12 nov 2022, 10:28  

Малко за войната в Украйна 

  Prosa
1006 7 9
2 мин за четене

    Последните успехи на ВСУ звучат обнадеждаващо. Те хвърлят Зеленски, неговото правителство и западните му партньори в еуфория. Руснаците изоставиха Херсон и се изтеглиха зад надеждните води на Днепър. Добър ход ли е това? Не изглежда ли жалко руското военно командване? Както и да изглежда то в очите на чуждестранните военни наблюдатели и на обикновените хора, по-важно е, че предприетото изтегляне може да се нарече ОЦЕЛЯВАЩО. Войната не трае един ден, а е нещо дълго и мъчително. Предстои много тежка зима за Украйна, в която около 40 процента от нейната енергетика е съкрушена. Предстоят 5 месеца мрак, глад и студ за нещастния украински народ, а това е твърде дълъг период. В зимни условия едва ли ВСУ ще може да осъществи успешно настъпление. С една дума - войната преминава на позиционни релси и заприличва на тежка шахматна партия. Спомням си мъдрия коментар на Ананолий Карпов от мача му в Мерано срещу претендента Виктор Корчной /лека му пръст/. По това време Карпов беше 12-я световен шампион и защитаваше титлата си в този мач. В много трудната 9-та партия от мача Карпов /с черните фигури/ премести един от своите коне с агресивни намерения на царския фланг, играейки Кф6 - х5. Но след това върна този кон обратно: Кх5 - ф6!!, снабдявайки своя ход с две удивителни, което означава, че ходът е с изключителна сила. Точно тук Карпов сподели, че това е бил най-трудният ход в цялата партия, защото изглежда немислим от чисто психологическа гледна точка. Благодарение на този свой ход Карпов спечели тази партия, но аз никога няма да забравя мъдрия му коментар. И тук - в Украйна, се случва нещо подобно. Руснаците превзеха Херсон: Кф6 - х5, а после се изтеглиха от него: Кх5 - ф6!! Да не забравяме, че във войната с Наполеон, те пожертваха дори Москва и я опожариха, така както Нерон опожари Рим. А нали Москва е наречена Третият Рим.
Бих казал, че войната сега започва. Една трудна и мъчителна война, в която украинският народ ще преживее безброй страдания. За Байдън, американската администрация и военно-промишленият комплекс на САЩ, стоящ зад нея, както и за европейските марионетки на САЩ, важи обобщаващата за подобни ситуационни системи мисъл на Ларошфуко:

"Ние всички имаме достатъчно сили да понесем чуждото нещастие!"

    
Да, безусловно всички те имат тези сили и имат интерес - икономически и политически, тази война да продължава неограничено. Но има ли тези сили и бедният /и изстрадал/ украински народ. Предстои да узнаем!

© Младен Мисана Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря ви за изразените становища и за подкрепата на скромния ми текст! Плурализмът е върховно благо и винаги следва да бъде приветстван. Аз съм бил винаги негов сторонник и застъпник.

    Имайте хубава неделя и успешна нова седмица!
  • Достойнство на тази кратка статия е, че е написана на много достъпен и популярен език. Склонен съм да се съглася само с част от изводите обаче. Не споделям мнението към края за колективния интерес на непряко замесените от продължаването на конфликта - поне за европейските страни това е изцяло невярно. Относно марионетната зависимост на ЕС към САЩ - бих могъл много да споря и да пиша по това. Но ще е скучно за четене. Все по-ясно се очертават четирите ключови аспекта в тази ужасна война: мотивацията на фронта; способността на генералитета; модерното въоръжаване и непрекъсваемостта на снабдяването; функциониращата икономика. Каквото и както да се внушава, към днешна дата Украйна превъзхожда поне в три от четирите пункта. Нещо, което преди осем месеца щеше да звучи абсурдно.
  • Войната наистина едва сега започва!
  • Днес прочетох в news. bg, че след изтеглянето си от Херсон, руските власти са определили Геническ за административна столица на окупираната част от Херсонска област.

    https://news.bg/int-politics/rusiya-obyavi-nova-stolitsa-na-svoyata-hersonska-oblast.html
  • Харесах! Написаното като разяснение, предположение за голямото бедствие! На мене ли не ми достига умът / на великите владетели ли ?/ та не мога да схвана, камо ли да разбера и приема Как се избиват хората ? Умишлено? В света няма дни без убийствена кръв? Как да разбирам това?
  • Поправка към предния ми коментар. Херсон е възможно да бъде наводнен. Суровикин настоявал за няколко поредни ракетни удара срещу язовирната стена, но засега го озаптяват. Само дето не се знае докога...
  • Няма да издържат още дълго, Младене. Руснаците си имат и храна, вода и отопление. Да не говорим че техните жертви по груби сметки са около сто хиляди, докато украинските са над половин милион без да броим ранените. А Херсон скоро ще бъде наводнен.
  • Според мен имаме потресаваща ситуация на международната покер арена. Украинските играчи са продали и заложили всичко което имат, включително и бъдещето на страната си за петдесет години напред. Държат някакви мижави карти, постоянно тичат за още чипове и чакат някакво чудо. Картината се допълва от кибиците, наобиколили игралната маса, които ентусиазирано викат 'осанна и разпни го' , без да забелязват, че и те са вече заложени на масата 😥😥😥😥😥😥
  • Путин нали си живее в лукс, хич не му пука, за украинския народ! Толкова грях, къде ще го носи! Но явно, тази война е благодат за спекулантите, а меч за хората!
Propuestas
: ??:??