14 abr 2020, 8:31

Записки от подземието на шестия етаж - 3. 

  Prosa » De humor
476 1 6
2 мин за четене

Гледам – наш Боко спира Жипката край нива. На нивата трактор. Отива нашичкият при тракториста и го пита защо е без маска?

Вижда се ясно – сам питащият НЯМА маска, ама държи оня да сложи. Още по-странно, че нивата не е обществено място…

Човекът влиза в трактора и не се показва повече. Шашнат от тълпата охрана, мисирки, босове мутренски.

Боко говори – ма, колко е хубаво, колко много трактори има на полето, как…

Камерата, обаче, работи.

И никакъв трактор – освен спрелия от зор – не се вижда!

Обаче, нашичкият каканиже за трактори и природа. Отново вижда нещо, което липсва в реалността.

Може би идващият светъл… Бе, каквото там – комунизъм, капитализъм… Само да е с него начело…

хххх

Премиерът без маска, военният тулуп без маска, генерал-хирургът и компанията му – без маски, че и един до друг…

Тия да не знаят нещо, което е неизвестно нам?

Примерно – илюзията е налице, ама вирусът…

Питам само. За един приятел, щото се интересува…

хххх

Новобранци във Военното училище. Втора вечер. Пиян старшина ни вдига и строява навън. Не знаем кой е, ама… Новобранци! Всеки тук е началник…

Октомври. Вали лек дъждец. Маршируваме. Стигаме до купчина пясък, струпана за бъдещ ремонт.

Старшината ни спира и командва „Кръгом!“. Обръщаме се – все още неловко. Той нещо се пресеща. Отново „Кръгом!“.

Този път минаваме през пясъка. Катерим се под строй, измъкваме тежките чепици, бутаме се…

Появява се дежурният офицер. Нещо говори на старшината, оня тръгва нейде си, придружен от двама с автомати.

На другия ден ни информират – това било извънредно тактико-строево занятие за повишаване на дисциплината…

Що ли се сетих за онуй далечно време, когато хората – както ни информират още неродените тогава – сме били несвободни?

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Елке!
    Точно грубостта и простащината на боковците показва колко са объркани и уплашени.
  • Боко с жипката, генерал-хирургът, мисирките...а келешите да си стоят в къщи с маски!
  • Благодаря, Мариана, адаш!
  • Тук асоциирах с единствената си случайна среща с Боко. Историята е доста интересна, но така и няма да я напиша. Просто никой няма да повярва, че е истинска, а няма и как да докажа, че е такава. А от там ще се ядосвам само.
    Но и ще са прави хората! И на мен да ми разкажат нещо подобно, ще си помисля, че на голям лъжец съм попадна и то с мания за величие 😋
    Поздравявам те.
  • Благодаря, Красе!
    Свободно избираемата е час, посочен измежду няколко часа, подбрани от шефовете. Учениците са като избирателите - гласуват за нещо, избрано от друг.
  • Несвободни няма, Генек - това да не ти е час по свободно избираема подготовка. Та от свободата за един виц се сетих: Дон Кихот казва- Санчо, нали знаеш колко те обичам- Ееее, не!! Крайно наложително е да намерим някоя девойка- отговаря Санчо... Излезна и нова модна линия в шапките с маски. Генек, - намери невидимка и ще предаваш спокойно от подземието. Поздрави!
Propuestas
: ??:??