15 sept 2018, 7:59

По света у нас - събота сутрин 

  Prosa » Relatos
508 3 8
2 мин за четене

Сутрин. Събота. Хората си отспиват. Защото снощи е имало знаменателно събитие. Аз помня посещенията на другаря бай Тошо, ама де може това ежедневие да се сравни с великото събитие – концерт на самия Тоооннни Сторароооо…

Цялата маалЪ явно се изсипала на площада… Кеф, брато…

Че и по местната кабелна ПРЯКО го предаваха. Да не би някой да пропусне величайшето историческо чудо. Тони Сторарооооо…

После тук и там загърмяха бесни чалги. Купонът продължи до посреднощ…

Довечера ще участва някаква открадната Неда от Сръбско, в неделя Пиф, може и Еркюл…

Заранта минах през пАнаиръ.

И – тишина…

Рядко се мярка човек, забързан към трудовия си пост, както пишеха едно време по вестницител. Днес не само тия вестници ги няма… Малцина работят редовно нейде. А останалите защо да рипат рано заран? Даже ранни пилета няма. В магазините карат бройлери веднъж седмично, по обяд…

Цигани, обаче – бол. Едно време градът беше към 20 000. От тях към хиляда цигани. Работещи, с деца, ходещи на училище, опитващи се да спазват законите. За което помагаха милиционерите с указателните дебели палки…

Сега циганите са над 5 000. На око. Щото иначе никой не ги брои. От либерализъм ли, от страх ли…

Но тия цигани заранта са в графа „работещи“. При това бая тежък труд. Не е лесно да убедиш пенсионер с мини микро пенсия да купи пластмасово подобие на нещо… Абе, нещо…

И – убеждават. Продават. Печелят туй-онуй. Щото и общината печели – 10 лева на квадратен метър. Та – въртят се едни пари…

И зрелища. Имало в петък концерт на Силвия Кацарова. Разказваха ми набори. Викат – май нещо със ставите не е добре жената. Възможно, те всичките са спецове в тая област. Но им харесала…

Само, дето позакъсняла малко, в 8,30 почнала. Бе, казвам им, за вас е късно, за младите и 11 часа е рано…

А, както казах, Тони Стораро пял снощната вечер. Радост за махалата…Ще има фурор три дни…

На мини площадче – 30 на 30 метра, е развъртяна люлка. Добре, че не е от ония, с веригите и разперващите се седалки. Че щяха да оберат стените на паянтовия „супермаркет“ и дъсчените магазини наоколо…

Тая вечер пак ще се размиришат скарите. И пак ще е намаляла кучешката популация. Две в едно…

В неделя ще свърши пАнаирЪ…

Но догодина пак ще дойде групата на Шаро. И пак ще светнат фалшивите огънчета. Какво толкова – пАнаирЪ…

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Мариана!
    Затая съм чувал, че има много забележително /демек - забелязва се отдалеч/, та дечурлигата ще трябва да са в задните редове, ако искат някак си да обхванат с поглед яката й дупара...
  • Благодаря, Надя!
    За всеки случай провери записа в слушалките...
  • На 17 искат да ме водят на панаира, ще си нося слушалки, в случай, че пее, в кавички, някоя звезда в кавички....
  • Благодаря, Лиа!
    Остава някой ден да наперя време за завършване на впечатленията...
  • От сутринта не остана време от ядене на ПанаГирски кюфтаци, направени от старателно примерено намаляване на котешката популация и от пиене на разноцветен лед в чашка , но най-после успях да се добера, до клавиатурата...Та, много образно, много точно, а и вдъхновяващо, ако съдя по коментарът на Харпун . Мисля, че се повтарям, но при теб от листа "хапе" реалността. Поздрав и от мен, Георги!
  • Благодаря, Стойчо, Костадине!
    И мятам иронични белтъци, и ми е възкисело. Тоя град съм го описвал в "Свободен полет", но с други чувства. Меним се - и аз, и той...
    Надникнете - https://otkrovenia.com/bg/proza/svoboden-polet-ranni-moje-bi-memoari-3
  • Пак добре,че е бил Тониту ми не синъ му Фикиту дет търсел нещо ма и той май не знаел ко.Поздрав Георги.
  • 😅!!!
Propuestas
: ??:??