18 февр. 2016 г., 19:37  

Законът за повторното действие 

  Эссе
1084 0 16
7 мин за четене

 

Ако се случи така, че случайно срещнете ваш познат, който не сте виждали от дълго време, а много скоро след това го срещнете повторно, значи сте попаднали на проявление на Закона за повторното действие. Ако никога не сте ходили в Съдебната палата, но ви извикат там за отваряне на завещание по процедура за унаследяване, а скоро след това ви арестуват и осъдят за дребно хулиганство, а осъждането ви, по бързата процедура, се осъществи пак в Съдебната палата, то значи отново сте свидетел на действието на същия закон. Ако се случи така, че спечелите сума от спортния тотализатор и доста скоро след това също спечелите неочаквани пари, то отново сте "навестен" от Закона за повторното действие. Този закон е висш принцип. Един от тайнствения списък на фараоните-принципи, управляващи тази вселена. Частен случай от него се явява, т.нар. синхронизъм, забелязан, назависимо един от друг, от световно известния теоретичен физик Волфганг Паули /1900-1958/:

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%BB%D1%84%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B3_%D0%9F%D0%B0%D1%83%D0%BB%D0%B8

и знаменития ученик на Зигмунд Фройд -  Карл Густав Юнг /1875-1961/:

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%BB_%D0%93%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2_%D0%AE%D0%BD%D0%B3

За едно бегло запознаване със синхронизма ви препращам към следния линк:

 https://anonybulgaria.wordpress.com/2014/02/21/%D1%84%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%85%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC-%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D1%8A%D0%B2/ ,

         Друг частен случай от Закона за повторното действие е принципът на австрийския зоолог Паул Камерер /1880-1926/:


https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Kammerer ,

наречен от него "sеriality" /"серийност"/:

http://www.astrococktail.com/PDF/PAULKA_x007E_1.pdf .

          Представете си, че ви се случи някакво нещастие, след дълга серия на безоблачност в живота ви. Съгласно Закона за повторното действие, очаквайте отново да ви се случи нещастие. Този закон се проявява, независимо от конкретиката на нещата. Ако имате двойници, той може да разпростре действието си и върху тях. Законът действа върху всичко, което има свойството да съществува. Върху всичко, което има форма. Очевидно той оборва в реалността онази математическа дисциплина, известна като Теория на вероятностите, защото предписва повишена вероятност за случване на подобно събитие /в малка темпорална околност/ на вече случило се събитие.
          Представете си земетресение. Следват един след друг 2 или 3 мощни труса. Освобождава се решаващо количество енергия, а после може да има хиляди мънички трусчета, доловими само от сеизмографите. Тази ситуационна система е налице отново по причина на Закона за Повторното действие.

          И бъдете сигурни, че ако извънземни от някаква космическа цивилизация нападнат Земята и земляните по чудо отърват кожата, много скоро след това може да се очаква ново нападение от извънземна цивилизация.
         Законът за повторното действие постулира, че вероятността в един и същи момент от времето да се случат много на брой малковероятни събития е по-голяма от тази да се случат малко на брой малковероятни събития. Тоест, ако е писано да се случват малковероятни събития, то те ще се изсипят буквално като смерч в дадена точка на пространство-времето.
          Морските вълни се подчиняват също на Закона за повторното действие. Големите и разрушителни вълни преобладаващо идват на порции /една след друга/. Особено силни са 7-мата и 9-тата вълна. В това отношение визуална представа за разрушителната им сила можем да добием от знаменитата картина на гениалния руски маринист Айвазовски, "Деветата вълна":

http://vilingstore.net/Antikvariat-i-predmety-iskusstva-c11/Ivan-Ayvazovskiy-Devyatyy-val-1850-i53057

