13 nov 2020, 11:00

Стара приказка в нов вариант 

  Prosa » De humor
343 4 12

Извикал царят синовете си и им показал сноп пръчки. Те се понамръщили:

- Ииии, бе тате, аман от твоите измишльотини! Знаем го това, и госпожата в детската градина още ни го е разказвала...

Но все пак грабнали снопа. Опитал най-големият с една пръчка - не се чупи. Гъне се, но не се чупи. Пробвал вторият, третият се напъвал...Нищо! Пръчката устояла.

Тогава царят рекъл на най-големия да вземе снопа. Оня се напрегнал, обаче снопът веднага леко и бързо изпраскал и се счупил.

Зяпнали синовете.

- Те това е народът - рекъл царят - Поотделно не можеш ги убеди в нищо, ама вкарай ги в стадото... И веднага са твои... Дръжте ги в тълпата, синове мои, не им давайте да мислят поотделно... Партии им направете и най-глупавия начело сложете... А после ги обвържете с няколко здрави обещания и надежди - и стават на чудесна метла, с която можеш всичко да замиташ след себе си...

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Да. Нов век - нова приказка.
    Добре си я извъртял
  • Брей! Готин прочит, модерен, злободневен.
  • блъгэдърй, Надя, Румяна, Пепи, ДПП, Красе, Лиа, Елке, Юри, адаш!
  • Така е, стадо лесно се води! Дори от най-най-глупавия! Браво! Много поучителна приказка!
  • Ще стане метла, като изсъхне снопа, а зеленото,...Него не го знаеш накъде ще избие... Не е за всеки тази работа...От легенди, мъдрост да ковеш.
  • Генек, добре си я извъртял приказката .. усмивката ми дойде първо от това, че в приказката бащата показва на синовете си как, ако са единни, трудно може да ги пречупят един по един. Това ми прилича на team work. А това не е лесна работа. Може и да си най-великия специалист, ако не знаеш как се общува с хора си оут от тима, нищо че си най-добрия. Сега другата версия: как да държиш в подчинение публиката. Това е друг съвет. И за него пръчките са още зелени: хем не знаят как да работят в team, хем напъват яко всеки да е най-добрия и в знаенето и в моженето... Е, такива едни размисли ми предивика, за което благодаря! И ме подсети за вица дето колите хвърчали покрай бабичките и падали в пропастта след завоя..що не казвате бе жени, да не караме с 200км/ч, а те: ние знаем, че има пропаст, ама никой не ни пита! И от мен усмивка.
  • Е, чули го, разбрали и осъществили явно...
    Поздравявам те.
  • Ще ме откажеш и от приказките Твоите напомнят малко на оригиналите на братя Грим
  • ХаХаХА! Изводът кърти! Зарази ме с тия приказки. От вчера ми се върти една в главата, обаче тази сутрин музо с деня на майстора надделя. та надявам се утре да я напиша.
  • Така е! Лесно може да се излъже едно стадо и да се юрне в пропаста, трябва само някой да го поведе! 😊
  • Вярно е, но понякога метлата като се отметне замита и тоз дето и държи дръжката! Стават такива чудеса
  • Е, то затова сега тази метла по гърбината ни играе.
Propuestas
: ??:??