20 нояб. 2008 г., 00:50

Моралът на моето поколение 

  Эссе » Ученические
14463 1 15
2 мин за четене
 

Моралът на моето поколение

 

 

 

                 Що е морал? Произхожда от латинските думи „mos" и „mores", които в превод означават „нрав", „нрави". От тук можем да приемем, че моралът е съвкупност от нравите и нормите на различни общества, устояли през вековете и запазили своята значимост като критерии за допустимо поведение и в наши дни. Темата за морала е вълнувала хората от дълбока древност. Връщайки се назад в историята, не без учудване разбирам, че в определени периоди хората са подчинявали своето поведение на не дотам добри идеи и цели. За мен винаги е било необяснимо поведението на голяма група хора през Втората световна война, довело до избиването на милиони невинни хора, до разграбването на безценни произведения на науката и изкуството, както и унищожаването на такива. Още по-необясним е фактът, че тези хора са смятали, че го правят за ползата и благото на нацията си.

                 Моето поколение живее в един неспокоен свят на бързи и дълбоки промени. През последните години все повече се говори за тероризъм, за противопоставяне на християни и мюсюлмани. Съвременният морал трябва да зачита свободата на вероизповедание и никой няма правото да отнема човешки живот.

                 Моето поколение е поколението на мобилните комуникации, компютрите, Internet. Информацията, която разменяме, е голяма. От една страна това ни обогатява, но крие и своите рискове.  Всички сме чували за опасностите, които стоят от другата страна, но не познаваме истинската им същност. Има хора без морал, които злоупотребяват с наивни деца и унищожават тяхното бъдеще.

                 По-възрастните казват: „Младите нямат морал, пушат, пият, дрогират се. Много невъзпитана и мързелива младеж...". Аз мисля, че не е точно така. Всяко време има своите норми на поведение, мода, вкусове. Недопустимо е било преди години да се ходи на училище с обица на носа, с разголена плът, с раздърпани дрехи, но същите тези младежи в много случаи са природозащитници, участници в благотворителни мисии, с две думи „Добри хора". Ние, младежите от моето поколение, трудно бихме превели старица през улицата или помели двора на стария съсед, както са правили нашите майки и бащи пионери. Дали това е било искрено или по задължение е друг въпрос. Ние сме по-невъздържани и свободолюбиви, но също почитаме възрастните и близките, просто го изразяваме по по-различен начин. За моето поколение също важат правилата „Не убивай!", „Не кради!", „Не поробвай!", „Не заграбвай чуждото" и други, но винаги е имало хора от тъмната страна. Някои не устояват на изкушенията, охолството и презадоволяването и те ги променят към лошо. Надявам се хората на изкуството да са по-възвишено и духовно богати и да внесат в света повече красота и доброта.

© Марина Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Не, че няма истини, но не ми харесва. Отначало започва като урокът ми по Етика и Право. И прекалено миличко и заблудено е написано - та ние живеем във време, в което моралът вече не значи нищо или по-точно не е на мода...
  • Индивидът YHWH (Астарот Благотворящий)
    Проявява склонност да критикува чуждия начин на живот и да налага начина си на живот на други индивиди
    Проявява склонност да 'троли' - да, това е лош, нов, модерен термин за хора, които обиждат други хора, за да се нахранят с емоцията на реакцията им. Нещо като 'енергиен вампир', ако сте запознат с този термин...
    Не зная за годините, които имат късмет да са неговата възраст, но му липсват едни 7 някъде в началото

