Кратки приказки за живота в кокошарника
ИЛИ за КОКОШАРНИКА на ЖИВОТА.
За някои пернати събратя и посестрими около НАС.
МИЛЕНХОЛИЯ се изкачва НАГОРЕ
В нашия кокошарник, както навсякъде, има СТЪЛБИЧКИ. И те трябва да се изкачват. Колкото повече стъпала превземеш, толкова по-високо се издигаш в обществения живот на КОКОШАРНИКА. Но... трябва да се внимава да не паднеш от високо или да не те бутнат…
Всеки сам решава ще атакува ли стълбички и по какъв начин ще драпа по тях.
Ще ви разкажем как нашата амбициозна кокошка МИЛЕНХОЛИЯ се отправи нагоре по стълбичката.
Милехнолия е кокошка на средна възраст, с оранжево оперение и големи меланхолични очи. Още като млада ярка тя беше наясно какво иска от живота. Искаше да гледа кокошарника от ВИСОКО. Затова тя послушно се вслушваше в напътствията на амбициозната си майка, кудкудякайки загрижено около нея.
Следвайки майчината си стратегия, Миленхолия се отправи смело към стълбичката на кокошарника.
Още на първото стъпало тя се сблъска с КОНКУРЕНЦИЯТА. Колкото и надъхана за победи да беше нашата Миленхолия, се оказа, че има по-добри кокошки от нея. Кокошки с талант и блестящи идеи, които я превъзхождаха и заплашваха да изпреварят бедната Миленхолия в ИЗКАЧВАНЕТО.
Но тя не се огъна пред тази първа пречка и реши - липсата на способности не ще спре бленувания ù устрем нагоре.
В такива случаи има и други средства. Трябва да привлечеш вниманието на главния петел и обкръжението му. Да им се харесаш, да ги впечатлиш. И Миленхолия започна да шуми около себе си, да привлича внимание с чужди идеи, с префърцунени изказвания, демонстрирайки интелект и ангажираност.
И успя… Вече е ПО-НА-ВИСОКО. Обаче се СТРАХУВАШЕ. Не от високото, а от това да не ù падне МАСКАТА, която се наложи да сложи.
Трябваше да овладее този страх. Да се подсигури с вярно обкръжение, което да я ПАЗИ. И Миленхолия се заоглежда за сродни души в кокошарника. А с такива души всеки един кокошарник е пълен.
Лишена от ЧАР, а и с проблеми в общуването, умело прикрити, Миленхолия трябваше да ги омае, показвайки им своята лоялност, да ги убеди, че е готова на всичко за приятелите си.
И пак УСПЯ! С кокошки като нея, поставили си за цел изкачването на всяка цена и други по-наивни, виждайки само прекрасната ù маска, Миленхолия създаде своя ПРИЯТЕЛСКИ КРЪГ.
С негова помощ покори още няколко стъпала.
Тогава Миленхолия забрави, че е с маска, повярва, че е ИСТИНСКА, че заслужава всички постигнати успехи и висоти. Така е, упорито се бори, борбата ù не беше съвсем почтена, но така е, когато си тръгнал да покоряваш ВЪРХОВЕ.
Доволна от себе си и без угризения, Миленхолия забрави за маската и се впусна в нови предизвикателства.
Започна да РАЗСЪЖДАВА философски за живота в социалните форуми. За истините около нас, за маските, зад които се крием. Не ù се отдаваха добре и тези анализи, но повярвала, че е интелигентна ПЕРНАТА ОСОБА, Миленхолия отново успя да заблуди другите.Намериха се кокошки, които закудкудякаха възторжено.
ТАКА Е В КОКОШАРНИКА. КУД-КУ-ДЯК!
Това е приказката за покоряващата кокоши стълбички Миленхолия. Тя знае КАК. Даваме ви Я за пример, ако и вие си падате по КАТЕРЕНЕТО.
И все пак от време на време Миленхолия гледа ИЗПЛАШЕНО с меланхоличните си очи, ЗАЩОТО знае, че има и кокошки, които виждат зад маските. И те я ПЛАШАТ!
КУД-КУ-ДЯК!
© Клара Андреева Todos los derechos reservados