1 jul 2019, 8:36

От деня - 27. 

  Prosa » Otros
693 2 3
2 мин за четене

Срещам рано заранта една позната. Да я наречем... Хайде, Валя да бъде.

Знам, че работи в едно школо. Обслужващ персонал. Лелка, както си ги знаехме едно време.

Така – несвързани с нас по роднинство жени, но близки и разбираеми. Може да ти се скара, може да ти помогне – зависи от много неща.

Та Валя гледам оная заран, тръгнала в обратна на училището посока.

Питам я да не се е загубила.

А тя ми обяснява, че ходила да чисти лекарски кабинет.

Парите в училище не стигат.

Плащат на жените минимална заплата. А с тия 290 лева – доскоро 270 – кое по-напред? /писано преди време -. Б.м./

Собственикът на кабинета й плащал сто лева месечно.

Без данъци, без удръжки, без осигуровки.

Валя е доволна.

Работа около час – парите сигурни.

Сив сектор на икономиката? Черен?

Какво й пука? Жената има семейство, пари трябват, а от спазването на законите – полза йок.

Осигуровки плаща през училището. Досега не са й трябвали. И не вярва да й послужат.

Знае си – циганите ще получават безплатна медицинска помощ, а евентуална пенсия даже не я блазни.

Хем не е сигурна дали тогава ще има отде да дойде, хем има усещането, че за властта е по-добре тя да не стига до пенсия.

Не е права ли?

Законопослушание?

Отношение към държавата?

А какво е получила досега от тая държава, която години наред е подхранвала с парите си?

Малко, но редовно.

Които пари, впрочем, са били откъсвани от залъка й.

И да оставим настрани втръсналите се лафове: не питай какво прави държавата за теб, ама патриотизъм, но недей така...

Държавата е система, която трябва да служи на гражданина. Не той на нея.

И, когато тази система се опитва да подчини гражданина на своите интереси – разбирай: на интересите на тези, които трябва да му служат, човек е в правото си да й се противопостави.

Най-напред – рода, родината, нейде накрая държавата.

Тогава малкият човек разбира, че не е толкова малък.

В борбата с цялата потисническа сила на държавата...

 

 

 

Коментари - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Красе!
  • Абсолютно вярно! Друг е въпросът какво се случва, когато "й се противопостави" А и системата има два края и ако там стоят хора с различни интереси... конфликтът на интереси е сериозна тема, а какви интереси имат някои... захапал си една тема, Генек... Поздрави!
  • Благодаря, Мариана!
Propuestas
: ??:??