1 мая 2009 г., 11:57

Една секунда повече 

  Эссе » Личные
1739 0 4
2 мин за четене

 

Като че ли по традиция в края на всяка година се замисляме за неща, които по друго време не биха ни направила впечатление. Правим си нещо като равносметка на изминалите 365 дена и планове за следващите. В еуфорията на празниците си поставяме цели, които се губят в сивото ни ежедневие след „изтрезняването". Идеята ми беше да си направя списък на това, което ми се случи през изминалата година, но реших, че е излишно. А и едва ли някой го интересува...

Като цяло изминалата година беше чудесна. Без да изпадам в подробности ще кажа, че се запознах с много хора - с хора, които дори не съм предполагала. С някои станахме приятели, с други сме добри познати. Срещнах се с хора, които не бях виждала дълго време. Имаше и такива, които не исках да виждам. Много от познатите ми станаха семейни, а някои вече имат дете. Чудите се защо пиша за други хора в моята равносметка? Ами след тези събития искаме или не,  ще се виждаме по-рядко, а може би и по някакъв начин ще се отдалечим, ежедневието ни грабва и нещата се променят въпреки плановете ни... Опитах се да направя нещо, което да помогне на много хора и почти успях... Поне сложих началото, а понякога това е най-трудно... Разбира се, мога да продължа да изброявам, но предполагам, че ще стане отегчително.

Всъщност вече си мисля за новата година. Понякога се чудя защо го правим? Защо разделяме събитията за тази година и другата? Те просто трябва да се случат. Но както и да е... Новата година е свързана с нови надежди (или стари!). Още по-големи са надеждите ми, когато разбрах нещо: изчислили са, че 2009 г. ще продължи с ЕДНА СЕКУНДА ПОВЕЧЕ от 2008. Замислих се колко е една секунда. Някои ще кажат, че нищо, по-малко и от едно мигване. Но си направих следната сметка: ако за 7 секунди някой може да пробяга 70 метра, това значи, че за 1 секунда това са 10 метра! Дори и да една крачка, това е много. Особено ако тази крачка е направена към приятел, подадеш му ръка или му се усмихнеш и окуражиш; или към любим човек и в тази секунда той разбере, че е обичан (ти също); или това е голямата крачка към твоето по-добро утре!... Ако това е секундата, в която някой открие лекарство срещу рака или спре войните, или нахрани гладните, или подслони бездомните, или... Колко неща трябва да се направят и биха могли за една секунда. Ако всички хора направят ЕДНО ДОБРО нещо в тази ЕДНА СЕКУНДА, колко по-добър ще стане света? Не всички можем да открием животоспасяващо лекарство, но всички можем да се усмихнем...

За следващата година освен здраве, късмет и всички онези красиви неща, които си пожелаваме, пожелавам на себе си и на всички ДА ОПОЛЗОТВОРИМ ТАЗИ ЕДНА СЕКУНДА! Как? - Всеки си решава. Ще си кажем след една година и... една секунда!

 

02.01.2009 г.

 

П.П. Това го написах преди да разбера за фактическата грешка: 2008 е била с една секунда повече, но реших да не променям. Или информацията ми е поднесена грешно, или аз съм я чула така Или може би така ми се е искало Но мога да си помечтая, че ще оползотворим ВСЯКА секунда или поне повече секунди от предишната година. Дори и да е ЕДНА повече.

© Мария Петрова-Йордано Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Армагедон! И аз се надявам да стигне до повече хора! Или поне до тези, които ще го прочетат и ще направят крачката! Поздрави!
  • Всяка секунда е важна! Посланието ти е много силно и дано да стигне до повече хора!
    Пожелавам ти много усмивки
  • Дими, във всичко може да открием магия, само да поискаме! Поздрав!
    Нели, благодаря! Поздрави, приятелко!
    Миа, благодаря за мнението и подаръка. Надявам се наистина да осмислям всяка секунда и повече хора да могат! Поздрави!
  • Дори и да една крачка, това е много. Особено ако тази крачка е направена към приятел, подадеш му ръка или му се усмихнеш и окуражиш; или към любим човек и в тази секунда той разбере, че е обичан (ти също); или това е голямата крачка към твоето по-добро утре!..
    Нямам какво да добавя, към твоите думи , скъпа приятелко !!
Предложения
: ??:??