5 нояб. 2007 г., 09:09

Поддържам тезата 

  Эссе » Гражданские
1752 1 7
2 мин за четене
Красива страна е България. И жалка държава. С жалък народ. И безжалостно нежелана слава. На един пресечен балкански компот...

Всеки плюе. Лесно е. И ефектно. Особено ако имаш лош дъх. А хигиената... далеч не е сред плюсовете на “нацията” ни... Нормално, хигиената предполага поддръжка на чистотата. Поддръжка.

Къде е поддръжката тук? Няма я. Прането на пари изисква рушене на граденото. Не поддръжка. По-лесно се осчетоводява рушенето и обреченото на такова изграждане.
Поддръжка. Поддържане.

На хората. Един друг. На пътищата. Кой е “бизнесменът” с най-много автосервизи в страната? Застреляйте го. Това е поддържане. Един вид.

Но да започнем от началото... Поддържане. На ценности. Или може би и тук трябва да се почне отначало. Поддържане. На сградите. Не фасадите. Целите. Поддържане. На стандарт. На живот. Дори и без начален старт. Поддържане. И придържане. Към линията на развитие. Но при нас е крива. Бие на пунктир. Или по-скоро точка.

Поддържане. На чистота. Образцов дом. Повръщам. Кой ме поддържа? Поддръжка. На градския транспорт. Че засега само аромати. Приказно култивирана пот. Светът се разлюлява от залютяването в очите.
Поддръжка... Поддържане...

На хората. Един друг. Няма такова разединение. Няма такъв разкол. Няма такова отсъствие на национална идентичност. Няма такова непостоянство. Поддържане на постоянството. Пак изби на пот. И чалга.

Поддържане природните ни богатства. Горите? Горят ли? Турски тирове с дървен материал. Руски крайцери с горива. Заедно ни правят шведска тройка. Сандвич. Double penetration. International. Поддържат ни във форма. За всеки чеп. За всеки случай...

Поддръжка на комини. ВиК. Отпушва. Заварява. Извозва. Как пък веднъж не мина някой след един строеж да почисти шосето от прахта. Поддръжка. И после му вика бизнес сграда.

Поддържане. На вярата. За кого умря Левски? За Шампионска лига. Такъв му бил късметът. А Ботев? Защото нямаше каска. И бронежилетка. С подсилен гръб.

Поддържане. На държавата. Е как? С КГБ? И ДС? Полицията, пожарната и мутрите? Комунистите? Синьо-виолетови лъчения. Мале, че са вредни. Жълто. Поддръжка на испанци в България. Коронен номер. Поддържам тезата: Вервайте, че без поддръжка далеч се стига. Нали има дръжка, за какво ти е тоя под-? Само да се цапа...

Поддържане... Недовярване... Непроветряване...Недояждане. Цял живот. Поддръжка. Поддържане. Фигурата. За да знаем, че сме направили опит да мрем красиви. Пълна промяна. Като за една безкрайна неделя. Сутрин в 8. Кангото на съседа в главата ти. Все пак трябва ремонт. Тия панели изискват поддръжка.

© Тома Кашмирски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Да, поддържане поддържане..., което преминава и в издържане...на някои от нас
    За теб съм!
  • А , бе - общо взето -добре са ни поТдържали, по принцип. Особено от 1960 насам...Банкрутите на държавата...в-к "Дневник".
    И продължава да го правят!!! А ние докога ще изтраем,не зная!!!
  • Тъжно, но вярно.
  • "Поддържане...
    На хората. Един друг. На пътищата."

    Даааам... Поздрав от мен, Тома!
  • Поддържане...правото да напишеш всичко това и аз и другите да го прочетем!Поддържане ..да отстояваш правото си на избор -от това с какво да намажеш филията си /дали с малко или майонеза/,до това къде,как и с кого да живееш!Поддържане ..на това ,в което си добър и което можеш най-добре!ПОДДЪРЖАМ ТЕ!
  • "Поддръжка... Поддържане...
    На хората. Един друг. Няма такова разединение. Няма такъв разкол. Няма такова отсъствие на национална идентичност. Няма такова непостоянство. Поддържане на постоянството. Пак изби на пот. И чалга."

    Няма нужда от повече думи!!!
    Отново, разравяш дълбоко болезнено!!!

  • "Поддържане. И придържане. Към линията на развитие. Но при нас е крива. Бие на пунктир. Или по-скоро точка."

    Пълен застой!По-скоро точка!
    Поздравявам те,Тома!
Предложения
: ??:??