14 дек. 2010 г., 13:51

Земята на Ботев и Левски 

  Эссе » Гражданские
2612 1 2
1 мин за четене

    Всички в България развяват като знамена имената на Ботев и Левски, кълнат се пред тях, гордеят се с тези герои.

    А Ботев и Левски - те дали се гордеят с нас?! Това ли е България, за която мечтаеха?

 

    Тези две имена са свещени за народа ни. Те са легенда - българският Ескалибур, който попаднал в ръцете на недостоен човек, само показва колко немощен и жалък е той. Така и тези, които се кичат постоянно с имената на двамата ни герои, просто изглеждат смешни в напъните си да се правят на велики.

И как могат да са велики на фона на двама исполини?

Как могат сегашните игрички и маньоври да се сравнят с мащаба на техните действия?

Ботев и Левски, простете сравнението, като велики играчи предизвикаха съдбата и ù предложиха неповторим залог: "Ако спечеля, печеля за цял народ, ако загубя, губя само мене си" - Заложиха себе си и спечелиха. Техният подвиг така или иначе беше обречен да спечели във времето. Пък и какво губеха те? В техните очи нещо толкова маловажно в сравнение с общото благо - само себе си!

Кой друг е способен на такава саможертва и липса на егоизъм - Христос?

А съвременните политици са способни да заложат цял народ, за да спечелят за себе си. Окопават се стабилно в дребното си ежедневие, а закопават България. Но за вечността не могат да мечтаят - защото тя признава само храбрите и чистите духом.

И колкото повече осребряват идеите си, толкова повече олекват в моралното пространство. И стават леки, леки, че ако повее силен вятър, ще ги издуха. Ала не повява...

А Ботев и Левски -  тези юнаци "във младост и в сила мъжка" си останаха морално чисти като деца. Никога не им хрумна да изтъргуват идеите си.

От какво тесто бяха замесени тези човеци, та се родееха с Бог?

И кога всички ние замърсихме този материал и се превърнахме в евтини душици, които хабят цялата си енергия, за да  измамят и навредят на ближния си?

Как да изградим богата държава, като са ни евтини душите и са ни евтини номерата?

© Виолета Колева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Факт. Всеки от тях е достатъчно значим, за да ги обединяваме дори в думите им.
  • "Ботев и Левски, простете сравнението, като велики играчи предизвикаха съдбата и ù предложиха неповторим залог: "Ако спечеля, печеля за цял народ, ако загубя, губя само мене си" - Заложиха себе си и спечелиха."

    Само за протокола - не двамата са го казали, всеки от тях е достатъчно значим, за да ги обединяваме дори в думите им.
Предложения
: ??:??