8 dic 2007, 13:14

Сигурно жена ти не е толкова грозна 

  Prosa » De humor
2170 0 13
2 мин за четене
 

Преди години бях в командировка и вечерта, като нямаше какво да правя, отидох на лекция "За любовта, брака и семейството". Лектор беше професор Кирил Василев, скандализирал на времето обществеността с книгата си "Любовта" - от над 700 големи страници.

Салонът препълнен. Публиката - от ученици до пенсионери.

Изнася си професорът лекцията и дава думата за въпроси.

И тук изведнъж почувствувах, че сякаш вибрирам: надигах се и се отпусках на стола, надигах се и се отпусках, докато в един момент се изправих и извиках:

- Колега! Вие изнесохте чудесна лекция! Но допуснахте три грешки, които не мога да отмина!

Залата затаи дъх и ме загледа.

- Първо - казвате, че не се знае откога мъжът, за разлика например от петела, който се качва на всички кокошки, и от бика, който рипа всички крави, започва да харесва само една определена жена! Но ако такава разлика съществува, откога тя е възникнала се знае: откогато жените започват да се обличат и мъжът трябва да гадае какво има под дрехите!

- Второ - казвате, че първата форма на брака е груповият брак! Но групов брак в природата не съществува. Навсякъде - и при лъвовете, и при елените, и при маймуните - съществува харемът! Така че и при човека за първа форма на брака трябва да се счита харемът!

- Но много по-важна е третата грешка. Вие твърдите, че щастливият брак се дължи на единството на противоположностите. И давате примери: че дебелият Балзак бил щастлив с елегантната си съпруга; че нисичкият Наполеон обичал дългобедрената Жозефина; че мъдрият и добър Сократ станал философ благодарение на простата и зла Ксантипа, и прочее и прочее. И съветвате брачният партньор да се избира с такива качества, които сами не притежаваме. Така ли трябва обаче?!

Да вземем моя случай. Аз съм умен, красив, добър и скромен. А жена ми е глупава, грозна, лоша  и горделива. Всички условия за щастлив брак са налице, а на практика - цяло нещастие! Защо е така? Защото физически и духовно съвършеният човек може да бъде щастлив само със също така физически и духовно съвършен човек! Такива трябва да се стремите да бъдете вие, млади приятели, и такива партньори да си търсите!

И си седнах. Залата мълча още десетина секунди, след което въпросите се посипаха отново.

Накрая професорът отговори на всички въпроси и завърши:

- А на неизвестния колега ще кажа следното: грешка в теорията ми няма! Ако бракът му наистина не е щастлив, то или той не е толкова умен, красив, добър и скромен, или жена му не е толкова глупава, грозна, лоша и горделива!

 

 

© Ангел Чортов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Ангар...знаеш ли с какъв зор
    си купих тази книга на времето...!
    Бях забравила...радвам се, че ми я припомни...
    и да знаеш...професорът е бил прав.
    с обич за теб.
  • "Оставям заключението на тебе, Ангар!"
    Но аз никакво заключение не можах да направя, Сърне. Защо не го изкажеш ти - това заключение?
  • Аз като специалист по котките, ще кажа:
    В предишното котило, моята котка роди 2 котета. Едното беше чисто черно, а другото беше с черен гръб, бели чорапки и бяло коремче, а на лицето - смесено бяло и черно. Знам със сигурност, че някъде вън има чисто черен котарак. До магазина, хранителни стоки, има бутка за вестници и там жени се събират на приказки и всяка носи по нещо за да храни махаленските котки. Та при тези котки видях едно, по-малко коте, копие на второто мое коте. Явно тези две котета бяха братчета, но едното не е родено от моята котка. Оставям заключението на тебе Ангар и на твоите читатели.
    Междудругото, моята котка е раждала и рижави котета и такива, като нея тигрови. В няколко поредни котила е имала по едно чисто черно коте.
  • Поздравления за неизвестния колега...
    Всеки мит и теза трябва да се подлагат на съмнение.


    Поздрав и усмивка за усмивката.
  • Аподисменти и от мен за професора!
    Май ще излезе прав, човека!
    Поздрави, Ангар и мерси за усмивката!
  • Благодаря ви Анна, Анита и Дочка - за това че сте го прочели и сте харесали идеята! Кети, а ти толкова ме разхвали; уви не съм винаги такъв, пускал съм и лоши и дори пошли неща!Жени и Таня, не би трябвало да сте съгласни с професора /освен на шега, разбира се!/. Защото ако глупакът обожава умния, ако страхливият обожава смелият и . т.н, нима и обратното е възможно? А лошите хора пък никого не обичат.
    А за теб, Светланал, всички знаем защо бракът ти е щастлив: защото ти си необикновено съвършена, и защото и съпругът ти е такъв!
  • Аз се чудех защо моят брак е толкова щастлив, а то...Понеже аз съм красива, добра, умна и скромна, сещайте се какъв е моят съпруг. Късмет, а дори не познавам професора, гледай ти какво нещо е живота!
  • !!!
    Май съм съгласна с професора!
  • Браво!!!Хареса ми,много!
  • Хахахахааааа....може пък прав да е бил професора!
    ))))
  • Хареса ми идеята!
  • Ачо, с истинско удоволствие чета всяко ново произведение, което публикуваш. И както винаги - свеж, красноречив, оригинален!
  • Много ми хареса!
Propuestas
: ??:??