11 авг. 2007 г., 16:06

Шоуто трябва да продължи 

  Эссе
4535 0 3
2 мин за четене
 
Размисли върху една песен или "Шоуто трябва да продължи"

  
   Такова чувство можеш да изпиташ много, много рядко, слушайки песен. Просто една песен! Но "The Show Must Go On" е нещо много повече.

   Тя е изповед, тя е урок, обещание, тя е един човешки живот и неговия смисъл, излят в думи. Гласът на Фреди Меркюри и този велик текст се сливат не просто за да създадат поредния ритъм, поредната мелодийка, която безгрижно си тананикаме. Тази песен не е просто една от многото. Тя е единствена, защото разказва историята на един непобедим човешки дух, на един живот, който никога няма да изгасне в смъртта... Макар тя да е толкова близо. Това е непобедимият дух на Фреди Меркюри - на певеца-хомосексуалист, но и на гения на една от най-великите групи на света!

   Да, това е факт. Мисля, че малко хора се замислят за състоянието, в което е писана тази песен. Тя набива в съзнанието ни шоу, шоу, шоу... Всичко онова, което Фреди Меркюри е дал на света и на милиони хора! Смърт? Да, тя витае, незабележима, в тази песен, защото той е знаел, че ще умре. Но това далеч не е  задачата на песента - да ни подготви за неговата смърт - това е всекидневната, гнусна задача на медиите. Тази песен ни учи как един дух живее извън своето болно тяло, извън човешките чувства и примиренчеството.

   Да, този шоумен може да се мери по дух и с националните герои дори, с божествено силните! Без това да е светотатство! Нима не е герой един човек, който знаейки, че умира, пее... пее, че неговият живот-шоуто-ТРЯБВА и ЩЕ продължи! Това става и днес - "The Show Must Go On" е една от най-гениалните песни на нашето време. Тя продължава да звучи, в нея кънти гласът на великия Фреди Меркюри, в нея искри неговият дух! Той живее благодарение на шоуто и шоуто живее благодарение на него!

    Да, всеки би трябвало да живее живот-шоу, не цирк, а шоу - нещо стойностно, с което си заслужава човек да се гордее и да продължи!  Нещо, което носи истинския смисъл на "show" - нещо, което да покажеш на другите! Както призовава Фреди Меркюри - да се изправим срещу смъртта с усмивка (I face it with a grin), да продължаваме, защото смърт след така изживян живот не е нищо друго освен път към безсмъртието!

П. П. Бих искала да помоля всички, които прочетат това есе да отбележат някаква оценка за него, защото наистина бих искала да разбера как съм се справила според Вас. Разбира се, бих се радвала исключително много и на коментари! 

© Деница Добрева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Браво за есето!!!
    Поздрав и прегръдка!!!
  • Живот,шоу,цирк...много ми допада стилът ти на изразяване и очаквам да прочета още твои творби.
  • Фреди Меркюри си беше просто един шоумен. Нищо повече. Но идеята на песента наистина е велика.
Предложения
: ??:??