Да не се чете от хора, които нямат чувство за хумор и неплатени данъци!
Всяка прилика с действителни лица и събития е случайна.
Запознах се съвсем случайно, в едно изискано заведение, с три дами от висшето общество. Понеже не съм искала съгласието им да опиша тази история, съм променила до неузнаваемост техните имена. Едната ще я нарека Маями, другата Дороти, а третата Незабравка.
Пият си те някакви маркови питиета на съседната маса и водят светски разговор. Стана ми интересно и аз се заслушах. Понеже не употребявам алкохол, си пия натурално сокче със сламка и ми се размъти мозъкът, защото си поръчах мултивитамин и от многото витамини, докато се накланях да ги чувам по-добре, за малко да падна. Една от дамите ми помогна да стана и ме покани на тяхната маса.
- Добре ли сте?
- Да, благодаря, много сте любезни, аз се казвам... - и така се запознахме.
- Да ви почерпим нещо?!
- Да! – и си поръчах най-скъпото питие от менюто и, за да не получи разширени вени сервитьорката, си взех цяла бутилчица. Много съм съобразителна и състрадателна, затова така.
А защо си поръчах най-скъпото питие, ами защото исках да опитам алкохол и защото ги чух, че са доста заможни.
И така, какво чух. Те работели в някаква медия. Едната - гл. редактор, другата - зам. гл. редактор, а третата правела преводи. Само не разбрах банкови или някакви други. Работата им била много интересна. Редакторките имали по три-четири неща на ден да редактират, преводачката и тя горе-долу толкова и за това удоволствие получавали някъде около 2-3 хиляди, само не разбрах със сигурност, пък ми беше и неудобно да ги питам, да не е конфиденциално, дали в евро или в долари им се плаща.
Те бяха едни спокойни, усмихнати, почти лъчезарни дами. Всички много ги обичали и уважавали в работата. Напоследък малко им се е увеличила работата, с по едно-две произведения, но за тях нямало значение. За тези пари те си наели гувернантки, готвачки и нямало проблем да се отдадат на работата. За тези пари аз бих редактирала и превеждала и по 10-20 неща на ден, все пак преко сили, де.
След малко при тях дойде и един мъж. Запознаха ни, аристократ, то му личи – Гроги. Но да не се бърка с този Гроги, дето е от пиене, а този, дето е Гроги само след шест жени. Той се оказа историк, който публикува статии в същата медия, много скромен и тих човек на първо четене, но след втората чашка разбираш, че е гениален алко, алхимик - втората му специалност.
Заговориха и за Марк, който бил гинеколог-любител. Той бил внедрен в Америка, за да изучава тамошните жени имат ли като българките точка G и ако нямат - да започне износ на точки за Америка, родно производство. Не ми стана ясно какво е това, но те много интересно разказват, ще проуча нещата допълнително, стана ми любознателно.
Марко Поло, който преди Христофор Колумб открил Америка, имам подозрения, че е българин. Марко е бил с поло и айде - първият псевдоним. Или, което много ме впечатли, не трябва да упрекват младите, че избират на децата си чужди, а не български имена като Лоренцо Иванов или Роналдо Пенев, а ето откъде. Още от древността, щом разбрали, че е открил континент, нашите баби първо са изпробвали да дадат името на домашния любимец - да видят дали ще се хареса и като потръгнали нещата - и на мъжете, които се славели със страшна сила – Крали Марко например. После и други се заразили от нас и айде – Марко Ван Бастен. Но да продължим по същество.
Влизам аз в тази общност и започвам да пиша. То талант много нямам, но пък имам връзки и започват едни отзиви за моите писания, като разбраха, че познавам елита на тази медия - чудничко се получи. Попаднах на точното място в точното време при точните хора, късмет. Всичко вървеше по мед и масло и се запознавам с чуден автор, някакъв Земевладелец, който пише толкова хубаво, че онемявам. И тъкмо да му напиша коментар и - о, Джизъс!!! За мен той е най-нежният, най-мъжественият, най-най, мъж-мечта и изведнъж го виждам да хленчи. О, не, не може да бъде! Чета и не вярвам на буквите! На него му задържали едно произведение почти цели 20-30 минути и той едва издържал от гняв. Ами за тези минути, ей като си спомня какво правех! Докато стигне асансьора до деветнайстия етаж, със съседа един бърз такова, как се казваше? Ама като си спомня колко беше хубаво, но сега нямам време – пиша.
