1 jun 2023, 10:32

Как се прави история 

  Prosa » Otros
395 2 6
2 мин за четене

Ровя къде ли не из интернет и, разбира се, попадам в отходни ями. Някаква маргинална телевизийка прави нещо като нищо. Демек – рекламно предаване под формата на анализи. Поканен странен образ. Някак си разпознаваем…

Сещам се – отпадък от отпадъка на СДС. Имаше нявга такова образувание – раково. Сега името му носи друго подобие на партия…

Та тоя казва: „Като картата с черепите, която пусна Клара Маринова и комунистите изгубиха изборите…“

Момент!

Ей, дърт съм, ама годините трупат ако не акъл, то поне спомени. И се сещам – прословутата „карта с черепите“ пуснаха именно от СДС. Насреща им излезе Кларата и ги направи за смях. А тия избори бяха загубени за СДС може би и заради глупостта да атакуват с подобни нелепици. И с нелепи хорица. Например, имаше един, дето по митингите се заканваше да опъва кожи по стените. Или друг…

Абе, идиоти много. И някои досега се прехранват по студиата – анал лизатори…

Впрочем, за друго ми е думата.

Как се манипулира и променя историята…

хххх

В тая връзка.

Умря Тито. Ми – умря. Няма да се спирам върху интересните проблеми в биографията му, ни за версията, че зад това име се крие фактически хърватски аристократ, офицер от австро-унгарската армия, болшевик по принуда. И наистина майстор в политическата игра…

Както и да е, умря. А аз слушам коментар по радиото. „Свободна Европа“ ли беше, ВВС ли – не помня вече. Бях в Бяла Слатина и вечер хубаво хващах непозволените станции…

Та от радиото чух: съветски войски били разположени в Северозападна България и чакали заповед да атакуват Белград. При това гласът уверено изброяваше местата на дислокация – Борован, Комарево… Чак Заножене спомена…

Да де, ама аз бях в Бяла Слатина, на другия ден ходихме до Борован, а след още един ден – до братовчедите в Заножене. Чудесно село, на два километра от Вършец, с прекрасен водопад – почти до дома на родата…

И като видяхме едни танкове, едни бойни машини, артилерия…

А, да – това беше на екрана. Щото въртяха някакъв петъчен филм за войната, а това върви добре при мъжка разпивка.

Пък реални войски… Тцък!

Затова, обаче, незнаещите кое где е в нашия край със сигурност са повярвали. Както вярваше баба ми: „Истина е – Огнян Велков го каза…“

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Красе!
  • точно - някой казал и така..украинците си я взривиха, след тях и потоп, а теренът е такъв, че се наводняват руските установки и армия; всичко, разбира се се знае много добре; важно е да има имитативни форми на дискусии и ексклузивни вдъхновения; от друга страна територията е това, което вълнува "партньорите", така че.. но, така се прави история Поздрави, Генек.
  • Благодаря, Георги!
  • СДС - колко надежди се родиха... за да умрат после с тях...
    Колко вяра умря под знамената им...
    Колко предатели, продажници и лицемери излязоха от листата им...
    Заболя ме.
    Бях малък, но помня вярата и надеждата в очите на хората, които... после бяха пренесени в жертва пред боговете на Корупцията, Лъжата, Предателството...
    Село Комарево - че то е до моето...
    Хъм, не помня да е имало танкове там, войски, или нинджи, нито съм чувал...
    Явно е било мого сек(с)ретно...
    Поздравявам те!
  • Благодаря, Пепи!
  • С власт и МЕДия всичко се прави!
Propuestas
: ??:??