8 февр. 2012 г., 00:17

Искаш ли да имаш мечта 

  Эссе
1320 0 0
3 мин за четене

Искаш ли да имаш мечта? Вярваш ли, че имаш мечта? А Кога мечтаеш?

Попитай себе си кога за последно помечта? Дали докато яростно псуваше шофьорите по пътищата, или гледайки красивия си колега и мислейки как ще правиш секс с него. Това мечта ли е? Или пък когато си тъжен, защото не си срещнал любовта на живота си? Пак ли мечтаеш? Какво значи да мечтаеш?

      Мечтаеш за любов, да спечелиш от тото-то, да заживееш с Брад Пит. Или да помогнеш на децата в Зимбабве, да спасиш хората от глад, от мизерия. Хайде, мечтите могат да бъдат толкова разнообразни. Сподели ми някоя твоя мечта. Можеш ли да кажеш, че човек не мечтае?  Нима хората, които нямат нищо, но искат къща и топла храна, и обувки - това не е мечта? А как ще го наречеш желание. Ами определението мечта какво е? Неопредолимо желание за нещо. Момичето, което се разхожда с новите си токчета по  улицата и си мечтае новият ù приятел най-накрая да ù купи кола. Нима това не го наричаш мечта. Къде е границата на мечтите. Ако сложим под един общ знаменател всички и им кажем да мечтаят. Ще мечтаят ли, или мечтата, когато е в калъп, не е мечта. Защо обвиняваме другите, че не използват въображението си, когато го правят, но по техен собствен начин. И във времето на Леонардо да Винчи, и в това на Шекспир, и това на Достоевски, пошлостта е съществувала. Показността също. И вярата, че един ден хората ще се променят също. Къде е разликата от преди и сега? Няма такава! Времената се менят, но пороците и добродетелите не. Пречупваш само вижданията за тях. Но не може да отречеш, че Оскар Уайлд, един от най-великите писатели, които съм чела, не е бил гей. Дори за това е осъден. Не може да отречеш, че за теб са отвратителни неговите плътски желания, за него начин на живот и нещото, което го прави горд, защото е останал себе си. Ще се похвалиш ли със същото! Не изменяш на себе си.
     Говорехме за мечтите, нали! Вчера ми казаха мечтай, днес ми казаха Мечтаеш, нали, а утре сигурно ще ме попитат за какво мечтаеш. И знам отговора... за живота в моето въображение. Обвини ме, че не мечтая. Кажи ми, че не съм права. И какво, ти мечтаеш за Африка. По мои данни все още е там, където е от приблизително няколко милиона. Замини! Ти мечтаеш за нови токчета, но утре може да ги няма. Купи си ги! Защо да не! Но той мечтае за здраве - къде се купува? Защото той ще даде всичко, за да си го купи. Тя мечтае за една топла супа, защото не е вкусвала нищо от вчера на обяд, когато намери половинка сандвич. А няма една стотинка. Ах, колко тъжно... така е, това са мечтите... И сега навярно си мислиш за милите хора, които имат толкова малко и мечтаят за малко. А аз, който имам всичко, си мечтая за нова кола. Не се притеснявай, днес ще осъзнаеш това, но утре, като станеш, ще си го забравил и ще подминеш зад ъгъла човека, свит на топка, ледено студен. И не се обвинявай, че ще забравиш вчерашните си мисли... Това е твоята природа. Не се съди строго, защото чувството за вина ще се вкопчи в теб и тогава ще разбереш фалша зад твоя живот. И чувството, че пропиля толкова години, ще те подлуди, ще те превърне в човека зад ъгъла... Затова продължавай да мечтаеш и дръзвай да осъществяваш свойте мечти, докато можеш, защото може утре да се събудиш и да не си способен... И най-вече искам да имаш мечта...

© Ели Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??