31 мар. 2008 г., 20:12  

Дъщерята на курвата 

  Поэзия » Философская
8558 0 72

 

 

ДЪЩЕРЯТА НА КУРВАТА

 

 

                    трилогия (втора част)

 

 

Роди се... И проплака в слънчев ден...

Не в болницата, бдящи над съня ти,

а във свят жесток, заобиколен,

от хищници надушващи плътта ти...

 

Живееше във мрачния бордей,

където се прехранваше със мама...

Тя беше курва!!!... В своя апогей...

И търсеха я... Още от зарана...

 

Във шкафа беше твоето легло!

От другите деца се различаваше…

А майка ти, в работно облекло,

клиентите безгласно забавляваше...

 

И всяко утро бършеше с парцал

полепналите спомени от снощи...

Че не един пияница вилнял,

се облекчавал... А след него още...

 

А днес ридаеш... Майка ти умря...

Погребаха я... Там – встрани от пътя,

по който ще потеглиш сутринта.

Съвсем сама! В живота си безпътен...

 

 

първа част

 

http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=105476

 

трета част

 

http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=107092

 

 

 

 

 

 

© АГОП КАСПАРЯН Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Страхотно е, влече ме подобна тематика в поезията!
  • Прекалено е нищожна за мен, вълнуват ме по-значими неща
  • винаги има смисъл човек да се върне някъде....
    може да открие нещо ново...
    а темата е вечна и стара като Света...
    няма изчерпване!
  • Не виждам смисъл, Вълчо. Темата е изчерпана даже и преди този стих, а какво остава за последващи... Мъдрите и от намек разбират, защо да пишеш цяла стихосбирка, за да разберат хората на какво ниско ниво е човечеството в духовен аспект... Човечеството като цяло, разбира се. Защото една част вече е на път... Към духовността и хармонията...
    За мен е ясно и то благодарение и на теб, за което ти благодаря. Наистина!
  • Ена, благодаря ти че се връщаш пак на този стих...не ти дава мира...
    намини и към последната част на трилогията- "Морякът и курвата"..!!!
    там не те видях да се спреш...нито ти , нито някой друг от веселата ви компания!А именно той се оказа най провокативен, нали?
    но нещо ви спря и аз се сещам какво е...
    надникни , ако искаш...
    поздрави от вълчан!!!
  • Отново се връщам на този стих... Може би защото като гражданска поезия с тематиката си засяга една много важна тема - доколко по принцип човечеството е пораснало в духовен аспект. Благодаря на автора не за стиха, за мен стихът изобщо не струва и не бих му обърнала внимание, ако не беше темата. Съгласна съм и подкрепям Герда.
    И бих казала, всъщност го казвам - "ГОРДА СЪМ, ЧЕ СЪМ РОДЕНА ЖЕНА"!!!
    ЩАСТЛИВА СЪМ, ЧЕ РОДИХ ДВЕ ДЪЩЕРИ!!!
    Съжалявам, че нямам син, за да го възпитам като духовен, интелигентен, умен и мислещ човек... Защото, както се вижда, такива мъже са рядкост... Не е шега, казвам го отговорно.
    Наистина съм горда, че съм жена и то затова, че не принадлежа към огромното количество човешки материал от мъжки пол, което се счита за уникално, всезнаещо, всеможещо, властимеещо, най-умното, най-интелигентното, най-моралното, най-духовното... Боже, каква заблуда!!! Горда съм, че като жена имам силата и свободата да бъда всякаква, без да съм извършила нещо в противоречие с всички закони - и морални и духовни... и не се влияя от тесногръдието на въпросния човешки материал. Защото едно от абсолютните права, които ни е дала природата, Бог, или кой както го разбира, това е правото да мисля!!! И аз се старая да го правя... за разлика от въпросния човешки материал... А за да мисли човек, е необходимо мнооооого да чете, да работи върху себе си и да се научи да уважава човешката същност във всичките й прояви...
    Има чудесна литература, има и достатъчно дадености във всеки от нас - нека се изказваме подготвени...
    Благодаря още веднаж на автора, че провокира много и то задълго с произведението си, макар и да не го е осъзнавал когато е писал стиха си, което личи най-вече от коментарите му-отговор.
    Благодаря ти, Аги!
  • от http://www.sibir.bg/index.php?page=videoAlbumPreview&VideoID=69380&albID=110602, цитирано в поста на vesi_lina, човек наистина рискува да хване ангина, поради спастично притягане в гърлото...

    по отношение на произведението тук - нищо особено и с липсваща
    поетична стойност според моите виждания; и понеже авторът вероятно си знае силата в поезията, е заложил на тематичността, на "скандалното" (псевдо-), защото добре е предвидил, че ще предизвика коментари за курвата. предизвикал ги е, НО КАКВО ОТ ТОВА?

    тези кометари променят ли тесногръдото му и, на моменти, просташко мнение и отношение към нещата? едва ли...