         Признали съществуването на Закона за повторното действие, по-наблюдателните изведнъж ще започнат да маркират неговото проявление във всичко. Да си представим, че ви предстои пътуване до Лондон, при ваш близък. Тогава може би ще срещнете "случайно" на някоя българска улица човек, който силно напомня на него. Ако не знаете Закона за повторното действие, вие можете да останете изненадани, че сте срещнали такъв човек и да си мислите, че това е странна случайност. Ала след като вече знаете този закон, нямате право да говорите нито за странност, нито за случайност, а само за закономерност. Онези от вас, които развият остра наблюдателност за засичане на неговото проявление, ще останат удивени от честотата на действието му. Ще получат усещането за мистична сила, която ги заобикаля. Често преследваща ги, но и често подпомагаща ги. И тук е момента да си дадат сметка, че те могат да се възползват от самия закон, както сърфистът се възползва майсторски от високата вълна. Те биха могли да влизат в сценарии с нарочно произведени от тях събития, с оглед на тяхното повторение, в унисон със закона, ако това ще им донесе дивиденти.
           Вече споменах, че Законът за повторното действие е само един от висшите фараони-принципи, които управляват тази вселена. Древните индийци говорят за дхармакая - тялото на изначалната каузалност /при Платон известно като свят на ейдосите/. Когато човек умира това тяло му се явява като бяла светлина в дъното на един тунел. Наричам тези висши принципи фараони, защото те действат именно като фараони. Чрез заповеди провокират конкретните изпълнители-причини от реалността да извършат онова, което се изисква от тях. Фараонът не строи пирамиди. Строят ги инженери и работници-роби по негова заповед и в този смисъл строежът е причинно-следствено обусловен от тях - като съвкупност, но изначално и дистанционно е причинен от заповедта на фараона. Той - фараонът, е архипричината.
            Може би ще поискате още примери на такива фараони-принципи /освен Закона за повторното действие/, на които почива каузалността на тази вселена. Ще задоволя любопитството ви. Например "Принципът на жертвата". За да се изясня, ще го онагледя с пример. Лъв преследва антилопа и тя разбира, че няма да му се изплъзне. Има още ресурс в нея, за да продължи да бяга. Но тя изпреварва времето за изчерпване на този ресурс, "вдига" белия флаг и се оставя на преследвача си да бъде изядена. Така се подчинява на съдбата си. Зоолозите вероятно ще открият нещо, с което да обяснят това явление. И причината, до която те ще достигнат ще е от сферата на техните познания за природата на животинския свят. Но как ще обяснят те същото явление, когато ролята на антилопата се играе от една сграда, а ролята на лъва от мощно земетресение? Ако внимателно изучават "съпротивлението" на сградата срещу сеизмичните пристъпи, т.е, ако са добросъвестни учени, вероятно ще забележат, че сградата се разрушава по-рано, отколкото е времето за реализиране на оптималния й съпротивителен ресурс срещу трусовете. Тоест тази сграда постъпва точно както антилопата - прекратява съпротивата си преждевременно. Ето в това се състои същността на явлението, което наричам "Принципа на жертвата" и което пронизва цялата вселена, във всичките й разновидности от форми. Жертвата се отдава на Преследвача преди изтичане на оптималното й време за съпротива.

         Друг такъв фараон-принцип е Принципът за зенита. Физически този принцип може да бъде онагледен чрез слънцето, което свети най-силно не в 12 часа на обяд, а малко по-късно. Странно дефазиране на светимостта му, нали? Вероятно обяснено от физиците. Но как физиците ще обяснят с физичните си теории идентичната, по същество, ситуация, когато ролята на слънце играе даден автор и той получава максимално светене /в творческия свят/, под формата на признание, не когато е на върха на творческата си мощ /дарила го с най-качествена продукция/, а малко по-късно. Тук вече имаме работа с фараон-принцип, а не с причина от реалността.

         Има и други фараони-принципи. Например Принципа за априорност и Принципа за обективност. Първият съм засягал в есето си "Очакването":

https://otkrovenia.com/bg/eseta/ochakvaneto-8 ,

а втория няма да рискувам да разяснявам тук, защото ще доведе до голямо нарастване на обема на това есе. Целта ми бе да ви провокирам към самостоятелен размисъл. Тогава вие сами ще навлезете в царството на фараоните-принципи и убеден съм, че наблюдателните от вас, ще направят свои лични открития на неговата територия. А колко са тези 
фараони-принципи - краен или безкраен брой? На този въпрос едва ли може да се отговори понастоящем. Аз предполагам, че са безбройно много.
       Все пак съм длъжен да отбележа, че проявлението на Закона за повторното действие се дължи на спиралния характер на времето. Този въпрос го засегнах в есето си "Антикарма":

https://otkrovenia.com/bg/eseta/antikarma

Две такива спирални линии, които пресичат сферата си на действие произвеждат примка, подобна на тази върху графиката на кривата, наречена Декартов лист:

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BE%D0%B2_%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82

и нейният възврат генерира повторяемостта.


Бел. на автора. Това есе е продукт на оригинални мисли на автора. Той достигна до идеята за фараоните-принципи и Закона за повторното действие преди много години и оттогава систематически извършва своите наблюдения в тази насока.



 

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за вниманието и за този крайно интересен коментар, Калиа! В еднозначната съдба не вярвам, но вярвам в нещо, което бих нарекъл истории на съдбата. Те образуват мрежа, от която няма измъкване. Пожелавам ти весели празници!
  • Има една известна поговорка. Не зная дали е само българска. Но тя гласи: "Предупреден - половин спасен". В нея е заложена презумпцията за свободна воля. Аз не зная отговора на поставения от теб въпрос. Ако вселената е холографска, то очевидно нямаме свободна воля. Но холографската вселена е засега само хипотеза. Благодаря ти за това интересно включване, Ева и затова, че оцени този скромен текст!
  • Много интересен текст, който определено ме накара да се замисля. Означава ли това, че всичко е предначертано? При провеждани опити, които целят да провокират свободната воля на човека, се оказва, че такава няма. Всъщност тялото реагира на подадени сигнали, преди те да са достигнали до мозъка. Можем ли да променим съдбата, Младен?
  • Благодаря ти, че цитира този откъс от текста ми, Марина, отнасящ се до важния Принцип за зенита!

