25 ene 2014, 19:57

Монолог на един завистник 

  Prosa » Relatos
1411 0 16
2 мин за четене

   Завиждам на зимата! Толкова е бяла и крещи от чистота. Опакова всичката мръсотия с белите си воали, като Кристо Явашев Райхстага и предизвиква уважение. А в мен едни мъгли се стелят, една сивота... Клокочат песимизъм и отчаяние като в отходен канал. Завиждам и на пролетта! Как може да е толкова оптимистична, толкова пъстра? Да е пълна с мелодии и ухания, как? И защо отвътре ме разяждат дисхармония и объркване? Защо мислите ми така отблъскващо вонят. Вонят като слънчасала бира! И на лятото завиждам! Топлина и уют, спокойствие и разтуха, деца и надежди. Безгрижие и забрава до екстаз. А мен като мухъл ме превземат несигурност, студенина. Всяка, поне клоняща към оптимизъм мисъл, се разбива в скали от безверие и потъва в тъмните пещери на безпътието. А как да не завиждам на есента? Как? Мъдрост, украсена с безброй багри. Плодородие - реализирани мечти. Сигурност и величие! А необятната стъписаност, вклинила се в същината ми, генерира една размазана, безформена глупост. Болка от вчера, страх от днес, ужас от утре! Завиждам! Но не отмъстително. А някак тихо и хлипащо.
  Завиждам на баба ми! Завиждам и, че си отиде щастлива! Или поне така си мисля. Тя видя всичко, което човек може да види за един живот - деца, внуци, правнуци. Като квачка, която събира пръснатите из двора пилци, крякаше, докато ни събере всички около софрата, за която се бъхтеше всеки ден. И ни събираше. Всичките. Да, бабо, завиждам ти за това! Завиждам и на дядо ми! Не спря да работи до последния си ден. Не помня някога да е лежал болен. Нямаше време за това. Носеше отговорност за семейството. Хранеше го. Негова грижа беше то да расте и преуспява. Ако беше жив и днес щеше да го прави. Завиждам ти, дядка, и все пак нося името ти. И за друго ти завиждам - завиждам и на това, че си живял с шестима братя. На майка ми и баща ми също завиждам! Те достойно заеха мястото на баба и дядо. И пак като тях пълнят софрата. И са живи и здрави. Направо са за завиждане! И трима внука имат и са в очакване и на правнуци, ако е рекъл Господ. На брат ми май все още не му завиждам. Ама де да знам - с тия два горуня, мойте племенници...  Сигурно не е далече денят, в който да му завидя.
 Не, бе! Не е толкова страшно! Аз си обичам всичките сезони. Обичам си всичките предци и роднини. И разбира се, им завиждам. Ей така, отдалече и безмълвно. Ама ми се ще някой ден и на себе си да завидя. И то отблизо и с ряз! Но колкото и да се повдигам на пръсти, не мога да видя по-добра перспектива на мойта пътечка. Доколкото виждам, тя свършва е-ей там, в пустошта и след нея - пропаст. На мен ли се падна да съм последен? И след мен - какво? Е, каквото - такова! И все пак - така ми се иска, някога и на мен някой да завиди!

© Димитър Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Страхотно написано! Браво!
  • сигурен съм, Мите, че има кой да завиди и на тебе...
    поздравления за разказа...!!!
  • Мите, написал си го много красиво.Описанията на нещата, които са предизвиквали завистта ти./Сезони, хора, събития/ Обаче аз не обичам думата завист.Тя ми е грозна, лоша.Но всеки човек има момент, в който си казва" и аз бих искал..." Аз също съм си го казвала . Тогава си измислих моя дума "облажавам". За мен това значи: това което има той е много хубаво, облажавам го , искам и аз да го имам. Ще направя всичко възможно да го постигна и аз.Ето, ти си го написал толкова красиво, облажавам те, че можеш така хубаво да пишеш. Ще се постарая да те достигна, пък ако е рекъл Господ даже и да те надмина. Съгласен ли си с мен.Това според мен не е завист, а стимул за реализация
  • Благодаря на всички споделили "завистта"!
  • И аз завидях (мъничко), че си го написал тоооолкова хубаво
    Поздрави!
  • Леееко ти завидих, ама леко...
    Хареса ми!
  • още една можеш да преброиш талантлив разказвач си!
  • Ако замениш "завист" с "радост" текста бил по..., но хайде...
  • Много ми хареса!
  • Завистта може да бъде най-градивната емоция. Пожелавам ти много завист в живота и много последователи завистници!
  • Мите, споко, аз съм кадемлия човек
    Ще, ще! И "другото" ще!!!
  • Ей, завистници, благодаря, че се отбихте! Дани, донякъде знаят. Адаш, Валка, Ена, бих искал за друго да ми завиждат, но засега това "друго" не се вижда и все повече се смалява надеждата ми, но... Се ла ви!
  • А аз ти завидях за умението да сложиш толкова пластове и емоции в това кратко разказче!
    Финалът заслужава специално отделено време...
    Хареса ми!!!
  • И една завистничка!!!
  • Поздрав от един завистник!
  • А някой от тях знае ли, че пишеш? Може би тайничко ти завиждат
Propuestas
: ??:??