    За текста - разбирам те, Марина, и се радвам, че имаш смелостта да го кажеш по този начин... За някои проблеми гледната ми точка съвпада с твоята, за други - не толкова. Не се връзвай на номерата на гореспоменатия 'индивид'... Най-важното - не спирай, развивай се... Мисля, че можем да си говорим, все едно се познаваме, все пак сме едно поколение И от нас зависи да манифестираме съществуването на култура, каквато и да е, в едно обезверено поколение, пред обезвереното поколение на такива хора, които седят, гледат тъпо и от време на време говорят за калокагатия...
  • По ей тоя въпрос:'Още по-необясним е фактът, че тези хора са смятали, че го правят за ползата и благото на нацията си.' - по някои последни теорий,доста логични според мен - те са го правели точно в името на нацията си,като вземем под внимание факта,че Хитлер е бил половин евреин(аз даже мисля,че е бил цял),а Гьобелс си е бил направо евреин.Та именно в резултат на тая война се е стигнало до намирането на някаква оправдателна причина да бъде създадена държавата Израел.А относно до съществуването на някои малки умници - номера е следния - имах един колега в университета,който засипваше някои млади преподавателки с лавина от термини - в повечето случаи абсолютно несвързани.А те горките само като чуеха тези "умни" приказки направо изпадаха в захлас,понеже на ниво "главен асистент" обикновенно ума им се намира още в други части на тялото,но това е друг въпрос де.Та мисълта ми беше,че това с многото термини все пак е добър подход към много от жените,особено към тия,които си падат по "умни" мъже
  • Благодаря Лиляна
  • Нека да бъдем добри и толерантни един към друг,нека да има и критика,но да е градивна,без грубости,нека критиката ни е " благотворяща"...
    Авторката е само на 16 години,заслужава адмирации само за присъствието си тук,при словото,изкуството,докато в това време нейни връстници се друсат и дремят по барове,по порно сайтове...Тя има много да чете и учи-живота е пред нея-но отнякъде трябва да започне,това е нейното начало,все пак.Тя има поглед към живота,мисли и разсъждава,тя обича изкуството -тя и рисува-
    имаш талант-живота е пред теб-работи и се усъвършенствай,мила!
  • Ами, значи че тези "много добри хора" са ПЪЛНИ ИДИОТИ (можеш и да им го предадеш) защото наистина е престъпление, светотатство да сложиш оценка 6 на толкова накупчени, рехаво съшити, нескопосани фрази, на такива евтини бозави простовати синтаксеми и на такова обилие от симплицитас и словесна грозота.
  • И като едни интелигентни хора (няма да се обръщам конкретно към само един, защото не знам наистина кой какво мисли по въпроса)смятам, че трябва да проявите повече разбиране към един човек със собствено мнение по въпроса. Това есе е преминало през проверките на много добри хора в тази област и доколкото знам 6 за " неграмотност" не се пише. Да, млада съм, опита ми не е кой знае какъв, но все пак се започва от някъде и това е моето начало, независимо дали всички са доволни или не и какви са последствията.
  • Няма да споря за суб-обществата.Ти си умен човек, дори бих казала прекалено.Искам да кажа, че вместо гневно да се нахвърляш, пробвай за разнообразие да не си толкова груб...
    Понякога тази грубост е доста язвителна.
  • Пхахахах, абе хора, вие няма ли с какво да се занимавате, че нищите възрастта ми? Ами на 16 съм, на колко да съм съм. Пфууууу, то бива бива простотии ама чак пък толкова? А бе джанъм, що ще лъжа за възрастта си, бе чедо? От къф зор както се казва? Бррр....комсомолски събрания, че аз съм роден едва преди 16 години, какви ти събрания. Пхахахахаха

    А, и ще наричам когото си искам индивид, че и кавички ще му слагам, при това може и от онези, френските кавички. Знаете ли ги? Пхахахах...guillemets - «индивид», voila, както някой беше казал - "«индивид» - това звучи гордо!" Пхахахахахахаха

