28 nov 2019, 12:38

Стефан Данаилов 

  Prosa
658 4 19
1 мин за четене

 Отиде си. Той просто ни се случи! Дойде, направи света ни красив, мъдър, понякога весел, понякога - тъжен и си отиде. Такава хубава, нужна за българите случка! Обединяваща! А, ние имаме остра нужда от обединение! Човек, артист, творец, политик, когото всички обичат! Поредният! Ние и преди него имахме и обичахме такива случки. Парцалев, Жоро Минчев, Калоянчев, Велко Кънев, Чочо.... Сега се молим за Мутафова. Ако е вярно, че Бог дава всекиму нужното, представяте ли се българската нужда от такива хора! Огромна! И... не сме го осъзнали. Когато някой каже, че за нищо не ставаме, че сме кофти държава и т. н, искам да кажа: Държава, родила и раждаща такива хора не е кофти! Хората не са некадърни! Просто са разединени и обезверени! За тези, които са чели моята "Меланхолия" не е тайна, че преминавам труден период. Но, той е дреболия, в сравнение с това, което е преживял Данаилов в последните години! Давам си сметка, каква сила е нужна за това! Не, че е имал избор и е можел да си позволи слабост! Но, той премина през всичко с достойнство! Аз му се прекланям! Смятам, че загубата е национална! Ще ми се да бъде запомнен и да присъства духовно в ежедневието на всеки! Да се усещаме така, сякаш един любящ подкрепящ приятел ни гледа и ние искаме хем да се докажем пред него, хем да не го разочароваме. 

 Да! Вече го няма, но и го има! Няма как неговото място да остане празно! Огромният му, светъл дух е там! И нека да остане там и да свети!

© Маргарита Ангелова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Дълбок поклон,вечна му памет на тоз Голям Човек.
  • За това и е толкова обичан! Защото е звезда, а не се звездее.
  • Когато италианците снимаха продължението на Октопод в България, мъжът ми беше в масовката, но имаше впечатление от държанието на Стефан Данаилов с актьорите и обикновените статисти. Невероятна топлота, абсолютно по човешки и без никаква демонстрация на самочувствие на звезда.
  • Първата среща с него на живо след бате Сергей, когато като луди изкупувахме всички снимки и календарчета с него и пеехме само песента за Митко бомбата и бате ми Сергей, беше в "Щастливецът иде", почти нищо друго не помня от пиеса, само него как изпълваше сам цялата сцена в монолога на Щастливеца.
    Благодарна съм на онова време, че макар и да не го съзнавахме и ни беше досадно задължителното посещение на театър и опера, а след време осъзнах колко много ни е дало...
  • Отдавам постовете ви на уважението към личността на Данаилов и чувството за загуба. За второто, благодаря, че споделяте. Нека помним и тачим!
  • Хиляди пъти поклон...
  • Бог да прости Стефан Данаилов! Хубав текст, трябва да помним.
  • Аплодисменти, Марги, че бързо реагира на актуалното събитие! За да изразим и ние своето съпричастие към всенародната скръб за загубата на тоя прекрасен ЧОВЕК - Стефан Данаилов! Живяхме с неговите роли и филми и по разнообразие,мисля, няма аналог! Поклон!
  • Човек с голямо Ч. ! Той направи много за българската култура. Благодаря за написаното!
  • Аз също имам произведение за починалия български артист.Моля ви да го прочетете.
  • Нека помним човека с любов!
  • Поклон! Той винаги ще е с нас, някъде там...точно до нас! Обичаме те!
  • Поклон! Всеки има своя път. Неговият премина през сърцата на милиони. Там, където има силни духове, никой не е на завет. Истински думи си оставила.
  • Поклон.
  • Така е, Валя. Голяма загуба! Голяма личност! Убедена съм, че Бог ще ни прати и други такива! Той иска да се обединим чрез обич! Това не значи, че трябва да забравим тази жива икона и да чакаме нова! Имаме важен урок за учене! Да се научим да ценим човека до като го има нежду нас! Трябва да го научим! Да, Енчева! Поклон!
  • Поклон за Мастера!
  • Поклон, Марги. Щом чух, че са източили вода от белите му дробове, знаех за какво става дума - баща ми, един приятел... Стефан Данаилов беше личност, име, харизма, с него е сързан почти половин век от нашата история. И такива личности едва ли скоро ще се родят.
  • Поклон пред големият творец и човек Стефан Данаилов!
  • Поклон! В момент не мога да кажа нищо повече!
Propuestas
: ??:??