    за мен лично, курвата е едно-единствено нещо - просто въпрос на интерпретация; а тя може да се вмести в много разнообразни и разтегливи образи и понятия, част от които могат да се забележат в коментарите на изречена, ена и др.
  • Страхотно стихотворение!
  • Животът такъв, какъвто е...
    Прегръдки, приятелю!!!
  • ...а това е само един стих...
    Същото беше след като публикуваха карикатурите на Мохамед в датския вестник...Аз те чета и държа да го отбележа,без да твърдя,че това е най-стойностния ти стих.Но най-провокативен-със сигурност.Радвам се,че си си взел поука и не влизаш в излишни спорове.Аз също съм достатъчно ангажиран за да правя публичен анализ на стиховете ти.Просто прочетох и щом съм тук значи ми е харесало.
    Пак повтарям - това е само един стих...
  • Никак не е смешно.Много е реално.Аз съм акушерка и се срещам всеки ден с такива съдби.Тъжно е.Много е тъжно, но е реално.Специални поздрави от мен!
  • хах.. четох .. четох.. дъх не ми остана пфуу
    Ноу комент!
    5 лева от мен (Смеш, харесай си някой по евтин лап-топ, че викам да се спира тая лудория :D )
  • Моля ви да спрем!!!
    (Tи луд ли си - не цитирам никого, сам си провеждам диалог)... та 6 часа ме няма 83 лева... последно бяха 76... изгубили сте форма...

    П.П. Дума за замяна - "парцал"...(ако това беше проблема... и какво е курва? Май само аз не знам... къде й намерихте дефиниция... в "Гугъл" няма.)
  • Оу, йеъ!
    (разбрах, че събирате пари, та рекох да се вредя)
    Почвам да водя сметка за случаите в този сайт, в които коментарите са [доста] по-интересни от стиха.
    Известни случаи (на моя милост): 2.

    П.С. А, да, и чисто технически - стихът не ми харесва.
  • Много силно и въздействащо на психиката!Колкото и да се мъчим да го скрием този начин на живот е "нормален" за много български майки!
  • Ако авторът не прави разлика между "курва" и "проститутка" си е за негова сметка.
    Ако стихът му е насочен да обиди определен човек(може грешно да съм разбрал), отново си е за негова сметка.
    Но едно не мога да разбера. Защо всички се хванаха за думата в заглавието? С какво е лош стихът? Че показва една неприятна част от живота ли? Или че точно той е автор? Отново ли започна тази караница - тези и онези?
    Цитирам два коментара с ясно изразени правилни позиции.
    Katriona(Кети Рашева) - 31.03.2008г. 20:45
    Много брутално, бе, Агоп! И не забравяй, че КУРВАТА не е жена, а вид психика, най-често мъжка....
    изречена(Мая Попова) - 31.03.2008г. 22:22
    преди да продължи и с другите от родата, мислех, че тези, които се прехранват от "най-древната професия", се наричат "проститутки". "курвата", както каза Кети, е по-скоро вид психика, и макар и да е в ж.р. е валидна и за двата пола."

    Всичко останало е чиста проба говорилня. И не е желателно да се говори кой какъв е, независимо дали харесва или не стиха.
    Предлагам да се прекрати тази говорилня. Всичко това е ненужно. Крайно време е да се махнат доста коментари от тук.
    Надявам се да бъда разбран правилно.
  • Не мога да повярвам, че един 29 годишен сульо трябва да ви обяснява най-елементарните дефиниции от живота:

    Курва - жена, която спи с всички мъже.

    Мръсна курва - жена, която спи с всички мъже, освен с мен.

    Мили жени, ако някога не сте пуснали на някого и той ви е нарекъл просто курви, то това е очоизвадно прост мъж и е жалко, че изобщо сте съхранили спомена за такава случка.

    Кво сега, никой не се е изчуквал за една нощ ли? Аз съм! И ми дреме на месото прелюбодейско. За мен сексът е израз на телесна необходимост, както яденето и (любимата тема) срането. Честно ви казвам, с удоволствие бих си джиткал Unreal 3 Tournament вместо да се занимавам с празноглави жени. Но именно тези празнини Господ е научил мъжете да запълват. С телесна зависимост.

    Аз лично харесвам употребата на думата "курва". Съвсем хубава дума, на италиански означава "завой". Нека не забравяме, че думите са като пръст сочещ към луната... ние се стремим към луната, а не към пръста нали? Освен ако не сме самодейни курви...

    За съжаление, "курва" е единственото нещо, което ми хареса в този стих. Както повечето творби на този автор, поантата е заместена с middle-aged понятия за морал.

    Кефя се, че роднини на автора вземат дейно участие в защитаването на стиха. Хич не го правят да изглежда смешен.

