3 dic 2019, 22:12

Сламената фея 

  Prosa » Relatos
582 5 23
2 мин за четене

Тя беше елхова играчка. Имаше алена сламена рокля с голяма златна панделка, златни коси, черни очи, малки изящни устни и крила от сламени стръкчета. Не можеше да лети, но беше нежна и красива. Това беше тя. До нея висеше един метален дядо Мраз. Беше сребристо лъскав, облечен в червен костюм и такава шапчица. Имаше си и залепена бяла брада, но лицето му беше младежко, лъскаво, почти огледално и в него се отразяваха разноцветните светлини на гирляндите.

– Аз преди бях ключодържател. – изведнъж проговори дядото. – Бях с голям… нос, но той ми се счупи и собственикът ме захвърли. После ме претопиха и направиха от мен джудже. Никой не ме купи и сега, за Нова година, ме облякоха в тези дрехи, залепиха ми брада и вися, тук до теб. Много си красива! Каква си била преди?

– Аз ли? Направена съм от житни стъбълца. Расла съм в някаква нива, дъждът ме е поливал, слънцето ме е огрявало, вятърът ме е люлял, била съм зелена, после златистожълта, житото било ожънато, останала сламата и от нейните стръкчета съм направена.

– Страхотно!

– Сега съм сламена фея и всички много ме харесват.

– И аз те харесвам!

– Ти не ми приличаш на старец. Приличаш ми на момче, веднага си личи, че брадата ти е залепена.

– Момче съм, но ме вкараха в тази роля.

– Много си лъскав и елегантен!

– Благодаря!

Двете играчки се завъртяха във въздуха, проблеснаха и се засмяха. Празникът протече нормално. В полунощ всички си поднесоха подаръци, пиха шампанско и се целунаха.

– Виж, каква съм лепкава! Поляха ме с шампанско. – каза феята. – Чувала съм, че в други години, сламените феи са изгаряли от пламъците на свещите, но вече гирляндите са светодиодни и няма такава опасност.

– Ама, много си умна! Искаш ли и ние да се целунем, както го правят хората?

Феята кимна, двете играчки се залюляха, докоснаха личицата си и залепнаха. На другия ден, ги видя един сърдит мъж.

– Тия пък, как са залепнали! За нищо не стават! – каза той, свали ги от елхата и ги хвърли в кофата за боклук. Те паднаха върху едни портокалови обелки. Вътре в кофата беше тъмно и влажно и те се отлепиха.

– Мине ли Нова година и хората стават обикновени, и забравят какво е любов. – каза Мраз.

– Иска ми се, догодина, пак да сме заедно. – каза феята.

– Едва ли! – каза Мраз. – Ще ни смачкат и ще ни хвърлят на сметището.

– Може пък, да се преродим?! Толкова хубаво ми беше с теб. Цяла нощ висяхме целунати.

Мраз въздъхна и се изтърколи до феята, защото искаше да я прегърне. Ухаеше на портокали. Двамата се докоснаха.

– Ех, ако бях истинска и можех да летя! – въздъхна феята. – Щяхме да отлетим в някоя истинска елхова гора.

– Аз не мога да летя. – каза Мраз.

– Щях да те прегърна.

– Ти нямаш ръце.

– Щях да те целуна, щяхме да залепнем и полетим.

– Това са мечти! – каза Мраз.

Двамата замълчаха, усмихнаха се и заблестяха, защото елховите играчки са създадени за радост и не могат да плачат.

© Георги Стоянов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Неистинските мечтаят да са истински, а истинските живеят, като неистински Умееш да предеш от сламата - злато (типично по приказнишки)
  • Не може. Това значи, да изтрия усмивките ви.
  • Абе, Сенд! Имах предвид, че всички бои са предназначени за бели коси. Тогава цветовете се получават, такива, каквито са показани. Та в тоя смисъл писах, за потенциала на белите коси.
    п.п. вземи изтрий някой коментари, че стана чат
  • Не ми се вярва, защото срещам едни белокоси, които са боядисани с някакъв странен, мастилен цвят. И не мога да им отгатна потенциала.
  • Ами като се замисля, целият потенциал го има в белокосите
  • Може. Изводът е, че трябва да си търся жена с червени, черни и руси кичури, защото ще е огън, с непоклатими добродетели и ще ме обича безкористно.
  • Огън момичета! За белокосите да казваме ли?
  • Кажете нещо и за червенокосите.
  • Вярно е, Блу. А за брюнетките няма нужда от такива разкази, защото техните добродетели са непоклатими.
  • Така е, Кате - на приказката и подхожда красив колаж. Адмирации за Сенд, 'щото той пък с тая сламена т.е руса фея, се опитва да върне вярата на мъжете в способността на блондинките да обичат безкористно
  • Ако някой се цупи на някой сега е времето за прошка. А който много се сърди си стои и си говори сам.
  • Големи сръдльовци има в сайта, но Блу не е от тях, защото е небесно синя и стои над всичко.
  • Към тази красива приказна история би подхождал един красив колаж с влюбени играчки. Нали Блу?
  • Очарователно, вълшебно и тъжно. Фен съм ти, Сенд, ама ти знаеш.
    И хората май са създадени за радост, но плачат. Поздрав!
  • Радвам се! Измислих я, любувайки се на украсената елхичка. Феята и Мраз са съвсем истински елхови играчки.
  • Много ми хареса тази тъжна и красива приказка!
  • Тънка нишка вълшебство открих тук 😊
    Поздравявам те.
  • Ех, че ми стопли душичката! Повече от всяка коледна песен! Благодаря!
  • https://www.bgmuza.top/%d1%81%d0%bb%d0%b0%d0%bc%d0%b5%d0%bd%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d1%84%d0%b5%d1%8f/
  • Хубав разказ!
  • Точно в твой стил - вдъхна живот, порадвахме му се и приказката отлетя. Дали всички неща, които изхвърлям си мислят, че съм в лошо настроение...Поздрави, Сенд!
  • Беше ми приятно да го прочета. Върна ме към приказките, които съм обичала като дете. И ми напомни на Андерсен и може би мъничко на Оскар Уайлд.
    Приказката ти е хубава-и за деца, и за възрастни.
    Поздравления!
  • Стана ми тъжно. Не искам приказките да завършват тъжно. Животът е достатъчно тъжен. Но всъщност приказките са отражение на действителността, на собствената ни реалност ...
Propuestas
: ??:??