3 ene 2022, 23:19  

Нещо за мъдростта...и още нещо 

  Prosa » Otros
482 10 6
1 мин за четене

НЕЩО ЗА МЪДРОСТТА

 

автор: stih

 

 

При някои тя идва като даденост,
а други я постигат със годините –
от преживени болки и страдания...
(Но срещнеш ли я, няма да отминеш.)

Най-мъдрите говорят с прости думи,
защото имат ясна, точна мисъл.
Тях ги разбира даже малоумният,
когото всички други са отписали.

Защото мъдростта е прозорлива –
отделя бързо зърното от плявата
и простичкото много й отива,
не се стреми към блясъка и славата.

Но смешно е на мъдър да се правиш –
с неясни и заплетени слова.
Тогава ще прозира в тебе празното
и ти ще се смаляваш от това.

 

 

 

Поздравявам те, stih! Има два вида мъдрост. Едната, за която ти говориш в стиха си. Тя произтича от опита, който е обобщен и бих казал - сумиран. Такава мъдрост е полезна на всеки и дори на "малоумния". Има и мъдрост на пророчеството. С нея се раждат озарените свише. Тази мъдрост не се извлича с жизнен опит. Тя е резултат от множество прераждания на тези личности - от множество предшестващи техни животи. В този смисъл едно бебе може да превъзхожда по мъдрост стогодишен старец. Както по мъдрост 33 годишният Иисус превъзхождаше Йоан Кръстител и прозрял това същият му рече, че не е достоен да измие дори краката му! И понеже повдигаш въпроса за сложното и простото, то следва да знаем, че понякога единственото средство за опростяване минава през компликацията. Това не важи за много съвременни поети, които чрез сложни словесни конструкции се опитват да ловят риба в мътна вода. За тях си напълно права!

© Младен Мисана Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря Ви за прекрасните и мъдри коментари, за високите оценки и за Любими! Честито Богоявление в аванс! Нека Бог е във вас и до вас! Амин!
  • Мъдростта, колко потребна е била винаги, откакто свят светува, та до наши дни! Самата думичка "мъдрост" веднага ме наведе на мисълта за най-мъдрият човек на земята, цар Соломон, който всъщност е придобил това качество поради факта, че е бил смирен и послушен на своя Бог. Мъдростта може да бъде, както възход, така и падение, всеки сам прави своя избор. Поздрав за темата, Младене и благодаря, че провокира размисли.
  • Интересни размисли. Даваш идеи...
  • Наистина мъдри слова! Прекрасен стих! Поздравления!
  • Има хора, които помъдряват по време на жизнения си път и тяхната опитност е много ценна, но има и такива, които изобщо нищо не научават, а само бръщолевят! Хареса ми, Младен!
  • Прав си, мъдрите слова и малоумният ги разбира, Обаче понякога се питам - мъдрите хора щастливаи ли са? Ако не са, не искам да помъдрявам.
    Стихът е чудесен!
Propuestas
: ??:??