    А що се отнася до провокациите... добре, че хора без проблеми си намират тук поводи за такива. Точно за това трябва да служи поезията и литературата като цяло.
  • Един цитат може и да не е съвсем точен по памет "Трябва да уважаваме жените-нали за това имат пу...и" Когато го прочетох за първи път паднах от смях.След това за малко да намразя до смърт автора.Хубаво е че беше вкарал тази мисъл в устата на герой не много достоен за уважение.А сега за курвите-да има ги имало ги е и ще ги има.Въпросът е само жени ли са?И докато една курва понякога е принудена от най-различни обстоятелства да е такава за да преживява , то другите заиграващи се с чувствата , тъгите и надеждите на хората са страшни.
    И повечето от тях не са жени.Не са даже и педали.Просто са си душевни курви и ако има някой за осъждане,ако има изразяване на гражданска позиция то тя трябва да бъде насочена към тях.Точно това май предизвика и този ми коментар - да привидно няма изразено отношение към "уличните жени" но все пак то струи от текста и е осъдително.Не сме ние тези които трябва да съдят тези нещастници поели по този път най-често не по своя воля.Трябва да съдим тези които са създали условията да има такива жени.Инак всичко се превръща в алабаланица.Поздрав за автора че предизвика такъв диспут,дори е хубаво че го има , но лично аз не приемам неговата позиция,не коментар ,а осъждане."Безпътен" може да се окаже живота на всеки един от нас-зависи от гледната точка.
  • Подкрепям!
    колкото да увелича сумата на 76 ...!!!

    Следващия, моля!
  • ше ме задавиш Ели ...като "ти вярваши ли в дядо коледа " тези които вярват че има курви в ляво ...другите в дясно ...Тези които искат да им помогнат да вдигнат лява ръка ...тези които ще ги хулят -дясна ....сега подскочете ако искате да ви чуем

    П.П. 75 лева ????????????....знам че можете повече ...
  • Вижте са, дайте да напраим една драмица за кахърно-сантименталните 10-стотинкови вафли. Начи, смисълът ще се състои в следното:
    Имаме 2 групи. Едната вика, че е грозно да викаш на хората "курва", оти звучи обидно.
    Другата вика: "Курви съществуват! Вие си затваряте очите!"
    Следва крайно сърцераздирателен монолог, изпълняван периодично от няколко солисти, който има за цел да покаже коравосърдечността на група номер 1, чрез апели за закупуване на храанителни продукти.
    ----
    Бележки под линия:
    1. не се обръща внимание на факта, че никой не отрича съществуването на проституцията и жертвите й
    2. не се приема факта, че никой не отрича трагедията на хората, засегнати от проституцията (освен може би авторът на едно произведение в един сайт, ама ху кеърз?!)

    ----
    Практически бележки:
    1. Смешко продава билетите (срещу съотв. процент)
    2. Да се предвиди огромно количество тоалетна хартия за зрителите със слаби слъзни канали и/или стомаси.
    ----
    Край
  • vitaniya (Витания ) ЗНАЕШ ЛИ КАКВО ОЗНАЧАВА ПОДАВАНЕ НА РЪКА?!
    Знам!
    http://www.sibir.bg/index.php?page=videoAlbumPreview&VideoID=69380&albID=110602
    СПОДЕЛЯМ коментара ти! И МОЛЯ всички! Нека спрем до тук!
  • "чекай бе ,чекай и аз да се изкажа бе ...глей го некултурник " ...имаше едно такова интервю с две спорещи циганки в господари на ефира ...68 лева ...(искам лаптоп постарайте се )

