6 may 2021, 9:18

Всяка роза е различна 

  Prosa » Relatos
505 6 25
1 мин за четене

Малкият принц отдавна бе пораснал. Въпреки всичко, си бе останал само принц. Не от всеки престолонаследник става крал. Доста рози го убодоха в търсенето на неговата. Капризни бяха тези цветя. Искаха добра почва и грижи. За да те дарят с любовта си, трябваше да получат любов. Душите им бяха нежни, но криеха силата си в бодлите. Безброй плевели отскубна и много почва прекопа. Опита се да приложи тактиката на лисицата и да ги опитоми - слага ги под похлупак, а те увяхваха,  късаше ги и ги поставяше във вази в къщата си, радваше се на аромата им ден-два... после изсъхваха. Реши да ги превърне в хербарии, за да са винаги с него, но те губеха аромата, яркостта и свежестта си. Поливаше ги обилно с различни видове алкохол, за да ги препарира, но те спираха да цъфтят и се свиваха, докато накрая повяхваха.
Покрай толкова откъснати рози доста нерви скъса и доста бодли извади.
И днес, порасналият принц продължава да търси своята роза в полето на живота. Разбра, че всяка е различна и на аромат, и на цвят, и на бодли...
Нищо в този свят не е еднакво! Дори всеки един час от денонощието е различен, сам по себе си. Всяка една роза носи своята история и чака точния принц!

© Росица Димова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Разказът ти звучи като афоризъм, но и ни казва: " продължавай да търсиш своята роза на полето на живота"! 🌹 Много истинско и поучително е написаното от теб, Роси, браво!👏💕
  • Благодаря, че ме посети, Жени! 🌹
    Миг31, 🙂. Поетимна душа си! Благодаря за хубавия стих!
  • Питам Бог:
    Как,
    къде,
    кое,
    мое момиче е?!
    Без думи,
    без факти,
    без поза,
    отговори ми:
    С вкус
    и ухание е
    на сладко
    от роза!
  • Всяка роза има своя принц... Обичам приказките ти, Роси
  • Иржи,благодаря за страхотния коментар!🌹🤗
  • Всяко същество има защитно средство- бодли, жило, черупка,език с много думи...Розата, като царица на цветята е желана, но когато искаме да я имаме само за нас, близо до нас, а не в градината- тя си "отмъщава"- увяхва бързо! Иска специални грижи- през деня- ако е във вазата, през нощта- легнала в леген с вода, защото тя я "пие" с листата си! А като метафора на жената е същото. И най- различни да са като розите, всички искат да са "специални" и щастливи! И принцове и обикновени мъже търсят своята роза, но да знаят правилата- да не се увличат или само по вида/декоративните/, или само по аромата/ маслодайната/ и да не се плашат от бодлите, те не са безполезни! И, въпреки "старанието" им, тиража на лотарията идва после, в съвместния живот! Леле, каква бъркотия направих от коментара си, Роси!!...
  • Силве, удоволствие е да те видя тук!😘
    Мария, благодаря ти от сърце!❤😘🍀
    Каролин, благодаря!🤗
  • Красота. И всяка роза се надява на различен принц.
  • Роси, написала си нещо прекрасно!👏 Беше удоволствие за мен да прочета!❣️ Думите ти ухаят като розите! 🌹
  • Много е хубаво, Роси!
  • Пламен 🙂🌹🍀
    Благодаря за прекрасния коментар, Младен! За мен " Малкият принц" си е библия🙂. 🍀🌹
    Иринка, много пъти покрай читавото се плеви и красивото. Най ме дразни репликата " Всечки са еднакви!" Няма еднаквост в този свят!❤🌹
    Пепи, както винаги коментара ти е точен!🙂 Слагаме една висока летва, която едва ли някой ще прескочи!🌹❤
    Гедеон, радвам се за теб! Неко ти е цветно в душата!🙂🍀🌹
  • И аз бях принцеса преди да си лекувам пандпресията, сега съм само голяма бяла птица, как ѝ беше иметооо...
  • Често бъркаме в търсенията си: това, което харесваме или това, от което имаме нужда, търсим?
    Преди много години четох един разказ от П.Вежинов за един принц: с възможности, придирчив, все рози, и все бодлите не му допадаха, докато станал най-обикновен стар ерген и докато се усети, се хваща за сламката: мома на години, далече от розите, роди му набързо две деца. А той забрави пътя към морето, щото с това неугледно цвете го хвана срам да се показва в обществото. Принцът. Пусна коремче, стана домошар и... приказката е до там. Реалността не е за принцове и принцеси.
  • Е, Генек, много скептично

