6 мая 2007 г., 18:52

Има ли бъдеще национализма? 

  Эссе
4134 0 1
1 мин за четене
 

   Има ли бъдеще национализма?

                 Есе

„БЪЛГАРИЯ - НАД ВСИЧКО"

   Българската държава е с най-дългогодишната и велика история. Още от времето на Хан Крум народът ни е водил историческо победоносни битки. България се е простирала на големи територии -„Велика България". След основаването й от Хан Аспарух, въпреки премеждията и битките с цивилизованите нации, българите са успели да съхранят традициите си с цената на живота си. Успели са да опазят границите и териториите си.

   С покръстването им, приемането им на християнската вяра, традициите и обичаите продължават да съществуват и да бъдат съхранявани от летописци. Истинското национално достойнство на народа ни, като цяло си проличава през петстотин годишното турско робство. Измъчван, покръстван, бит и унижаван, българинът не прекланя глава. Дори има моменти, в които е достигнал до дъното и опасността да загубят родната си земя. Никой за миг не престава да се бори за запазването на своята идентичност и бит.

   След освобождението ни от турско робство, благодарение на Руско-Турската освободителна война, българинът започва да се отдава на борбата за власт и трупане на капитали. Национализмът като цяло остава на второ място и така до Първата Световна война, когато пак притисната на два фронта, българската армия успва да устои на напора и да съхрани границите. През периода 1944-1989г, национализмът е достигнал нулево ниво. По време на демокрацията и особено след навлизането на ДПС във властта, национализмът се посъбужда и започва да набира скорост.

    Да бъдеш националист не е срамно. Това е дума, която употребяваме все по-често в днешно време. Един български националист не иска чужда земя, история и култура. Той не злоупотребява с националните чувства. Да чувстваш национализма е израз на най-висшето чувство - обич към Родината. Борбата ни е обединена и свободна БЪЛГАРИЯ .

© Кидо Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Журналисти... До преди две години думата "национализъм" се употребяваше сигурно 10 пъти по-рядко. Но тъй като думата "патриотизъм" е прекалено свята, някой реши да направи мръсна дума "национализъм"... а който се интересува, ще забележи, че чуят ли една нова дума, много си я обикват, защото да се сетят за друга не е лесна работа. Защото са четвъртата власт. А това, което става в България е толкова забавно, че могат да си позволят да го омърлят още колкото си поискат. Браво за есето!
Предложения
: ??:??