Сетих се аз кога е станало това. Ами тези дами сигурно са решили да изпият по едно питие на теферич и точно тогава той е пуснал стиха си и се е получила тази инфекция. Опитах се да ги защитя, че и те са хора и имат нужда от голямо междучасие и така се скарахме с него, че направо откачих и като му се развиках, половин час някъде не спрях да крещя. Викам му: - Вместо да гледаш през две минути в монитора дали са ти пуснали творбата, що не прочетеш някой друг автор, а?! Не може само да пишеш и да обираш овациите, трябва и да четеш. А той: - Ти ли ще ми кажеш, каква си ти?! Викам: - Приятно ми е, хайде да се запознаем! - това го изкара от нерви и той направо позеленя. Но после нещата си дойдоха по местата, той се успокои, аз му се извиних, че се държах с него като със собствен съпруг и сега всичко ни е наред, може би трябва да го питам дали още ми се сърди. Обясни ми той, че и мъжете понякога са слаби и в тези мигове имат нужда от крехките ни рамене, за да положат морно глави, а ние трябва да ги разбираме и даже да ги погалим. Но от опит знам, че като го погаля моя и... Направо да си казат, че искат другото, а не да се правят на слаби. Ние жените обичаме силните мъже, не яките, а силните духом, които да ни карат да се чувстваме нежни и нужни. Така съм чела поне, докато все още четях.
Започнах аз да пиша всеки ден и дамите ми казаха тактично, че прекалявам:
- Спри се малко, какви ги вършиш?! Не е нужно да пишеш всеки ден, важно е да е качествено. - И тук много ме нервираха. На мен така като ми кажат и, нали съм рак, карам наопаки. Почнах хем всеки ден, хем по-дълги неща. Не стига, че им плащат, па и ще имат претенции. Спрях да чета другите автори и само на писане го ударих. Пиша какво ми дойде - ту шедьоври, ту глупости, обаче имах нужда, (защото бях изпаднала в депресия от тях) от ласкави отзиви. И хората ми пишеха колко съм сладка и аз изплувах от една депресия, и се гмурках в друга, после пишех, после отзиви и така усетих, че телефонът ми не звъни, на вратата също никой, останахме само аз и компютърът. Къщата потънала в прах, няма кой да ми сготви, мъжът ми ме напуснал, а аз дори не съм усетила. Гадняр, поне да ми беше казал "чао". А бе някой онзи ден ме дърпаше, дали не беше той, но аз тъкмо пишех новия си разказ. Добре, че има няколко бутилки водка, та няма да слизам до магазина, нали в алкохола се съдържа захар, тъкмо малко да напълнея, че тея диети ми омръзнаха вече. Получих писмо, че ще ме махат от работа, ако не се явя тези дни. Гадове, как може за една две седмици и да ми правят на въпрос?! Сега съм решила да подам молба да стана редактор в тази медия, заплатата е къде-къде по-добра, а и ще пиша и ще редактирам, без да ставам от любимия ми компютър. Нещо захладня, дали не е дошла зимата, трябва да проверя, но нямам време - имам идея да напиша роман, вече почти около 800 страници съм написала, остава още малко и ще го завърша. Но не, първо ще я разведа главната героиня, не може на нея всичко да й е наред, а аз да се мъча. И като се разведе, ще направя така - да разбере, че е бременна, но да се чуди от мъжа си или от адвоката е детето. А па мъжете какво ще ги направя, направо сами да си говорят - и те са гадове. Всички мъже са еднакви. Щом моя ме напусна, какво му беше, какво?! Той само да се върне да си прибере багажа, аз ще му кажа! Дано само го чуя като дойде, че сега пък ми дойде идея да почна стихове да пиша, много не ми се получава, ама ще пусна един да видя как ще реагират и, ако го харесат, те ще видят какво ги чака. Не ме ли забележат обаче, аз ще си влизам тайничко по сто пъти на ден в творбата, когато имам свободно време и така ще натрупам посещения и така пак ще привлека вниманието към себе си. Пълна съм с идеи, ама кой ти признава в днешното забързано време, в което всеки е зает само със себе си. А на времето колко деца се раждаха! Но кога бе, кога да отделиш поглед от монитора?! И хората се женеха, изневеряваха, развеждаха... А, от това ще излезе чуден разказ!!! Започвам да пиша!
Всъщност не е имало никава гара и парно не е имало още. Това ми го разказа една възрастна жена, докато чакахме на опашка да си платим тока. Нека е светлина.
© Светлана Лажова Todos los derechos reservados