    Не напразно е кралицата на цветята. Ако искаш да притежаваш роза, трябва да си готов за бодлите. Иначе, има си и цветя за скубане....
    Не че имам нещо против тях. Хареса ми, Роси 🥀
  • Честит Гергьовден, Роси!
    Както казва Хераклит - Всичко тече, всичко се мени. Човек не може да се изкъпе два пъти в една и съща вода. Той дори и един път не може да стори това! /Кратил/
    Но ти си предала мимолетността на нещата много красиво чрез розите и за миг си помислих, че от Малкия принц може да излезе един чудесен малък Буда!

    Поздравявам те!
  • То, ако няма бодли всеки ще я откъсне! 😃 Честит да си, именнико!
  • Чака - с бодлите си.
    Хареса ми!
  • Благодаря,Петър! Те тези рози за които говориш са изкуствени!🙂 Честит празник!
    Гедеон, ти си цяла напоителна система. Да и завидиш на тази твоя роза. Благодаря ти!😃 Честит празник!
    Зиги, много си прав! И жената и розата си искат грижи и любов, за да ти отвърнат със същото! Благодаря ти!🙂 Честит празник!
    Скити, благодаря!❤ Това му е хубавото, че сме различни, иначе ще е скука и еднообразие! Честит празник!
    Миночка, имаш си голяма красота в двора! Розата ми е любимото цвете. Когато са истински ухаят прекрасно! ❤ Честит празник!
    Благодаря, SMooth! Доста издрани сърца има в полето на живота! Честит празник!❤
    Ивита, благодаря ти! ❤ А аз много обичам твоите разкази! Страхотни са! Честит празник! Прегръдка и от мен!
  • И на мен ми хареса интерпретацията ти, Роска.
    Напомни ми Лео Бускалия:”Една роза може да е моята градина. Един приятел – моят свят.“
    Поздрав и Честит Празник!
    Прегръдка!💗
  • Краят е много точен- за всяка роза има само един принц и обратно, но животът е път с бодли и срещаш много неопитомени рози, докато стигнеш до своята Хареса ми интерпретацията ти, Роси!
  • Роси, добре се сети, за това красиво цвете, имам на двора и толкова грижи изискват, но създават уют на душата! И в живия живот е така,сравнена розата с жената, за да я задържиш за себе си, бая зор ще си дадеш.Честит Гергьовден!
  • Да, пъстър е свтът! Всички сме различни и така трябва! И всичко се постига с любов, с мноооого любов!
    Благодаря ти, за този текст! Честит празник, Роси!
  • Хубаво е, Роси! Ама е на - най-добре да не ги къса принцът. Розите не трябва да се късат и вземат за себе си. Като ги иска за себе си - така става. Да се грижи за розите е друго. Без да ги къса. Всяка роза трябва да бъде свободна, но не изоставена, обичана, но не задушавана...
    Браво за този текст! Прекрасно пишеш!! 😊
  • Ох, дано извика '' ЕВРИКААА..''...а, гледната точка на '' розата'' е доста по-различна, ''все ми е едно, принцът на какъв цвят Лексус ще дойде..''
Propuestas
: ??:??