    П.П. а тези които сега ги пишат може и до довечера да ги свършат коментарите...не съм чел толкова много от отдавна ...Обичам този сайт !По забавно е дори от зоопарк...искам да съм маймунка ...
  • тук не се получиха отговори на много съществени въпроси:
    1. една жена, която спи с много и различни мъже (без заплащане) - как се нарича?
    2. една жена, която си изкарва прехраната като спи с много и различни мъже (прехрана=заплащане) - как се нарича?
    3. едно дете, чиято майка получава заплащане за услугите от т. 2 има ли нужда някой да му купи вафла от 10 ст. (апропо, къде има толкова евтини вафли?)
    4. някой от коментиращите бил ли в положение на цитираните в точки 1, 2 и 3?
    благодаря предварително за евентуалните отговори. по същество, ако обичате. на теория - и аз знам по принцип да разтягам локуми.
  • Когато прочетох това, потърсих и всичко друго от същия автор. Браво! Нормално е да те критикуват и харесват, но след като предизвикваш такова внимание ... прави си изводите сам. От мен - поздравления.
  • Ха ха ха ха - Иванова, Ина, не те познавам, но ако някога се запозная с теб - имаш едно от мен! Сериозно!
    жанет, да те попитам - какво правим ние, ей сега ще ти кажа. Но много сериозно.
    Първи вариант - виждаме недъзите в т.нар. гражданско общество в България и 1- псуваме, 2 - псуваме публично, 3 - псуваме всички. Вечер си лягаме и забравяме.
    Втори вариант - псуваме, репчим се, кряскаме, викаме. Вечер отново си лягаме и забравяме.
    Трети вариант - четем поезия, за да забравим.
    Четвърти вариант - реагираме като членове на гражданското общество. Тоест правим нещо, което трябва да направим. Тоест - наместо ние да си чатим тук и да твърдим виж какви сме ангажирани - ще отидеш там, където е пробелмът и ще подадеш ръка!!!!!!!!!!!!!!!ЗНАЕШ ЛИ КАКВО ОЗНАЧАВА ПОДАВАНЕ НА РЪКА?!
    защото аз зная, че има проститутки/и съм виждала и как ги прибиват от бой!/, зная че има и наркотици - и съм виждала хора, агонизиращи от това, зная че има деца, които са насилвани от бащите си - и съм виждала такива! зная че има още една камара неща!!!!!!!!!!!!!!! Но ... сори, имам ЧЕСТТА да кажа, че правя всичко възможно за хората, които са попадали на мен, за да им помогна. Независимо от начините!
    Що то ти мила, ще си дадеш ли последните кирливи левчета, за някого, чието дете няма каквно да яде, а ще нахраниш ли - но не веднъж а в продължение на месеци, година - дете...
    детето на курвата, "уважаеми" е дете!
    И да, права е Дарчето - Смирненски - разликата къде ли е?
    апропо - за справка -Гражданското общество е онази форма на обществото, в която частният интерес и личната сфера на човека са основата на системата от отношения. Частната собственост е материалната субстанция на гражданското общество, а свободата - духовната. Социални регулатори в гражданското общество са правото и моралът, като важна роля играе моралът. Заедно с държавните институции в свободното гражданско общество действат освободени от държавна опека организации на гражданите, изразяващи техните интереси. Същевременно държавата запазва за себе си само най-главните функции, като оставя на гражданското общество възможност да се саморегулира. Тези организации регулират отношенията вътре в гражданското общество, а някой от тях служат и за връзка между структурите на държавата и тези на обществото. Но главен регулатор на отношенията между държавата и гражданското общество се явява правото, което с еднаква сила важи и за държавата и за обществото.

    Тук е мястото на различния тип тълкувания на гражданското общество (оптимистичен или песимистичен), които оперират с различен обем на самото понятие. В широк смисъл под гражданско общество се разбира самоосъзнатостта и самоинициативата на гражданите на националната държава, която в тяхно име регламентира дейността на националния бизнес. В тесен смисъл гражданското общество обхваща само регистрираните юридически структури на гражданите.

    някакво тъпо определение за гражданско общество що то ме мързи да препиша учебника по теория на държавата и правото!
  • Anita765 (Ани Монева) ..е това ме дразни най-много от цялата ситуация ...в една лодка сме ...но ти оставяш някой да ти дава посоката и да те отведе при "смисълът"...не ми харесва този начин на "събуждане" и няма да ми хареса ...и ти знаеш и чети чела си ...всички го знаят че нещата са по-дълбоки ...но не вие харесвате този начин ...оттам идва всичко ...плоско и еднозначно написано ...

    п.п. 66 лева ...приятно ми е да си "чатя" тук но с тези пари и друго може да се прави ... и се смея защото само това предизвиква стихът в мен ...но ме пали всеки коментар "да ,браво за куража ,така е "...ВСЕКИ ЗНАЕ ЧЕ Е ТАКА НО КАКВО СЕ ПРАВИ ПОСЛЕ ...Е ТОВА НЕ ГО ВИДЯХ В ТВОРБАТА
  • Знаеш ли Смешко, като събереш тези пари, гледай да ти останат малко за да купиш поне една вафла от 10 стотинки на едно такова дете, ако пък не съумееш да спестиш поне го погали и му кажи две мили думи...
    Не си го правил нали?
    Бях до тук.
  • напомням 62 опа 63 и лева ...6 лева дължа тц тц тц ...това са три бири и кутия цигари ...и щеше пак да остане за вестник (там има "провдоподобни" статии)...
  • Не възхвалявам никого.
    Не всеки може да е поет.
    Но всеки може да има мнение.
    Само питам.
  • А какво правим ние като хора, като граждани, като общество?
    Дълбоко се съмнявам, че разбирате за какво говоря.
  • "правдоподобно"било а каква му е идеята,целта ?ето цитат...не е от произведение "момчета не съм добре не съм нормална...на 17 съм а съм спала със повече от 20 ...как да спра"...и кумчо вълчо какво направи посочва ги с пръст (все едно тя не знае че е такава )...
  • Четох, четох, коментари нападки и приемане на нещата почти лично. Мислех да не се включвам в коментарите, но ще го направя единствено и само по творбата. Категорично заевявам, че тава е правдоподобно. Сблъсквала съм се в реалността с такива жени и знам как страдат децата им. Вярно, че това не може да се види от всеки, освен ако работата му не е свързана с това. Смея да твърдя, че разпространението му се разширява, което е жалко, много жалко.



