22 февр. 2012 г., 11:58

Какво е за мен любовта 

  Эссе » Ученические
10739 1 0
2 мин за четене
Какво е за мен любовта
Написано от Николай Бенчев
Много е трудно да се обясни с думи любовта, защото тя не обича да говори за себе си.
Любовта трябва да се усети, да се почувства и изпита.
Само така ще си сигурен, че я познаваш напълно.
Любовта е най-висшата закономерност, която превъзхожда всички останали добродетели.
Любовта прогонва злото, омразата, самотата. Тя е предпоставка за добър живот. Без нея нашето съществуване няма да бъде пълноценно.
Знаете ли например колко мозък има една кокошка, а виждали сте как брани малките си, дори когато насреща си има орел.
Може би това се нарича инстинкт, а може би любов? Кой знае?!...
Има усещания, които изпреварват мисълта. Нашите помисли се нагаждат от желанието на сърцето.
Ако любовта е истинска, тя не признава предразсъдъците.
Не знам как да обясня пеперудата, която пърха в стомаха ми, когато видя съвсем непознато момиче, а вие как мислите?
Казват, че любовта не се купува, но съм виждал хора, които изразходват толкова много средства, за да бъдат харесани, за да бъдат похвалени.
Други пък хвърлят цял живот усилия, за да получат в замяна добро самочувствие.
Но ако погледнем дълбоко в сърцата им, те просто искат да бъдат обичани.
Любовта не може да се заслужи. Тя е просто любов! Не признава никакви условия.
Любовта е израз на прошката, на доброта, на надежда, вяра, истина.
Някои казват, че не могат да обичат. Каква е причината, за да не можем да обичаме?
Страхът, очаянието - те потискат чувствата ни.
"Моята любов на никого не нужна"
Много от нас мислят по този начин. Вследствие на което се появяват очаянието и страха.
Любовта трябва да дойде от самия теб, да я носиш в сърцето си.
Човек обича семейството си, любимото момиче, родината, Бог. Тя има различни измерения.
Ако обграждаш децата си с любов, те също ще могат да обичат, ако научим децата си да мразят, те също мразят.
Любовта се посява в сърцата, човек се учи от малък да обича.
За любовта няма "ако" и "защо", човек или обича, или не.
Има хора, които смятат, че могат да спечелят любовта на някого, като му напомнят колко трябва да им е благодарен за нещо.
Това е користна любов. Дори по-скоро е егоизъм. В нея няма нищо истинско.
Любовта е трепет, болка, радост, търсещи очи; сърце, което бие в унисон със сърцето на любим човек. Любовта е волна като порива на вятъра 
и като полета на птица. Любовта не задава въпроси и не чака отговори.
Когато човек обича истински, той не измерва любовта.
Любовта прави хората по-силни и по-мъдри, по-човечни.
Звучи много шаблоно, но това е наистина единственото чувство, което ще обедини и спаси света. Защото е свято и благословено.
                                                                                   

 

© Николай Бенчев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??