13 jul 2007, 12:48

По повод малките неща в живота 

  Prosa
1452 0 7
2 мин за четене
 

                 По повод малките неща в живота    


     От няколко дни съм тъжна. Не, не ме е напуснал любимият, нито съм загубила близък човек, всички в къщи са в цветущо здраве (да чукам на дърво !). Ще ви кажа, понеже ви чувствам като свое семейство, само дано не ми се смеете или не си речете: „Ама, това ли било...". Просто ми го няма кълвачът. Да, да, правилно чухте. Изчезна така ненадейно, както се беше появил преди известно време. Аз нищо не разбирам от птици - нали съм градско чедо, разпознавам само врабчетата, свраките и разбира се, чайките. Всъщност, така и не се научих да различавам чайките от гларусите. Както и да е,  в случая нямах съмнения, че това е кълвач. Все пак съм виждала илюстрации, а и съм гледала на времето „Уди кълвача", даже ми беше любимо анимационно филмче.

     Много се чудих, що ще кълвач насред големия и оживен морски град. Нали кълвачите обитават горите, а при нас има толкова малко дървета. Но ето, че той си беше избрал едно точно пред прозореца на офиса ми и където и да ходеше, после се връщаше - винаги на това дърво, винаги на един и същ клон. И така дни наред. Естествено, аз мислех, че това съвсем не е случайно. Почукваше кълвачът по кората му, а на мен ми се струваше, че ми изпраща морзови послания. Даже не ми се струваше, а бях сигурна в това. Още щом пристигнех сутрин на работа, отварях прозореца широко и гостоприемно. Все се надявах, че кълвачът ще ми дойде на гости. Вече се бяхме опознали, макар от разстояние, и смятах, че той ще прояви доверие към мен. Нямам колеги, така че нямаше от какво да се страхува.

     Така минаха дни и дори седмици. Много се привързах към кълвача. Макар и нито веднъж да не престраши да влезе в стаята, той се оказа много добър слушател. Стоеше си на дървото, а аз му разказвах какво се е случило на път за работа, как съм прекарала предишната вечер в готвене и гледане на телевизия. Сигурно беше женски кълвач, тъй като се оживяваше, когато заговорех за сапунени сериали. Пак на него се оплаквах, когато шефът ми незаслужено ми повишаваше тон по телефона и ми идваше да ревна. Не разбирах какво ми казваше кълвачът с почукването си - дали ми съчувстваше, дали ми даваше съвети или просто ми се надсмиваше. Важното е, че беше там, а присъствието му ме радваше и ободряваше. Боже, колко радост може да достави на човека една малка птичка!

     Но ето, че преди няколко дни, както се бях вглъбила в работата си, отвън се разнесе оглушителен шум. Тъй като не спираше и аз не можех да се съсредоточа в това, което вършех, с раздразнение отидох до прозореца, за да разбера какво става. Оказа се, че един специален камион с дълга подвижна стълба маневрира около дървото на кълвача. Беше високо, старо дърво, та на работниците им отне половин ден, за да изрежат цялата му корона. След това си заминаха, а земята остана покрита с клони около стърчащото стебло на дървото.

     Оттогава моят кълвач не се е появявал. Липсва ми много, но съм и някак разочарована от него. Излиза, че той е бил привързан към дървото, а не към мене, както си бях въобразила. Иначе, щеше да се върне и да кацне на съседното дърво .

© Мери Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Красиво разказваш ,Мери. Те кълвачите са си такива , пред моя дом има градина и един калвач живя там близо година, бях свикнала с него и после изведнъж изчезна и дълго го чакахме да се върне. Но не стана . Но твоята импресия много ми хареса.
  • Знаеш ли, Мери, аз съм мъж (може би вече си забелязала?) и наистина, както ти намекваш, не обичам сапунени сериали. Но с голямо удоволствие бих слушал теб как разказваш за любимия си сериал Защото си от любимия ми тип разказвачи. Мисля, че започвам да се привързвам към теб.
  • Веднъж си тупам китеника от балкона и...на цветарника папагалче. Стоя да не го уплаша, а то ми кацна на китеника и така го внесох в къщи. Тогава ни излезе лафа: "Да ти кацне папагал на китеника". Един ден забравих да затворя прозореца и той излетя. Много ми беше мъчно. На другия ден милото лети пред входа, отворих щироко вратата и той влетя вътре. Така си го прибрах. Сякаш ме е чакал да си го прибера. Дано и твоят кълвач те намери пак, Мери, пожелавам ти го!!!
  • хехехе, нищо подобно!!!
    Естествено, че ме е грижа, друга ми беше мисълта!
    Домъчня ми, че са му отнели дома!
  • Така значи, за птичката ти е мъчно, а за мене пет пари не даваш?!
  • Да се смея ли, да плача ли?!?
    Хем ми е забавно, хем ми е мъчно за птичката!!!
    Много ми хареса разказа ти!!!
  • Поне "Довиждане" да беше казал...
    Приятно разказче, Мери!!! Поздрави!!!
Propuestas
: ??:??