    "И днес ридаеш... Майка ти умря...
    Погребаха я там... Встрани от пътя...
    По който ще потеглиш сутринта.
    Съвсем сама... В живота си безпътен..."

    Само този, които е чувал думите на такова дете - "Нямам нищо и не знам къде мога да отида", само този които е виждал фургон в който се подава такова дете с уплашени и разширени от ужас очи може да разбере за какво става въпрос.

    Това просто го има... другото са интерпретации и не са случайни.


    "Роди се... И проплака в слънчев ден...
    Не в болницата бдящи над съня ти,
    а във свят жесток, заобиколен
    от хищници, надушващи плътта ти..."

    Това също го има и е напълно реално. Другото реално е да родиш така и да хвърлиш детето си на боклука, в буквалния смисъл или в някой казан.
    Защо да си затваряме очите затова?
    Аз не искам да ги затварям.
    Има неща, които трябва да се наричат с истинските имена, за да се събудим.

    Знам, че сега ще ме нападнете, но имам мнение и го заевявам ясно и категорично, защото съм се докосвала и в реалността до тези неща.
    В крайна сметка всеки стих носи послание. Аз приемам това послание и не осъждам тези които не го правят. Всеки е различен...




  • ще добавя и своя коментар- радвам му се много, заради позицията, заради начина на писане, заради ритъма и римите, ще си го опечатам и ще си го чета - много ме кефи.
  • Ми точно за това иде реч, Инче, душо моя
    Говорим си за това дали е уместно в изкуството да се ползват думи като "курва", а също и дали образът, изграден от автора е правдоподобен.
  • Де да беше само предизвикателството, Маги...
    Има и други такива, те се видяха.
    А най-важното е с каква цел предизвикваш...и какво ново искаш да кажеш на света с това предизвикателство.
    Получи се такъв диспут, защото хората почувстваха дискомфорт от разминаването между същността на сайта и това, което авторите искат да публикуват в него "под прикритие"

    ПП Позволи ми - ако легна с мъж, след това коментарът за мен е - "курва". Ако не легна с този мъж, коментарът след това от него е пак "курва".
    За какво тогава да спорим, за какво да говорим...
    Във всички случаи тук не става вече въпрос за "курва"-та, а за духовно равнище...
    И за творчеството, като отражение на тази духовност.


  • дотук 49 лева с моя коментар 50 -аз дължа -4 лева ...бройте си коментарите и на касата ...като за първи април добре ...ето и мойта поезия :
    "Кабинетът вече е прекроен, Симеон си отива
    ”Скандинавските кукли” свалиха министър
    София се превръща в строеж
    Взеха всичко на Ангелина и Косьо младши"
    автор :Dir.bg
  • ВТ, думите, които използваме са като дрехите, които носим - изразяват, показват какво има отвътре. Точно както тигровите (респективно леопардови, крокодилски и т.н.) дрешки показват, че харесваме чалга, така и думите като "курва" казват нещо за нас. Речникът е и винаги е бил белег за степен на образованост, социален статус и т.н.

    Ренка, от какво да сме се изморили?
  • Ех...и вие...всички...щом сте тук...
    значи поетът си е свършил работата...!
    Няма две мнения по въпроса!
    Някои го умеят...предизвикателството...
  • от утре по лев за коментар искаш да коментираш -левче ...(и без това сайтът забива често,а го пълним с гениални мисли
  • Ех, Вили! Та аз никога не съм заспивала, за да ме събуждат... И при това така арогантно просташки ...
    Съжалявам за заспалите!!!
    Ние вече сме станали и сме в салона за духовен пир, поне се надявам да е така.

    ПП. Най-скандалните заглавия са в жълтата преса... Аз там не ходя, искам да си остана тук!!!
  • е те това "събуждане" най го обичам ...и изгорелите банички "разбунват духовете" ама грам не са стойностни...
  • Вили, на теб ли да обяснявам, че най-скандалните заглавия привличат, независимо от качеството на съдържанието? риторичен въпрос.
  • Самият факт, че това произведение "разбуни духовете", означава, че е стойностно. Най-малкото защото "събуди" четящите в най-добрия смисъл на думата и ги застави да изразят честно своето мнение. Скандално твърдение, но е истина, нали така?
    Колкото до първото стихотворение на тази тема - да, всяка жена може да бъде заставена да се чувства принцеса, защото жените го заслужават. Независимо от нейните професионални занимания. И тогава може да се проличи, какво чувства в душата си. Пример за това - гледайте филма "Един идиот в Париж".
    Бих искал да кажа още нещо - никой никога не трябва да се осъжда за житейския избор. Това е негова лична работа! Ако обаче се появи подобно желание - нека първо да се попитаме как ще постъпим на негово място, с неговото минали, в неговата среда и възможности за бъдеще...
    За мен е прекалено дребнаво да се спори, дали трябва да се употреби една дума, вместо друга.

