20 ago 2008, 11:32

Стара, стара приказка 

  Prosa » Relatos
1433 0 24
1 мин за четене

Племето било страхливо. Вождът владеел интригите и умело го манипулирал. Знаел всичко за всеки. Здраво държал юздите - пиле не можело да прехвръкне. Всички се надпреварвали да спечелят благоволението му, а той щедро се отблагодарявал на най-усърдните.

Художникът живеел в малка дървена къщичка. Рисувал сред природата и благославял всеки Божи ден. Обичали го заради благия  характер и се радвали на   картините му. Не се кланял на вожда, дори не го забелязвал. Живеел в свят на багри, хармония и любов... Кланял се единствено на Бог.

Това силно безпокояло вожда. Как смее този никаквец да не се бои от него?! И  какъв пример дава на останалите? Дали пък не крои нещо? Изпратил „доброжелатели"да му намекнат какво точно се иска от него. Художникът ги погледнал с недоумение, вдигнал рамене и продължил да си рисува. Вождът свъсил вежди -  дошло време за решителни действия. Една негова дума била достатъчна - имало кой да свърши черната работа...

Изведнъж животът на художника  се стъжнил. Хората започнали да го отбягват, като че ли е прокажен. Същите, на които щедро  раздавал любовта си... Един ден се върнал от разходка в гората и онемял: къщичката му била опожарена, а заедно с нея  и Божествените му картини. Нямал сили да заплаче. Цяла нощ лежал на голата земя и  се взирал в звездното небе...

 

На разсъмване заедно с него си отишло и благословението върху племето.

© Вилдан Сефер Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Ако някой се опитва да спечели насила нечие благоволение, той със сигурност не го заслужава. Рано или късно ще си навлече неприятности и хората ще се обединят срещу него. Поучителна е приказката ти, Вилдан! Радвам се, че те познавам.
  • Да, мила ми Вилдан,сега те разбрах ОЩЕ ПО-ДОБРЕ!! Прегръщам те-СИЛНА СИ...,във всякакъв смисъл!! Подкрепям те, макар и отдалеко!
  • Браво! Магична си и на този фронт!
  • Браво
  • Браво Феичке! Актуално!
  • Благодаря и на вас!
    Георги, що ти требе да веруваш, човек! Неква си приказка там...
  • Вилдан,стара приказка, а така актуална и днес! Поздрав, мила ми Феичке за тъжната , но достоверна приказка!
  • глеей са...ц-ц-ц-ц-ц,какво племе,каков вожд...чее,я не верувам...такваа приказка нема...
  • Прегръдка, Вилдан, изумяваш ме!!!
    Като на шега... а...
    Това само феите ли го могат?
    Поздравления!!!
  • Благодаря ви, приятели!
  • Ако до всяко добро същество застане поне още едно,тогава...
    Поздравления,Феичка!
  • Стара, стара, но много, много актуална!...За жалост...Дай, Боже, повече такива художници!!! С много обич!
  • Д, колко е хубава приказката ти, Феичке!Тъжна, но много, много истинска.
    Голяма прегръдка от мен.
  • Всички се надпреварвали да спечелят благоволението му, а той щедро се отблагодарявал на най-усърдните.
    А ЗАЩО?! Защото иначе ще им изгорят къщичките. А ако повечето бяха като художника?! Това май се нарича гражданско общество. Щеше да види тогава той на какво са способни, когато са единни. А когато никой не се интересува кой е вождът, значи че добре управлява и хората му са добре.
    Но това е само приказка, дали?!
  • Прочетох... между редовете!
    Вили*!
  • Благодаря, че сподели приказката...
    Хубава е... много!
  • Ех Вилданче,нали знаеш-никой не и пророк в собствената си страна...
    С обич!
  • Чудесна приказка!Поздрав,Феичке!
  • Стара, стара приказка за нови, нови времена...

    Поздравления, Вилдан!!!
  • Много хубава приказка!Мерси, че ни я разказа!
  • Знам, че целувките и прегръдките отдалеч са лесни, но... те прегръщам и те притискам много силно до себе си!
    толкова ми е близко това, което си написала!
    Благодаря ти!
  • Чудесна приказка, феичке!
  • ...!!!

    Вилдан*
  • Благодаря ти, Вилдан!
    Дано повече хора прочетат твоята притча!
Propuestas
: ??:??