17 dic 2022, 10:03

Летящите гащи 

  Prosa » Ficción y fantasy, De humor
160 1 1
2 мин за четене

                                                              "Трябва да минаваме на коледен режим!..."
                                                                                                               детски бисер

 Картина първа. 
 
 Началото на приключението.

 

  Остъклена с винкел тераса на панелен блок в квартал на града. Някои от крилата са отворени. На простора се веят гащи без щипки по тях. Има всякакви – детски боксерки с костенурките нинджа, прашки с дантелки, червени пликчета на черни точки, като калинки, мъжки слип с полугола мацка, гонена от тигър, яркозелени с плодове и зеленчуци и т. н.
 В един момент обаче излезе ураганен вятър, разхвърчаха се листа и клони, раздрънчаха прозорци, разсвириха се аларми на коли. Вятърът нахлу в терасата, подбра гащите и те...полетяха!...Но не поотделно, а в ято – като птици, които отлитат на Юг – нали все пак принадлежаха на едно и също семейство. 
  И така летяха те, и летяха, и летяха над градове и села, над гори и планини, над морета, езера и реки. Когато се измориха, решиха да си намерят някое дърво, по което да накацат, за да си починат. И започнаха да се спускат, и да се спускат, и да се спускат над едно селце, на централния площад на което тъкмо се бяха събрали кметът и други официални лица, за да запалят тържествено светлините на Коледната елха. Кметът държеше прочувствена реч, а събралото се население почтително го слушаше. И тогава по клоните на високата елха, редом с очакващите с нетърпение да бъдат запалени разноцветни лампички и до играчките, започнаха да се закачат и нашите герои – гащите!...

 

 Картина втора. 
 
 Герои на социалните мрежи.

 

  Невиждана сензация – Коледна елха в центъра на село, украсена с бельо!...За минути се направиха хиляди снимки и селфита. Новината обиколи Света и стана № 1 във всички новинарски емисии. Заветната елха измете в Инстаграм всички снимки на Айфеловата кула, балоните над Кападокия, изгревите и залезите над о. Санторини и каналите на Венеция!...Към селцето започнаха да се стичат тълпи от туристи. Властите се принудиха да обявят частично извънредно положение. Всички хотели бяха ангажирани от кучешките колиби по дворовете до капандурите на покривите. Домовете, които не бяха до тогава хотели, също се префасонираха на такива. Каравани и кемпери напълниха околностите. Дронове кръжаха над елхата. Коледният базар до тогава се състоеше от няколко дъсчени барачки, където се предлагаха наденици с кисело зеле, сладкиши с канела и джинджифил и греяно вино. След като нашите герои започнаха да се веят по коледното дърво, базарът изпълни цялото площадче и се преля в съседните на него улички. Там вече се предлагаше какво ли не. Бяха включени в обръщение и актуални сувенири – магнити за хладилници със снимката на елхата; както и такива с отделните видове гащи; клечки за парти хапки, завършващи със същите персонажи; плюшени играчки и коледни картички, отново с тях; отварачки и тирбушони в същата форма и т.н. и т. н.
  Селцето беше обявено за град. Снимките на елхата с гащите и анотациите към тях влязоха на първо място в аналите му.
  
  На Коледа като клише №1 по филмите...заваля сняг. И валя, и валя, и валя над градчето, над страната, над съответното полукълбо...Три дни и три нощи, все едно не е валяло никога до тогава и ще затрупа всичко под себе си!...

© Радослава Антонова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??