    Аз лично поздравявам автора за това, че твори неща, които ни "събуждат" и поради това реакциите ни излизат от познатото, от обичайното русло на ежедневието.
  • Ина, тъкмо затова, че сайтът заприлича на клакьорна, реагирах така остро и непримиримо. Обичам този сайт и искам да има повече млади хора в него, искам да се наслаждаваме всички на талант, творчество и духовност - тази храна, без която не можем.
  • Да, Ина, ама ако не се разчуе, за кво да го прави човека ...
    Така де, пък трябва да си каже и за това, колко готина принцеса си е намерил, пък "оная" - праз да яде...
    А сега - сериозно - наричали са ме курва, защото съм отблъсквала мъже и не съм откликвала на исканията им. Всяка жена го е преживяла.
    За какво говорим, тогава ?

  • Наистина ме помляхте, Ели, Смешко !!!
    Направо си рева от смях !!!
    Това май е най силното и ефективно оръжие срещу такава пошлост !
    Браво !!!!!!!
    Велики сте !
    Благодаря ви !


    Смешко, то си има и такъв действителен случай за "раздвижването на мъртвеца", който обаче носи твоето послание с тази сериозна шега
    Не е тук мястото и времето да го разказвам, но е много поучителен, особено за случая ...
  • А за бабата на курвата какво мислите?
    Не е ли и тя една хромозомно заложена мръсница?! Аха-а-а-а! Ето защо женските хромозоми са ХХ! Просто са забравили да добавят XL, за да стане XXXL!
  • Искам поредица за гейове (педерасти де )...ама там някак ще е трудно с продължаването на рода .Абе може да си осиновят детето на някоя курва...абе гот е да лепиш по палците в моргата етикети .Ама трупът вземе че стане...
  • Бях решила да не се "въртя" около пилона, но след като дискусията продължава, не мога да се сдържа. За мен вече не става въпрос за автора - той се самоизключи от играта. Не защото не прави коментари, а защото повтори грешката си - опита се да отмъсти на отхвърлила го жена с псевдопослания. За мен така стоят нещата. Никой не го каза, макар да съм сигурна, че много хора от сайта го знаят. Просто логика.
    Тази тема е толкова древна и толкова изчерпана, че само се повтаряме.
    Тук виждам вече изясняване на ценностни системи.
    Нормално е всеки да се движи напред и нагоре в индивидуален план и скорост. Не е нормално, обаче, когато от криво разбрано чувство за достойнство се налага един или друг модел, както в случая се опита авторът. И то без да има необходимата основа - и духовна , и информационна. Наистина, и аз съм втрещена от такова примитивно тълкуване на човешката душевност. Убедена съм, че не само аз или няколкото, които се "осмелихме" да го кажем.
    Такова отношение би подхождало на средновековието, не вярвам да има хора, които в развитието си да са все още там... Остава - една преднамереност... Защото колкото е древна обсъжданата тема, толкова са древни и гордостта, завистта, злобата... А те имат реалните възможности да навредят, както го и правят.
    Отново ще се върна към Майка Тереза - можеш да купиш човека, но не и неговата благословия...
    Такива "стихове" и поддържащи ги коментари ми звучат направо отчайващо... Другите народи мерят духовността си ВЕЧЕ с отношението към животните, а ние в случая - ВСЕ ОЩЕ с отношението си към ЧОВЕК!!!!!!!!!!!!!
    Над 2000 години не можем да проумеем някои неща, може би защото са само 2000 ...
    И понеже е Първи април - една закачка: А какво ли мислят ескимосите по въпроса за "курвата"
    Как мислите вие ?

    ПП. С нетърпение очаквам прекрасен стих за сина на курвата ...

