13 апр. 2011 г., 20:33

Алчност или благотворителност 

  Эссе » Другие
2746 0 0
1 мин за четене

     Коя маска би подхождала най-добре на алчността? Ами благотворителната може би. Тя е благородна, красива и привлекателна. Това убедително доказаха нотариусите преди два дни с отворените си врати за безплатна консултация. Консултацията е най-евтината от правните услуги. Няколкото десетки лева, които те обявиха, че струва, всъщност са 20 лв., които при много адвокати са 10, ако е само консултация или изобщо не се смятат, ако са съчетани с друга услуга. Ако пък се сравнят с баснословните хонорари, които нотариусите вземат за полагането си на подпис и капка в море не може да се нарече. И тъкмо от тази полукапка са решили да си правят пиар нотариусите и да прикрият този добре организиран лов на клиенти, придавайки му благородна окраска.  В такъв вид, тъй нареченият ден на отворените врати, обходи телевизиите, а и другите медии. Все пак тази благородна окраска се пропука, когато в края на новината, нотариусите „услужливо” обясниха, че ако за сделка се ползва брокер и адвокат, услугата се оскъпява много, без да пояснят, че посочената голяма сума е предимно за брокера.

     На този удар под кръста би  било добре  и най-вече много полезно, ако адвокатите отговорят така: Не мислете, че ако отидете за сделка направо при нотариус, без да ходите при адвокат, ще ви излезе по-евтино. Защото не само, че ще заплатите изготвянето на документите, ами нотариусите ще ви вземат по тарифата, тъй като при тях конкуренцията не е голяма. Докато адвокатите слизат много под нея. Но хората дори не разбират колко и за какво са им взели, заблуждавайки се, че цялата сума е нотариална такса.

     Истината е „въпрос на гледна точка”, както казват в една телевизия, а гледната точка на нотариусите - това може би най-богато професионално съсловие, е: „колкото повече, толкова повече!”  

© Изидора Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??