25 jun 2017, 13:34  

За честта на мъжа I 

  Prosa
689 1 8
2 мин за четене

Що значат думите добрия пастир мре за овцете си?

Приятелю винаги следвай сърцето си! Бъди честен и справедлив, бъди мъдър и смел. Ако някой от твоите се загуби, ти го потърси. Намери го и му дай надежда, подкрепи го и се бори наедно с него, честа те задължава да не го изоставяш никога и за нищо на света. Богатството преминава и златото се топи, но честа, доброто и честно сърце- те остават и след нас. Ти как би предпочел да те запомнят хората, че си бил богат човек или че цял живот си бил с добро и честно сърце? Казвам ти, много хора има по тоя свят и бедните, и богатите носят душа, но доброто и честното сърце е сред мизерията, там където е борбата на твоите братя и сестри. Там където има мъка и гибел, там където бориш се честно и доблестно за насъщния. Там ще намериш святост и доброта, ще намериш любов и вяра. Помни, че богатството е и винаги е било преходно, и малко човеци остават живи и след смъртта си. Това приятелю е вечния живот, това е святата борба да кажат хората и след теб, че човек си бил и борил си се достойно, чисто и свято. Казвам ти, няма сила земна която да може да спре доброто и честно сърце и неземна, понеже сам Бог ни е вдъхнал тая сила на духа и желязна воля- да бъдем преди всичко добри и честни хора. Духът ти трябва винаги да е железен, здравия дух носи крепкост на цялото тяло. Духа и живота са едно! Погубиш ли живота, погубваш и духа, а те са свети по божията воля. Духа дава облик на човека и меч огнен е в борбата. Духа ти нека винаги те води, защото винаги когато е тежко си личи що за човек си, що за дух носиш, що воля имаш да живееш и да се бориш. Духа брани в битките и никога не ще се пречупи докле вярваш и бориш се с все сили да отстояваш себе си и честа си. Приятелю, бди нощ и ден над сърцето си за да не изпаднеш никога в ямата черна на злото и нечестивостта. Знай, че пътя до там е най- кратък и в началото е сладък, но после става горчив и трънлив. Пътя към достойния живот е тежък и опасен, защото никой освен теб няма да обича истината и мъдростта. Мери по сто пъти крачките си и не се бой, но с чест и смелост върви все напред към изгрева и новия ден.

 

© Давид Иванов Todos los derechos reservados

Следва продължение.

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Еми какво да ти кажа, освен добре, че са случайностите ))))))
  • Ти си написал за честта на мъжа, аз за тази на жената. Егати и съвпадението. Добре, че ми каза, за да прочета.
  • Ако знаеш само, колко много ме зарадва! Благодаря, Вили! Еми това съм аз
  • Браво,Давид. Как ми се ще всички да мислеха така. Много въздействаща творба. Поздравям те.
  • Благодаря, Ели! Радвам се, че така ти е въздействало! Това е началото на една поредица, която съм озаглавил така
  • Много е оптимистично! Носи страшно добър позитивен заряд! Браво, Давид!
  • Така е, Стойчо! Някои хора живеят за да умрат, други пък умират за да живеят!
  • Честта е от малкото неща,които човек носи и след земния си път.И тя е в паметта на живите.
Propuestas
: ??:??