  • Хм. Интересно.
    Айде и аз да се изкажа, за да докажа на Автора, че е успял да ни докосне с тази еднолевова китайска провокация. Та тя (провокацията) ме навежда(такива сме си ние, жените, Аги, навеждаме се под път и над път) на няколко извода.
    1. Хората са странно племе. Аз лично приемам "курва" за една от най-пошлите думи в езика ни. Именно защото, както Дарчето вече писа по-долу, е семантично натоварена. И то не положително.
    2. Употребата на думата "курва" според мен не прави чест на никого. И няма нищо общо със смелостта. Смело е да прегърнеш Магдалена пред очите на всички, а не да я замериш с камък, заедно с тях. Тази дума е камък. Или по-точно, тази дума е заплюване в лицето. (Поправете ме ако греша, но Гаргантюа сякаш вече е изразявал пзиции относно "плюването в храмове"?!)
    3. Въз основа на предишния стих (т.е. "Курва" заключих, че авторът няма позиция по темата. Там много ясно си личи как една дама му обяснява, че не и допада отношението, изразено в стиха, а той отговаря "Аз поне не си трия стиховете." Това за мен е удар под кръста, освен това е доказателство, че той цели просто да обиди някого, а не да защити позицията си. Такава няма.
    4. По отношение на "курвите" и децата им няма да се изкажа, защото смятам, че ако един мъж на заслужаващата уважение възраст на Агоп още не се е научил да вижда света в малко по-богат спектър(както каза Радо), то всичките постове и коментари на света няма да му помогнат да го направи.
    А на всички, които мислят, че това е един "много хубав стих"... Няма какво да им кажа. Те са щастливци.
  • Поздрави за Вълчо!
    За съжаление това са нещата от живота!
    А за още по-голямо съжаление мисля, че много хора си крият главата в пясъка. Това обаче не разрешава проблема.
    Лично аз чакам продължение.
    А за всички неразбиращи ще кажа, че Едит Пиаф е родена на улицата. Аз лично много и се въхищавам.
  • Много хубав стих!!! Поздравления за позицията и отразяването!!!

    п.с. Тук ще спомена, че напълно съм съгласен с коментарите на Мая и Кети. Героинята ти е проститутка. Логично е да промениш заглавията и в двата стиха.(Но това си е лично твой избор)
  • Ангелова, аз говоря за семантиката/ и то неточното използване на думи вместо други - прочети и втория коментар на Мая, моля!/, а по отнощение на етимологията: от френск - двор, през руски: "курица"/кокошка - дворната птица/, та до български с фонетичните и смислови промени, настъпили междувременно. Вероятно има и общ индоевропейски корен някъде по трасето; чувал съм и още две-три обяснения по темата/далеч по-несъстоятелни/. Та след като трибуквената думичка вече е била навлезнала в езика ни, е образувана нова с наставка за женски род! А, да, появила се е сравнително късно, доколкото ми е известно!
    "В този стих е изразено едно типично за нашата общественост отношение към този вид "професия" - Не споря, ама си отговори на въпроса "Как го казва?". За това говорех!
    А после - постовете на Ена и EliTa акцентират и върху "типичността" на отношението!Там се говори и "Какво казва"! Обожавам едноизмерните и едноцветни мнения, завиждам на такива хора! Живее се лесно и спокойно, когато виждаш само бялото или черното! Спомяте ли си за Елин-Пелновия отец Сисой! Изключително съм доволен и от това, че зная точно от кои мъже съм и какво точно подкрепям! Ако не ми беше тъжно, щеше да ми е смешно! Жалко!
    Всъщност - рационалната част от изказването ти/на Елица Ангелова/ е точно тази!!! Да, виновни са! Най-вече те - мъжете!!! Забележи обаче, Агоп никъде не ги намесва!!! Напротив, измествайки центъра и изключвайки ги от полемиката, ги оневинява. Продължавайки расъждението си в тази посока, току виж се окаже, че се стигне до идеите ми и се разбере накъде се опитвам да насоча дискурса и кого, и защо защитавам!
  • Аз се замислих над това: Мъжете, които се нуждаят от такива жени и ги подкрепят, невинни ли са? А може би - жертви?!
    А етимологията на думата? Кой е нейният корен и защо?

    В този стих е изразено едно типично за нашата общественост отношение към този вид "професия". Авторът е проявил смелост и е поел риска да постави на обсъждане този проблем. Последвалата полемика потвърждава това. С интерес прочетох...
  • До сега се въздържах, а следях много внимателно!
    И двата стиха са всъщност безвкусни, клиширани и посредствени! Не един/една, извинете/ отбеляза семантичните несъответствия, пресилените твърдения, фашизоидната увереност в абсолютно "правилната" преценка и позиция на автора! Това не означава, че кои знае колко от другите разбраха!
    Изумен съм от еснафщината и евтиния популизъм, основан на подчертано клакьорския афинитет на някои, които тук блеснаха в пълната си "прелест"! Изумен съм от издаването на присъди, основаващи се на... нищо!!! Изумен съм от възприемането на думата "курва" за напълно нормална, особено от жени! Интересно, хрумвало ли Ви е, че най-крайният, фанатичен и непросветeн ислям се прокламира, защитава и налага от жени/чрез възпитанието на собствените им деца, разбира се/! Е, да, факт, само че не очаквах да наблюдавам явления, будещи у мен такива аналогии, в сайт за литература през 21. век!?!
    Да се върна на въпросната думичка: за мен тя има смисъл само в две комбинации - и двете ги отнасям към мъже: "политическа курва" и "интелектуална курва"! И преди някой пак да заподскача и да започнем/продължим/ с дърленията/лично аз смятам да не поствам повече тук - преди мен всичко бе казано, ама като гледам ефекта.../, замислете се, че в поезията има две изключително важни неща: "Какво казва" и "Как го казва"! Ако смятате, че визираните две творби са се справили в тези посоки - Ваше право! Аз не!!!
    Всъщност има една лоша и една добра новини: Лошата е, че - за пореден път - единствената "курва" се оказа литературата! Добрата е, че не е така, просто защото нея тук я няма!
    Dixi
  • Евгения, тези, които забелязаха, си мълчат, познай защо ...
    Приветствам въпроса ти и се опитвам да предизвикам откровеност у читателите,защото жестовете са едно , а съвестта - съвсем друго. Позицията на автора ? Ха ха ха , толкова ми горчи, че се смея, за да не заплача ... Ами виж финала на стиха и ще ти стане ясно ...
    Много мога да пиша във връзка със стиха, но не виждам смисъла да се въртя около пилона ...
  • Поздравявам те за изразената позиция!
  • Много натурално..., чак горчи...Тъжно, песимистично...Може би зов или по-скоро вик за промяна?!! Но как?!!...Силно въздействащ реализъм! Поздрав за смелостта!!!
  • "... Сега си курва... В задимен коптор...

