24 окт. 2010 г., 13:21

06 ПОМОЩ 

  Проза
815 0 3
1 мин за четене

ПОМОЩ

 

        Една жена трябвало да отиде да нагледа засетия от нея грах, дали е станал вече за прибиране и да свърши някаква работа. За да не ходи сама на нивата, поканила майка си, да ù прави компания и да ù помага.

        Започнали работа. Майката взела едно зърно, пъхнала го в устата и се опитвала да го сдъвчи. Но жената била възрастна и беззъба. Търкаляла зърното в устата си.

        Видяла дъщерята, че майка ù непрекъснато дъвчи. Започнала да се дразни. Започнала да си мисли, че майка ù, вместо да ù помогне, ще изяде сума ти грах.

         Търпяла жената, търпяла и чакала майка ù да престане да яде грах. Накрая не се стърпяла и казала:

          - Стига толкова. Да се прибираме.

          Двете жени си тръгнали.

         По едно време майката се обадила.

         - Днес цял ден се опитвам да сдъвча едно зърно, но нали нямам зъби в устата, само го търкалям.

        Сега дъщерята разбрала какво е правила майка и съжалила, че си тръгнали. Но било вече късно. Нямало как да обясни защо си тръгнали и защо ще се връщат.

 

 

 

 

 

© Елена Димова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Днес, тази приказка разказах на една нова приятелка и тя каза, че я знаела от баба си - почти същата.
    Въпросът е не в недоубрания грах, а в ограничеността и дребнавостта на хората понякога.
    Благодаря ви, че четете моите приказки и те ви харесват. Старая се да не са засукани, а прости и ясни. Така те ще са подходящи за повече възрасти.
  • Отново хубава приказка! И отново, след като я прочетох, струва ми се че и преди това съм я чул в родния си край; може би не съвсем по същия начин, но основният мотев - че бабата през целия ден дъвчела едно единствено зърно грах или нахут, а булката се ядосвала, е същият. Сигурно хубавите случки и приказки са се знаели и разказвали навсякъде в Българско!
  • Ами добре ,останал граха недоубран и 6те презрее..
Предложения
: ??:??