    Мерси, Василе, за високата оценка!
  • "Принципът за зенита. Физически този принцип може да бъде онагледен чрез слънцето, което свети най-силно не в 12 часа на обяд, а малко по-късно. Странно дефазиране на светимостта му, нали? Вероятно обяснено от физиците. Но как физиците ще обяснят с физичните си теории идентичната, по същество, ситуация, когато ролята на слънце играе даден автор и той получава максимално светене /в творческия свят/, под формата на признание, не когато е на върха на творческата си мощ /дарила го с най-качествена продукция/, а малко по-късно."
  • Благодаря ти, че оцени текста ми, Лимеруна!
  • "Нека духът ни да е бодър дори в предстоящите мрачни дни!" - колко хубаво го каза, Гавраиле! Наистина не би следвало да се безпокоим, защото Онзи, който ни е потопил в Информационното поле сигурно е провидил и тези дни за наше добро, не тук, а оттатък! Благодаря ти за интересното виждане в коментара ти и за оценката на текста ми!
  • Мисана,смятам че Законът за повторното действие е един от алгоритмите на информационното поле в което съществуваме в настоящия си вид.
    Винаги предлагаш нещо интересно.Нека духът ни да е бодър дори в предстоящите мрачни дни!
  • Зная, че дори и при Безжичните се случва да дават на късо, особено, когато са си въобразили, че интелекта им е водещ. Често се случва една "ахилесова пета" да води немощни мисли с почукване, както тояжка слепец. Трагично е, но винаги правя път при подобна гледка. От уважение към изгубеното сетиво.
  • Благодаря ти, Лъвице! Ама ти наистина си в съгласие с принципа за повторното действие. Приемам, че си най-убедителния доказателствен пример. Предполагам, че който е назначил фараоните, той ги и задейства. Онзи с голямото С. или с голямото Б.,
    ако предпочиташ. Те отговарят за здравата паяжина, в която всички сме омотани. Благодаря ти, че прочете, коментира и оцени! Относно доказателствата и примерите, приведох 2 линка със сериозна информация. Иначе трябваше да пиша трактат.
  • Законът за привличането ме доведе отново на страниците ти, Младене, за да докаже действието на закона за повторното действие Харесах теорията ти, примерите леко ми издишат, но със сигурност ще си провокирам действието на Фараона-многократно действие, защото успя да ме провокираш към по-дълбоки размисли Така и не разбрах, кое задейства фараоните в твоето есе.
    Поздрав за идеята и споделянето й!
  • Благодаря ти, Лъвице, че оцени този скромен текст! Лека вечер и успехи навсякъде!
  • Благодаря ти, Елица, за високата оценка, както и за този толкова затрогващ коментар!
    Позволи ми, обаче, да не се съглася с теб, в частта от коментара ти, съставляваща твърдението: "И знам, че никога няма да направя свои открития в света на фараоните-принципи, защото нямам нито твоите комплексни знания, нито дълбоката ти философска мисъл.". Първо ти си много по-млада от мен и имаш много време да натрупаш планини от знания. Второ, ти си изключително умна и признавам много по-наблюдателна от мен. Убеден съм, че ще откриеш такива фараони-принципи. Дори смятам, че вече знаеш за такива, но още не си ги припознала явно. И това ще стане. Имаш моите почитания за страхотната поезия, която пишеш. Поетичното ти перо, по скромното ми мнение, е недостижимо в този сайт и навсякъде! Слънчев Калифорнийски ден и нови изящни стихотворения!
  • Благодаря ти, че оцени текста ми Анелия и направи този ценен коментар! Не се бях замислял, но след казаното от теб ми се струва, че си си права. Хубава вечер и красиви сънища тази нощ!
  • Прочетох и останах зашеметена...
    Наистина провокираш към самостоятелен размисъл, Мисана.
    Засега ми стига да осъзная Закона за повторното действие. И знам, че никога няма да направя свои открития в света на фараоните-принципи, защото нямам нито твоите комнплексни знания, нито дълбоката ти философска мисъл.
    Моите почитания!
  • "Пари при пари отиват", "Много хубаво, не е на хубаво", "Едно зло никога не идва само". Дали пък тези поговорки не лежат именно на тези принципи?
    Наистина събуди интерес. Поздравления!
Предложения
: ??:??