застаряващ мъж,седящ на пейка в парка и обзет от тези тревожни разсъждения.
    P.S. В четвъртото изречение отзад напред думата "ъгъл" е с правописна грешка-"ъгАла"
    А това"Noel" ми напомня някой от близкото минало.
  • Да, от липсата на оня, който ти дава усещане за цялост, няма нищо по-отчайващо. Разбирам всичко, но не и бягството от болката по този начин. Не, не го разбирам!
  • Ако "близнак" е достатъчно, значи в теб има поне 2-ма човека, което е обещаващо за по нататъчно писане Прочетох това. Съжалявам, но не бях възхитен, не обичам да пиша лоши коментари, но не смятам този за такъв. Според мен само малко да се пипне още и ще стане велико
    Гледай само напред........
Propuestas
: ??:??