13 апр. 2013 г., 12:52

Напред! Науката е слънце 

  Эссе
3906 0 0
2 мин за четене

Науката - съвкупност от факти, открития и предположения. В нашия сложно разбираем свят всеки ден ние научаваме нови неща, както за заобикалящия ни свят, така и за самите нас. Наученото от нас ние можем или да превърнем в добре организирана практика, или в добре анализирана теория. Знанието е най-голямото богатство за човека. То ни обогатява морално, духовно и умствено и ни прави по-добри в усъвършенстването на нашите способности.
   Всеки от нас започва своя път към знанието още от дете. Времето лети така бързо, а ние сякаш неусетно минаваме една по една фазите на нашето израстване. И през всичкото това време, докато животът си тече, с времето ние осъзнаваме, че дори и цял живот да учим и да опознаваме света, пак няма да успеем да научим всички уроци на живота. По пътя на нашето развитие от деца до пълнолетни млади хора, ние учим всякакви учебни предмети, които да ни обогатят в избора ни за бъдещото ни развитие. Във всеки един от нас е заключен поне по един талант, придружен с известна доза потенциал, а целта на науката е да отключи вратите към знанията ни, които са заключени вътре в нас. И за да стане това, ние хората, сме тези, които трябва да поставим основите на нашето развитие, като се постараем да разгърнем целия си потенциал, в онова което ни вълнува, което предизвиква интерес у нас и което може да развием като едно свое качество, цел или предимство, което да ни помага и занапред в живота.
   Също така нашите знания биха били чудесна основа за изграждане на нещо, което би било полезно в доброволни дела, за грижата за човека, природата и животните. Всяка наша постъпка в полза на заобикалящия ни свят е крачка напред в правилната посока. А колкото до самите нас, ние не трябва да забравяме да се развиваме, и като отделни личности и да използваме целия си набор от знания, за да израснем като млади интелигентни хора, които са успели да усъвършенстват поне една част от своя потенциал.
  И нека, въпреки успехите, които ще постигнем, независимо в каква област са те, да не забравяме своя книжовен български език, нашата богата и прекрасна азбука, дело на двамата братя Кирил и Методий, посветили и оставили ни наследството на една изпълнена с прекрасни звуци азбука, която днес ние, българите използваме във всяка своя реч, и благодарение на която нашият език се е превърнал в гордост за нас, българите.
  Нека да си спомним, че всички онези години, посветени на любовта ни към книгите, не са били напразни и че учебниците, които сме държали в ръцете си са свършили своята мисия и са ни подготвили добре за бъдещето ни развитие. “ Напред, науката е слънце” – всичко, което ни предстои да научим е пред нас и само ние можем да решим как да използваме наученото. Науката е онова, което ни тегли напред, към предстоящото, спирайки понякога по пътя си, за да анализира вече откритото и забравеното. Тя е съвършено средство за развиването на ума ни, но ние никога не трябва да забравяме, че всичко е в нашите ръце и само от нас зависи докъде ще се извисим в дебрите на науката!

© Мони Иванова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??