8 dic 2020, 9:53

Малка загадка 

  Prosa » Otros
335 6 10

Съществува ли цяло положително число сборът от цифрите на което да е по-голям от него? Обосновете отговора си.

© Младен Мисана Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря ти, Севделине!
    Решението ти е коректно и логически издържано. Весели празници!
  • Не. Най-голям сбор има число съставено само от деветки. 99, 999, 9999... Но две по девет, три по девет, четири по девет.... винаги е по-малко от съответното число, което е записано с деветките
  • Марина, благодаря Ви, че коментирахте. Но сборът от цифрите на числото:
    123456789123456789123456789
    е равен на 135 и следователно е трицифрено число.

    Бени, благодаря ти за коментара и за Любими!
  • Преди да прочета коментара ти, вече бях стигнала сама до отговора и мога да се обоснова, но ще ми отнеме време и ще стане дълъг коментар. Благодаря ти, че си упражних математическото мислене.
  • Като имаме в предвид, че сборът от всички цифри е двуцифрено число....
  • Такива задачи се решават само от фокусници, дето вадят зайци от цилиндрите
  • Благодаря на всички, които заделиха от времето си за моята малка загадка. На коментиралите, оценилите, поставилите в Любими. Когато цифрите са арабски, не съществува число с указаното свойство. Специална благодарност на Джон /Пламен/ за контрапримера, който даде с помощта на римски цифри. Естествено има и други изключения в този случай. Добре си се сетил, Джон. Поздравявам те!
  • При подобни задачи се наслаждавам на отговора, защото зная, че не зная...
    Валентине,
    не ме пренебрегвай!
  • Римски >> IV = 4 , I=1 , V=5, I+V=6
  • Мисля, че не математически, освен, ако има уловка и не я виждам в момента.
    😀 дори и според ЕГН ми съм на 25години.
    Младенеее, тази задача страшно ми хареса! В любими!
Propuestas
: ??:??