17 abr 2008, 9:19

Сателит-анализ 

  Prosa » De humor
1163 0 1
3 мин за четене
 

САТЕЛИТ-анализ

 

Екстра Нина: Сателит

  • 1.
    Купи ми, бате, сателит
    да гледам аз сега,
    да гледам аз сега
    к'во ли става по света. /х2

    Припев:
    А-а-а-а
    да гледам аз сега.
    А-а-а-а
    к'во ли става по света. /х2

    2.
    MTV да пуснеме,
    музика да слушаме,
    музика да слушаме,
    весели да бъдеме. /х2

    Припев:
    А-а-а-а
    музика да слушаме.
    Е-е-е-е
    весели да бъдеме. /х2

    3.
    Eurosport да пуснеме,
    футбол да си гледаме,
    футбол да си гледаме,
    за нашите да викаме. /х2

    Припев:
    А-а-а-а
    футбол да си гледаме.
    Е-е-е-е
    за нашите да викаме. /х4

 

Стремежът на човека към информация винаги е бил в основата на неговият прогрес и израстването му като личност. Този процес започва още през шестдесетте години на миналият век с появата на първите телевизори ‘'Опера'' и получи своето продължение през осемдесетте години, когато започна да се гледа сръбска телевизия в западните части на страната с помощта на антени и приспособления, на които биха завидели и в Хюстън и в Байконур и всяка ПВО на света. Апогеят на този информационен бум бе появата на първите сателитни антени, закупени от ‘'Кореком'' или достигнали до нас по неизвестни канали, на които би се възхитил и Пабло Ескобар, ако беше още жив.

Точно за сателита, този битово-социален феномен става въпрос в настоящата творба.

Жаждата за информация е представена още с първия стих от това култово произведение ‘' Купи ми, бате, сателит...''.Този изпълнен със съдържание ред ни хвърля директно в проблема, чието решение търси лирическата героиня. Тя е изправена пред финансова пречка, която възпира справедливият и стремеж към знания и прогрес. Затова тя търси помощ от ‘'батето'', но не Иван Славков, а силният на деня, героят на нашето време, батката, който е способен да сътвори чудеса, познавайки добре заложните къщи и лизинговите схеми, защото на всички, дори на героинята, е ясно, че той пари кеш не вади.

След като задоволи нуждата си от новини и публицистични предавания, нашата героиня, като всеки пълноценен индивид ще обърне внимание и на предаванията с културна насоченост, оформящи мирогледа на съвременния  културтергер. "MTV да пуснеме... весели да бъдеме", естествено е продължителният период на музикална суша, първосигнално да ни накара да се обърнем първоначалното си внимание към веселите песни, които са по-лесно смилаеми и годни за директна консумация, не е възможно да започнем директно с ‘'Пинк Флойд'', например, удърът би бил прекалено силен.

След като премине музикалната абстиненция на героинята, тя вече е в състояние да се запознае и с един друг социален фактор, с невероятно влияние върху човечеството, а именно, спорта. "Eurosport да пуснеме... за нашите да викаме". Тук проличава космополитното съзнание на нашата лирическа персона и ни показва, че вече тя е приела в сърцето си европейските ценности и евроинтеграционните принципи. Но освен това, на нас ни става ясно, че тя нито за миг не е забравила националните идеали и стремежът към идентичност, като прави тази аналогия с ‘'нашите'', като контрапункт на ''Евроспорт''.

Въпреки че на първо четене тук виждаме едно противопоставяне на общото и частното, при по-внимателен прочит ни става ясно, че това са два скачени съда, които не могат да съществуват един без друг, по подобие на българският слон и съветският слон, които смело вървят хобот за хобот през вековете.

© Светлин Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • едва се въздържам да не ти разкажа в тоя коментар за една МНОГО психарска случка, дето ми провали студентския живот А чул ли си за шпионските спътници за наблюдение? Стоят си там в красивото небе, и ако имаш парола за достъп до тия специялни спътници на МВР можеш да зяпаш който си поискаш през огромния му прозорец без перде, и да го вкарваш във всякакви филми и да му вкарваш всякакви паранои... и той нищо не може да докаже, когато Другите са повече от него, много повече а той е сам в своята битка за щастие.
Propuestas
: ??:??