Напразни усилия 3
Работата на улицата е интересна. Много хора. Разни желания.
Тя се настани удобно на тротоара. Започна да си оправя сутиена. Беше се скъсала едната презрамка.
После се появиха и другите. Имаше руси, черни, червенокоси. Млади и слаби. Като изсмукани. Предизвикателни.
Тя стана и зае поза пред едно дърво. Трябваше да бъде готова. Толкова години минаха. Имаше дълъг списък с клиенти. Някои плащаха добре, други - не. Имаше всякакви типове и винаги идваха по това време.
Улицата се оживи. Появиха се клиентите. Всеки бързаше. Ценеше времето и парите си. Една по една всички изчезнаха с някого.
Тя все още стоеше пред дървото. Наистина ли беше толкова стара? Извади малко огледало и се погледна. Какво пък, не беше толкова лошо. Все ще мине някой закъснял.
Свали обувките си. Боляха я краката от чакане. Приготви се да седне, но видя другите да се връщат. Една по една. Сами. Брояха парите си. Изморени.
Клиентите си тръгваха. Задоволени.
Тя нахлузи бързо обувките. Бръкна в джоба си и извади една банкнота. Всички я погледнаха.
Мина заблудено хлапе. Тя му подаде банкнотата. Прегърна го и го поведе. Успя да спаси положението.
Хлапето се обърна назад и се ухили. Злобно.
Не беше важно кой на кого плаща. Той и без това нямаше нито пари, нито опит.
© Нина Йорданова Todos los derechos reservados