29 dic 2009, 15:53

Надценяването 

  Prosa » Epigramas, Miniaturas, Aforismos
861 0 0
1 мин за четене

Успехът не се измерва с резултата от свършеното, а със степента на овладяване на самонадценяването.

----

"Ние няма да разберем колко можем, ако не опитаме" е призив, който е съвсем верен. Тънкостта на неговото прилагане е в това, най-първо да опитаме да разберем колко вярно можем да се самопреценим.

----

Ласкателят тихо ни нашепва онова, което ние сами постоянно си крещим.

----

Малкият резултат, който е добре преценен, е за предпочитане пред двойно по-добрия резултат, който сме очаквали да е троен.

----

Овладяването на надценяването - и оттук на самооценката - никога не води до самоподценяване.

----

Колкото повече не знаем кои сме, толкова повече се опитваме да бъдем.

----

Ние или отслабваме, а по-често много пълнеем, винаги като реакция на самонадценяването. Това се нарича капитализация на въздуха в главите ни.

----

Въздухът в главите ни е много повече от този в пространството.

----

Онзи, който се чувства подценен, всъщност усеща действието на реалността спрямо собственото си надценяване.

----

Критичното отношение е незаменимо благо, чийто недостатък е трудността да го отсеем от устите на глупаците.

----

Стремежът към признание винаги обслужа дела на надценяването в самооценката. ----

От всички пороци най-пагубният, защото е основополагащ, е самонадценяването. Щом усети, защото вече няма накъде, че се е надценил, човек започва да лъже, да изкривява, да използва, да се гримира и да пие...

© Едуард Кехецикян Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??