1 февр. 2020 г., 22:26

За политиката , политиците и живота 

  Эссе
2954 1 4
2 мин за четене

Политиката е бизнес и в бизнеса има много политика. Голяма част от двете полета се припокриват.Бих казала, че много приличат на играта шах. Мнооого стара, трудна и не за всеки игра. Политиката съществува от времената на неписаната история. Малко, или много, всеки трябва да я разбира, ако иска не просто да оцелее, а да живее относително добре. Та, за да си добър политик, или бизнесмен, трябва да си хладнокръвен, да знаеш много и да умееш да градиш с това знание успешни стратегии. Както виждате, тук не включвам морал, защото твърдият морал пречи. Трябва да имаш неморално мислене, за да можеш да предвидиш и осуетиш неморалните атаки на съперника. Трябва са се лишиш от чувствителност, или да се научиш да я криеш, защото тя те прави уязвим.Целта на всеки бизнес, включая политиката, е да печели. Да бъде непредвидим в ходовете и максимално печеливш. Иначе, ще бъде смазан от съперниците. Политиката, обаче, има и друга цел. Не просто да гарантира външна сигурност, но и вътрешна. Ще рече, да угажда на всички. Но, това е невъзможно. Колкото и да даваш някому, все не е достатъчно! За това, политиците отделят най-влиятелните групи и се стараят на тях да угодят, в замяна на тяхната подкрепа. Корупцията не е просто риск за политика. Тя е инструмент! Тук идва проблема. Големият проблем! Веднъж преодолял моралните граници, той не знае кога трябва да спре. Кога е станал опасен за себе си и за политиката си. За това е вредно дълго време да си политик. Всички бизнеси и политики се крепят на масите.Само че, те са изградени от индивиди, които имат същите щения, но нямат инструменти, знание и умение, за да успеят. За това трупат недоволство, което прераства в гняв и ексцесии. Индивидите вече са проумели, че моралът им пречи да получат каквото искат и не малко от тях, даже твърде много, са преодолели почти всички бариери. Най-сериозните бариери, касаещи живота, здравето, сигурността на другите вече не са защитени и твърде често падат жертви. Казвам, че нещата са отишли твърде далеч. Би могло и да не е така и "мръсните" стратегии да са изключение, но те са по-лесни и по-печеливши. И стигаме до сегашната ситуация. Никой не е доволен от живота си и никой не е сигурен за него. Обществото е пропито от завист и гняв. От жажда за мъст. Идва неговото време. Защото неговите ексцесии са сравними с природни катаклизми. Щат - не щат, политици и бизнесмени трябва му обърнат внимание и да задоволят жаждата му за възмездие, справедливост и добър живот. Но как? Ресурсите са усвоени, а предстаеите на всеки индивид за възмездие и добър живот са различни. Последното, за което мислят индивидите, с някои изключения, е как искат да живеят и кой може да им го гарантира. Хвърлят се да подкрепят този, или онзи, а на него не му пука. Просто се възползва от енергията. За това сме вече в приказката за животните, паднали в ямата. Да ви я припомня: В една яма паднали мечката, вълкът, лисицата и заекът. Не можели да излязат и с времето озверели от глад и жажда. Решили да изяждат всеки с лошо име в ямата. И почнали." Заю Заище, лошо именище!"  Изяден! Така един по-един, до като останало само едно животно, което не можело да излезе от ямата. Стара приказка. Огромна поука и персонажи, лесни за политически асоциации. Ситуацията - също. И... Да питам: кой ни е крив, че не играем шах?

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Мечтииии! Благодаря ти, Хари!
  • Комплименти, Маги! Ако имахме поне хиляда Маргаритки, като тебе! И поне два Дунава и поне един Левски! Ех!
  • Благодаря на Ина Калина и на Младен за коментара и любими. Това първо, защото с голям зор влязох в сайта. Помислих, че съм блокирана. Щом опитам да отворя нещо и то изчезва. Не само то. Целият раздел! Викам си: Бре! Есето ми е принципно и не визира никого конкретно! Бива ли да ме блокират заради него? Да съм пипнала където не трябва? Не съм. Всичко ми е запаметено. Какво става? Синът казва: Пипала си настройките! Не съм! Не вярва. Нали, ако съм ги пипала, ще се отрази на всичките сайтове, които ползвам? Не знам. А,есето е доста сбито и визира най-едрите щрихи на темата. А, тя е важна, защото и животът на индивида е бизнес в условиятана политическа рамка. Ако не си наясно каква е рамката, правилата в нея, пробойните - няма как да се устроиш добре.
  • Ако имаха акъл даже за една партия... но страхът да не се отреже клона и с всички да се случи заслуженото е толкова креативен и изглежда като игра- поскок от клон на клон... "Колкото и да даваш някому, все не е достатъчно!" - като си вземе и ножа и сиренето, няма нужда да те пита. Да не създавам впечатления за компетентсност... просто исках да те поздравя. На никой вече не му се иска да слуша, толкова му е стигнало до гушата, а ти даже и си писала.
Предложения
: ??:??