    ... Съдбата ти - безмълвен воайор,
    присмива се зад мазната завеса!...

    ... Отгледаш ли го в себе си - от семе,
    ще имаш най-уханните цветя!...

    ... По който ще потеглиш сутринта.
    Съвсем сама... В живота си безпътен..."


    Аги, вземи прочети нещо по въпроса, недей да тъпчеш на едно място като на коневръз ... Не исках да ти светвам, ама като гледам колко се нуждаеш, ето ти една книга, която ще те светне по въпроса - "Илюстрирана история на нравите" от Едуард Фукс
    Не ми благодари, аз съм курва ...
  • Не знам, останалите, но мен лично този стих ме разплака. Да, това е реалността при много, много майки и деца. Прочетох и предишния стих, който бях пропуснала. И двата стиха ми харесаха страшно много и като постройка, и като изпълнение, и като тематика. Накараха ме да се замисля за неща от живота, за които почти не се сещаме, но от които никой не е застрахован че няма да му се случат. На нас самите, децата ни или на наши близки. (Пази Боже)!
    Нека който може да мисли, просто да се замисли!
    Който иска само да оцени, а който не иска да направи и двете просто да подмине. Но нека наричаме нещата с истинските имена.
    Поздравявам те, Вълчо за силните и реални стихове!

    П.П. Ето нещо на тази тема и от мен.
    http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=42947
  • преди да продължи и с другите от родата, мислех, че тези, които се прехранват от "най-древната професия", се наричат "проститутки". "курвата", както каза Кети, е по-скоро вид психика, и макар и да е в ж.р. е валидна и за двата пола.

  • Много банално, но и от това има нужда - за контраст !
    Поздравления !!!
  • Вълчо, наистина има такива жени, които решават, че това е лесен начин за прехрана в началото, а после няма измъкване. Децата им са белязани за цял живот. Живеят в страх, смачкани, без право на избор и често тръгват по същия път... Жалко е, но го има и то все повече...

  • "Аз пък друго се питам: Как ли една такава жена купува вафла на детето си и го гледа как я яде знаейки от къде е дошла...вафлата?! "


    Аз бих отговорила друго!!!

    Може би, тази жена, (каквато и да е) си мисли как да зарадва (изхрани) детето си, м? Какво мислиш за това???

    Лесно е да кажеш на една жена - "курва"... Трудно е да го разбереш!!!!
  • Вълчо, съдейки по поста на - Katriona (Кети Рашева), че женското съсловие се дразни от тази думичка (знам ли защо) и и придава разни други окраски обръщайки я по посока на мъжете, явно от засегнато его...що ли?!
    Аз пък друго се питам: Как ли една такава жена купува вафла на детето си и го гледа как я яде знаейки от къде е дошла...вафлата?!

    Смело и силно - добра провокация! Аз лично аплодирам!
  • Трябва ли да си заравяме винаги главата в пясъка!?
    Има и такива хора, не че са пример, но са част от реалността!
    Аз те поздравявам за смелостта!
  • Много брутално, бе, Агоп! И не забравяй, че КУРВАТА не е жена, а вид психика, най-често мъжка....
  • Наистина ми хареса още от първи прочит.Според мен именно с думата курва стихът става още по-болезнено истински.Силно е,не е пресилено.Помислете колко е важен стартта на един човешки живот!Разберете,че корените и детството са най-важни при формиране на личността.
    В живота си безпътен...нима вашия живот не е безпътен,приятели?

    И всяко утро забърсваше с парцал
    полепналите спомени от снощи...
    Че не един пияница вилнял
    се е облекчавал... А след него още...
  • На мен ми хареса!поздрав!
  • ако трябва,ще стане....
  • дано не се превърне в поредица
Предложения
: ??:??