    Но си прав. Разстрела бе по-скоро риторическа фигура. пак казвам, че споменатите суб неща хич не ме интересуват.
  • мога ли само да попитам "16" годишния господинYHWH( впрочем не съм убеден дори че е господин)това за разстрела сериозно ли го мисли ,или просто го пише,за да придаде по голяма тежест на финалните си думи? И ще го помоля да не нарича например единадесет годишната ми племенница индивид в кавички.. И не само нея..Относно писането,предполагам че когато е бил на 16, господин YHWH е писал доклади за комсомолски събрания...И не разбирам как един много интелигентен и начетен (не е трудно да се забележи) човек може да събере толкова жлъч?
  • Пхахахахх, мa chеrie, не ми лазят по нервите? Неее, напротив - изобщо не ми правят впечатление. Да се обличат както си щат, аз казвам какво ми е мнението, иначе - и пукнат грош не давам за тях. Но впрочем, не си права, че не го манифестират, напротив - правят го, ето това е дразнещото, да не говорим за ужасното им обличане. Пфу...А относно това, че авторът бил прекалено млад, ами то за тези дебилни фригидни фустифразички не трябва чак толкова да си голям, та да разбереш, че не струват, нали?
  • Да, съгласна съм с теб, но не разбирам защо трябва да си рязък.Все пак да си млад не е престъпление.Че тя трябва да учи още много това е ясно, но незнанието което се дължи от липса на опит не трябва да бъде толкова грубо порицавано....
    И "Че те са за разстрел бе..."?? Стига бе човек..Ако познаваше по-добре някои суб-култури щеше да знаеш, че те няма за цел да "манифестират" каквото и да било.
    Не целят показност.Тях им харесва този стил на обличане, диктуван от определената суб-култура, а това, че на теб ти лазят по нервите си е лично твой проблем мon petit.
  • Кое чадо ти е любопитно? Хахахахаха, просто бях така любезен да обясня на госпожицата, че "есето" и за нищо не струва и че е по-добре да го изтрие, та да не се срами с него? Как се развиват нещата после? Хммм, кой знае? Дано само до кръв не се стигне, пахахаххаха, макар че защо не? Лично на мен ще ми достави удоволствие
  • YHWH (Астарот Благотворящий) , мое лично мнение в следствие на наблюдения ... дори и рима има ... имаш интересен начин да сваляш момичета ... и просто ми е любопитно - как се развиват после нещата...

    иначе са ми интересни коментарите ти винаги ... понякога много ме радваш ...

    извинявам се за чата ...
  • Абе чедо, че ти си съвсем неграмотна. Хъх...ПЪРВО. mos и mores не са две отделни думи, а ФОРМА на една и съща дума за единствено и множествено число, те не носят различен смисъл, и поради това не са думи (лексеми), а само форми. ВТОРО - самата дума mos означава в ед. число много работи, но не значи изобщо нрав (1. воля, 2. правило, обичай, закон, начин, свойство, качество), а има такова значение само в мн. число - mores - нрави.

    Съвременният морал трябва да зачита свободата на вероизповедание и никой няма правото да отнема човешки живот.

    НАистина ли? Хъх, не знаех...но мерси, че информира цялото общество.
    За мен винаги е било необяснимо поведението на голяма група хора през Втората световна война, довело до избиването на милиони невинни хора, до разграбването на безценни произведения на науката и изкуството, както и унищожаването на такива

    ИДИОТИЯ. Така мога да определя това. Какви произведения на науката? Пхахахахахха. Голяма група хора? Ужас, какво е това изразяване? И накрая, нали разбираш че НЕ МОРАЛЪТ е виновен . . . че холокоста изобщо не е смущение в морала? Паххахахахах, не го ли разбираш? Ужассс

    Недопустимо е било преди години да се ходи на училище с обица на носа, с разголена плът, с раздърпани дрехи, но същите тези младежи в много случаи са природозащитници, участници в благотворителни мисии, с две думи „Добри хора"

    Ами, да. То и сега е НЕДОПУСТИМО да се ходи така на училище. И мога да ти кажа, че споменатите индивиди НЕ СА "Добри хора", защото, чадо, скъпа моя малка приятелко, във философията има едно нещо, което се нарича "калокагатия" и според което този, който е красив, който има усет за красота, който познава красотата, цени я и се облагородява от нея, който развива и тялото си, и духа си, то той е ДОБЪР. Той е калос кай агатос - красив и добър. У споменатите "индивиди" това разбира се, че не е налице. Защото каква красота, какъв стил може да има в обиците на носа, раздърпаните грехи (аз ако имам някой в къщата си, който се носи така бих го удушил собственоръчно), манифестираната принадлежност към някоя от модерните "суб-култури". ХЪх, има ли?

    Че те са за разстрел бе...мдааа....
Предложения
: ??:??