3 нояб. 2012 г., 13:20

Кое е по-ценно – изкуството или науката? 

  Эссе » Философские
5124 0 2
1 мин за четене

                               Кое е по-ценно – изкуството или науката?

 

   Науката и изкуството са неизбежни части от живота ни. За всяка отделна личност едното има по-голямо значение. Но има и такива, за които и науката, и изкуството са еднакво важни. И аз съм от тези хора.

   Всеки ден се сблъскваме с елементи от изкуството и науката. Дали ще попаднем на изложба на Яхнаджиев, или ще слушаме в час, че неживото тяло запазва състоянието си на покой, докато не му въздейства външна сила. Разбира се, това са най-елементарни примери и всеки от нас може да изброи поне десет. За повечето хора едното е по-важно, а другото е един вид развлечение. Да вземем учените за пример. Те са избрали науката и са се посветили на нея. Целият им живот е свързан с правене на опити за доказване на невъзможното. За тях изкуството е развлечение. Те четат поезия или посещават изложби, за да си починат от работата. Художниците и скулпторите прекарват времето си в търсене на вдъхновение и творене. Сещат се за науката, когато гледат документални филми.

   Моето мнение е, че двете са несравнимо важни и че се надявам когато порастна да успея да ги съчетая така, че да не чувствам липсата им. Не бих искала да съм посветена, на това на търся края на числото "пи" или  да си стоя в ателието, депресирайки се, че нямам вдъхновение. Не съм от хората, на които им е лесно да избират между две обични неща и си казват "Избрах едното, пък да става каквото ще!".

   Оставам на мнението, че за мен да избера между изкуството и науката, е равностойно на това да избера между баща си и майка си.

© Алина Балканджиева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Да, в заглавието има грешка. Трябва да е ''наука'' вместо ''литература''. Благодаря за милите думи!
  • Хубава гледна точка си избираш, харесват ми мислите ти Мисля, че въображението - основа на изкуството и знанието - основа на науката са взаимно свързани, необходими едно на друго. Само един съвет относно заглавието: така написано се получава объркване, не е ли и литературата част от изкуството? Поздрави
Предложения
: ??:??