27 июн. 2007 г., 11:39

Силите в нас 

  Эссе
1004 0 0
1 мин за четене
Човешкото създание е една много странна комбинация между дух и материя.
Това, което го кара да върви напред, са Любопитството и Мечтите.
Различаваме се едни от други по силите, които имаме и влагаме в развитието си.

Във всеки от нас се борят 3 вида сили - човешките, дяволските и божиите.

Човешките са свързани с практичността, дребнавостта, с много незначителни тревоги. Отговарят на въпроса:"Как да преживея деня?"

Дяволските сили са изкушенията край нас, изборът ни да вървим по "лесните" пътища, бягството от себе си и истинските ни желания. Страхът ни, притъпяването на болката, страданието, любовта. Изобщо, спирането на импулсите и емоциите ни. Тези сили са силите на Мрака, Самотата и Тъгата. Отговарят на въпроса:"Как да избягам от болката?"

Божиите сили са Доброто, Любовта, Чистотата, Искреността, Красотата на душата. Това е най-великата сила, най-могъщата, най-трудната за притежаване и приемане от хората. Обикновеният човек не може да повярва, че все още макар и рядко, се срещат хора, подобни на ангели, които са готови винаги да помогнат и да те утешат. Често дори бягат от тях, тъй като дяволските сили надделяват и им "вкарват" дозата съмнения и страх. Въпреки това, знаят, че отчаяно се нуждаят от божиите сили. Всеки гледа себе си. Хората, в които надделяват тези сили, си задават въпроса: "Как да дам повече, отколкото давам сега?"

Във всеки от нас се борят тези 3 сили. Всички ги притежаваме, но сами правим избора коя ще надделява, като цяло в характера ни или в конкретната ситуация. Най-трудно е да бъдеш добър, когато всичко край теб е толкова мръсно, покварено и опетнено, за губило човечност и състрадателност. Никога не съм избирала лесните пътища. И сега няма да го направя... :)

© София Русева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??