8 nov 2020, 17:56

Малкото чорапче 

  Prosa » Cuentos y obras para niños
470 0 0
1 мин за четене

Те бяха братчета - близначета и живееха при баба. Тя често им разказваше приказки, а те, като всички малчугани, обичаха да играят. Любимата им игра беше криеница. Криеха се един от друг, или от баба... Това много я плашеше и често им разказваше за чорапеното чудовище. Да! Беше им разказвала за Патан и Патана, които обожаваха къпането и вицовете, за Котана и нейните котенца, които порасли и забравили, че са братчета и сестрички... Знаеха всичко за кокошките и за внуците на баба. Но, обожаваха приказката за чорапеното чудовище. Не вярваха в него и си мислеха, че ако го срещнат, ще си поиграят с него на криеница. Един ден, едното чорапче се събуди само. Търси братчето си къде ли не! Под леглото, в коша за пране, при котките... Даже в страшната пералня надникна! Там, казваше им Баба, живее чудовището. Никъде не го намери! Все още не беше уплашено, но много искаше да намери братчето си. Разрови завивките, но и там го нямаше. Ще-не ще, отиде да каже на Баба. Може би тя ще го намери. Но, тя седна на леглото и тъжно въздъхна.

 - Казах ви! Пазете се от чорапеното  чудовише! Играйте на всичко друго, но не и на криеница! То ще намери поне едното от вас! Ето! Намерило е братчето ти! Сега? Сега си самичко!

 - Съжалявам, бабо! Няма вече! Моля ти се! Много ти се моля! Потърси го! Може да го намериш!

 Баба въздъхна и стана. Захвана се с ежедневната си работа. Това страшно ядоса чорапчето! Как може, вместо да търси братчето му, да се занимава с домакинстване!! Но, бабата старателно слагаше всяко нещо на мястото му. Първо в къщата, после навън. Обиколи и чочека в двора, като почисти всяка къщичка, сложи нова, чиста постелка, храна и вода. Вечерта, уморена от толкова шътък, тя влезе и взе самотното чорапче.

 - Ето! Виж си братчето! Знаеш ли къде се беше скрило? При Патан и Патана! Как ли е стигнало до там? Сигурно котките са си играли с него и ... Добре, че не е скъсано! Сега ще го изпера и утре пак ще сте заедно. Но... Вече никакви игри на криеница! Разбра ли?

 - Да, бабо! Разбрах! Сигурно и то е разбрало. Сигурно е много уплашено!

  Та, мили чорапени приятели! Слушайте бабите си! Те знаят!

 

Чочек - домашни птици

Шътък - шетане, домакинстване

© Маргарита Ангелова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??