14 апр. 2007 г., 18:40

Добротата ще спаси света 

  Эссе
26261 0 8
1 мин за четене
      Какво е добротата? Същността на човечеството? Или ценен дар? Според мен добротата е и двете. Не всеки може да бъде богат, красив, известен, но всеки може да е добър!
      Човек показва добрина, когато го е грижа за другите. Какво ще ти коства да подадеш ръка на човек в нужда? Нищо, отговарям аз. Да подадеш ръка е да покажеш доброта. Тази протегната ръка няма да ти коства пари, здраве или каквото и да било. Човекът отсреща трябва да прецени иска ли да усети топлината й, да почувства емоциите, които се бунтуват в теб.
       Когато вали дъжд и слувайно видиш човек без чадър, сподели своя с него. Той ще усети добрината, затаена в теб.
       Добротата не е накит. Не само известните и богати личности могат да са добри. Добър може да е всеки, дори бездомникът, който няма почти нищо. Добротата не може да се купи с пари, тя е дар. Носи се в сърцата на хората.
       Както всяко дабро има в себе си зло, така и всяко зло има в себе си поне малко добро. Няма нищо лошо в това да покажеш добрината, скрита в теб. Вероятно искаш да си сигурен, че другите желаят да я видят, да я почувстват. Не се притеснявай колко души ще я забележат, бъди сигурен, че всички ще я оценят.
       Бедни, богати, известни, красиви или не - това няма значение. Не трябва да сме егоисти! Важното е да сме добри! Защото не красотата, а добротата ще спаси света!

          А ти би ли поел подадена към теб ръка?

© Лилия Рикова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Еее, Жоре, това са грешките на "бързите ръце"!
    Пиши за качеството на самото есе де!
    На мен ми допадна!
  • Има грешки първата е "слувайно" то трябва да е случайно, втората "на доброто отърни с добро" то трябва да бъде така "на доброто отвърни с добро".
  • има истина в това Мими обаче когато правиш добро ти помагаш главно на себе си..
  • Елмо, аз не знаех кой го е казал това, видях го в едно друго есе... Благодаря на всички за съветите и коментарите! Наистина оценявам факта, че сте обърнали внимание на есето ми
  • Трябва да знаеш, че протегнатата ръка не винаги се забелязва! Особено ако се интересуваш само от своите чувства и своите цели в живота! А понеже в сайта навярно и много вярващи, не бих искал да обидя някого, но ще ти напомня, че именно там е посочен и принципът "Зъб за зъб, око за око!" Но силните на момента винаги ще ти казват - "ако те ударя по едната буза, подложи и другата!" Затова вярвам, че красотата ще спаси света, а не добротата! Защото човек за да почувства красотата трябва да притежава много богат душевен мир! А хората могат да бъдат и преследвайки свои цели, а не по убеждение! Зная, че смущавам с този начин на мислене! Но е житейска истина!

  • Есето е добро...темата е перфектна-това беше първата ми тема за есе и именно след нея и есето се запалих по философията и литературата...надявам се и при теб да се получи така!
    Един два съвета:
    Когато цитираш писател или философ е добре да слагаш името му до цитата,който трябва да е в кавички,например:както е казал Конфуций "Не всеки може да бъде красив,бога и знатен, но всеки може да е добър!" ако перефразираш фуризми ще се възприеме като опит за кражба...това е по добрия вариант
    И като пишеш есе разпускай въображението си повече,давай образ на думите си,използвай ярки описания и сравнения,опитай се да вмъкнеш антитеза за да е по обзорно разгледана темата и да не може никой да те обори...
    Това е от мен,продължавай да пишеш...Няма нищо страшно тук има много хора които ще те подкрепят,а ако имаш нужда от помощ за нещо пиши ми
    поздрав!Елмс...
  • трябва да поемаш и даваш ръка.
    "Направи добро, на доброто отърни с добро, на злото с още по- добро..."!
  • Радвам се ,че мислиш толкова невинно и чисто.Това е много хубаво.Жалкото е , че и аз мислех преди така , но се уверих , че след като си добър с другите те не са и не го оценяват , а гледат да те стъпкат.
Предложения
: ??:??