20 ene 2016, 21:21

Китарата и старата липа 

  Prosa » Relatos
1097 0 7
6 мин за четене

Вечерният мрак сладостно пълнеше въздуха с аромат на липа. Огромното дърво потрепваше от милването на вятъра и се вслушваше в звуците от отворения прозорец отсреща.

Трети ден музикантът се мъчеше да напише  песен и се разхождаше напред-назад из стаята, нервно драскаше нещо на нотния лист, после грабваше китарата и започваше да свири мелодия, която прекъсваше по средата, хвърляше ядосан музикалния инструмент на леглото и излизаше.

Тази нощ бе някак различно. Косата му стърчеше навсякъде и той заставаше с поглед, вперен към Витоша, гледаше невиждащ  и отчаян мислеше, че утре трябва да представи песента, а не е готов и може да загуби своята работа. Внезапно  се обърна, грабна китарата и я запрати към най-близкото дърво.

С писък тя полетя в топлия мрак. Липата разтвори майчински клони, вятърът подхвана литналата китара и нежно я положи в прегръдката на цъфналото дърво.

- Такава е наградата, че години наред му служих вярно и предано – изплака  тъжно тя. – Колко хитове сме изсвирили заедно, колко музика сме създавали посред нощ! Всичко  е забравено!

- Не тъгувай, - нежно погали струните липата с малки цветчета. –  Винаги съм мечтала някой да ми изсвири серенада или  изпее сладостна песен само за мен.  Сега най-после мечтата ми ще бъде изпълнена.

Китарата се намести удобно в прегръдките на липовия цвят и ненадейно  една мисъл озари сърцето ú.

- Искаш ли наистина да свиря за теб? Ще ти подаря всички хубави песни,  измислени през годините с музиканта!

После обаче, се натъжи:

- Ала няма кой да докосва моите струни. Сама не мога да създавам топлата музика.

Южният вятър провря любопитна глава между клоните, погали нежно струните на тъжната китара и в тишината заваляха бисерни звуци музика и светлина.

- Тази вечер  - прошепна той - аз ще бъда твоят музикант, ако  искаш.

Щастливо се усмихна китарата и звездното небе се превърна в сцена за най-странния концерт, който някога бе изпълняван някъде.

Вятърът танцуваше по струните на китарата, а тя леко го насочваше, полюшвайки се в прегръдката на листата. Липата припяваше с красив алтов глас, а група звезди като истински беквокал допълваха  звездния концерт.

Градът спеше. Спеше и музикантът, сънувайки най-прекрасната музика, която някога бе чувал в живота си. Виждаше като на филм захвърлената китара и вятъра, който свири виртуозно по нейните струни, чуваше божествения хор на звездите и вибриращия  глас на липата.

- Искам да се събудя, искам да се събудя! - викаше той, но в същото време не искаше да отвори очи от страх тази кристална мелодия да не спре и той да не може да я запише сутринта.

Когато слънцето отвори очи, музикантът повдигна клепачи. Със страх се ослуша и радостен чу в сърцето сънуваната мелодия. Грабна нотния лист до главата си и на  прииждащата светлина на утрото записа музиката до последния звук. Беше спасен! Само трябваше да я изсвири на китарата,  да я чуе как звучи  жива...

- По дяволите! – скочи от леглото той и застана на прозореца.

Спомни си как захвърли в своя яд музикалния инструмент някъде по дървото. Вгледа се внимателно и видя грифа ú да се показва зад едно отрупано с цвят клонче липа.

Навлече бързо панталони, затрополи по стълбите и след малко се закатери по дървото с горещата надежда  китарата да се окаже цяла.

- Той все още те обича – прошепна старата липа на китарата, докато гледаха как музикантът се приближава към тях.

- Да – щастливо прошепна китарата.

- Ще ми липсваш – погали струните южният вятър, свил коси между клоните на дървото.

 - Винаги, когато свиря, ще бъде  за вас  - обеща китарата.

Когато музикантът стигна до нея, бе поразен. По китарата нямаше дори драскотина.

-  Чудо, това е истинско чудо! – повтаряше той, слизайки от дървото с нея.

След минути  от прозореца на стаята  липата и вятърът чуха прекрасната музика. Тя носеше покой и светлина, любов и нежност, защото бе родена от красотата на едно приятелство.

© Илияна Каракочева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Ефимерна нежност и красота! Благодаря и сърдечни поздрави!
  • Благодаря ви, момичета, че бяхте на гости при мен и харесахте тази приказна история с дъх на липа и приятелство, обич и светлина!
  • Тук има толкова много поезия! И идейност...
    Благодаря, Илияна!
  • Приятен текст с дъх на липи...
  • "Южният вятър провря любопитна глава между клоните, погали нежно струните на тъжната китара и в тишината заваляха бисерни звуци музика и светлина." Поезия в прозата, музика, красота... Поздравления!
  • Поетичен и романтичен текст. Поражда нежни лирични чувства.
Propuestas
: ??:??