3 jul 2023, 11:22

 Малки природоНЕнаучни разкази - 1. 

  Prosa » Relatos
330 3 4
Произведение от няколко части
1 мин за четене

КАМЪК ПАДНА В БЛАТОТО

Отново камък падна в блатото…

Отначало се чу гръм нейде в планините, после отекна трясъкът на рухваща скала, сетне се разнесоха глухите удари на търкалящ се огромен камък, трошащ покритите с древен мъх дървета в усоето, из леса се понесоха дивите зверове – чак змиите, таралежите и охлювите стремително се спасяваха, а над дебрите се понесоха уплашените за топлите си гнезда птици.

После гигантският камък се удари в земята, подскочи няколко пъти и цамбурна в зеленясалото, спящо вековен сън блато…

Пльок… И отнесе към дъното дебелия жабуняк, заедно с дремещите огромни оядени жаби, отворили уста и чакащи поредните нискоинтелигентни и самоубийствено вярващи на света водни кончета, комари, водни бегачи.

Разнеслата се вълна заля брега и трупна нови мокри клонки, лилии, ракитак върху плъзгавите брегове.

Сетне блесна втора вълна, трета, следващите – все по-малки и забележими…

Настъпи тишина.

Камъкът стигна дъното и замря. Целта беше постигната – шум, трясък, раздвижване на природата. Защо да се напъва повече?

А отгоре…

Нови жаби изпълзяха върху отпадъците, които постепенно придобиваха зеленикавия плъзгащ се цвят, нови насекоми се завъртяха около отворените грамадни жабешки уста, няколко мързеливи шарана надникнаха, видяха, че промяна няма, а щуката вече се върти под жабуняка, щъркелът затрака с клюна, канейки жена си на тържествен обяд с новите деликатеси…

И всичко си тръгна по старому…

Спокойно и обещаващо тихо…

 

 

Отново неправилни възгледи, според другарите от ЦИПсО - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

» следваща част...

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??