25 мар. 2021 г., 13:34

Анунаки - 2 ( Корабокрушенци ) 

  Проза » Фантастика и фэнтези, Другие
299 0 0
16 мин за четене

Действащи лица:

 

Капитан Етана

Шамаш - пом. капитан

Балих - пилот

Банда - пилот

Шеркар - пилот

УМ - главни компютри

Менуна робот - пилот и механик

Сенатор Агга

Адмирал Симуг

Неочакван глас, робот

 

 

"... и слязоха ангели от небето... "

 

 

                                                    ПЪРВА СЦЕНА

( Боен космически кораб на анунаките, на екрана се вижда гъст метеоритен поток )

 

ШАМАШ: Капитан Етана, изгубихме се!

КАПИТАН ЕТАНА: Не можем и да се върнем! Къде попаднахме? Какъв е този безкраен метеоритен поток?

ШАМАШ: Навигационните уреди са объркани! Всичко е в ръцете на пилотите! УМ, опитай отново!

УМ: Рзултатите са същите! Няма данни! Няма данни! Няма данни... ииии...

ШАМАШ: УМ, спри!

УМ: Няма данни! Няма данни...

ШАМАШ: УМ, спри!!! ( УМ спира )

КАПИТАН ЕТАНА: Знам, че е трудно! Но доколкото е възможно, не позволявайте умората да надделее! Бъдете максимално концентрирани!

БАЛИХ: За първи път виждам толкова много метеорити на едно място! Що за проклятие?

БАНДА: Почти цикъл няма излизане оттук! Няма да издържим дълго!

БАЛИХ: Капитан Етана, като че ли метеоритите започват да намаляват!

ШАМАШ: Компютрите са в ред! УМ, докладвай!

УМ: Съжа... ля... вам за неу... добст... вото! Мястото е прека... лено... магнетизирано... и бло... кира всички компютри... вклю...чително и... мен! Но сега всичко е наред! Можете да се доверите на автопилота, на 100 процента!

КАПИТАН ЕТАНА: УМ, преминаваме на автопилот!

УМ: Слушам! Автопилотът е включен!

БАНДА: Най- после! Ще ми се пръсне мозъка!

МЕНУНА: ( влиза ) Капитан Етана! Пилоти! Изгубихме се!

БАНДА: Сериозно! А аз си помислих, че сме на забава!

БАЛИХ: Менуна, ти се върна! Къде беше? В царството на сънищата ли! Ха- ха! ( всички се смеят )

МЕНУНА: Ами, нямам запис!

КАПИТАН ЕТАНА: И след като стана въпрос за записи, наистина ли няма такива и има ли някаква вероятност да се върнем обратно? И колко енергия и гориво има корабът ни? УМ? 

УМ: Отново съжалявам, Капитан Етана! Записи няма! Намираме се в космическо пространство, където не са идвали анунаки! Но сега всичко се записва! Енергията и горивото са в нормални нива, резерва също!

БАНДА: Край! Ще летим само напред в нищото, докато свърши и резервът! И в един момент ще спрем и ще увиснем в дълбокия космос! Поздравления!

КАПИТАН ЕТАНА: Нима се учудвате! Всички знаехте за риска на мисията ни! Всички сме доброволци и е напълно възможно да не видим никога повече семействата си! И стига сте хленчили!

БАЛИХ: Аз не хленча и съм оптимист! От къде знаете, може да се въртим в кръг и току виж... върнали сме се на Нибиру!

ШАМАШ: По- добре оптимистична илюзия, отколкото нищо! Но как да подтискаш чувствата си? Менуна, ти защо не се оплакваш?

МЕНУНА: Не съм програмиран за такива емоционални състояния! Съжалявам! Ха- ха- ха!

БАНДА: Ооо, той бил и шегаджия!

КАПИТАН ЕТАНА: Менуна, ти си пълен с изненади!

МЕНУНА: Самоусъвършенствам се, Капитане!

БАЛИХ: Капитане! Пилоти! Камънака свърши!

ШАМАШ: Това е една добра новина! ( На екрана се появяват безброй звезди )

БАЛИХ: И изгряха звезди!

БАНДА: Време е за поезия!

ШАМАШ: Където има звезди, има и надежда! Не ни изоставяй, Велики АН!

УМ: Капитан Етана, състоянието на Шеркар се нормализира!

КАПИТАН ЕТАНА: Съвсем го бяхме забравили! Излязъл е от шока!

ШАМАШ: Капитане, още на Нибиру ви казах, че понякога блокира! Рядко е, но в най- важният момент останахме без автопилот, без Менуна и без Шеркар!

БАЛИХ: На всеки може да се случи! Дано не сме обречени!

ШЕРКАР: ( влиза ) Съжалявам! Страшно, съжалявам!

КАПИТАН ЕТАНА: Не се тревожи, Шеркар! Менуна, съпроводи Шеркар до каютата му!

МЕНУНА: Слушам, Капитане! ( Менуна и Шеркар излизат )

ШАМАШ: Пилоти, предстои ни едно много дълго пътуване!

БАНДА: Към нищото!

БАЛИХ: Към дома!

УМ: Няма данни!

КАПИТАН ЕТАНА: ( поклащайки глава ) Велики АН!

 

( Мрак и пак светлина. Отново бойният кораб на анунаките, на екрана звезди )

 

БАЛИХ: Още малко и сме у дома!

БАНДА: Не, не! Още ми се пътува! Може ли вдугиден да се приберем?

ШЕРКАР: Не мога да повярвам, че сме в това положение! Очаквах да е дълго пътуване с билет и за завръщане!

БАЛИХ: Веднъж го казах! Въртим се в кръг и ще бъдем там, откъдето сме тръгнали!

БАНДА: Какво ще кажете, да се отклоним и да се отбием до ей, онова съзвездие! За разнообразие!

ШЕРКАР: УМ, кое е това съзвездие в левия горен ъгъл на екрана?

УМ: Няма данни, съжалявам!

ШЕРКАР: Да го наречем Съзвездието " Банда " !

БАНДА: Да, аз пръв го видях!  ( Влизат Капитан Етана, Шамаш и Менуна )

КАПИТАН ЕТАНА: Пилоти, трябва да пестим храна, енергия и гориво!

БАЛИХ: Летаргия!

БАНДА: И това дочаках!

ШАМАШ: Всяко нещо си има първи път!

КАПИТАН ЕТАНА: УМ, приготви летаргокабините! След това изключи всички ненужни компютри и осветление! Оставаш ти, автопилота и редувай двигателите!

УМ: Слушам, Капитан Етана!

КАПИТАН ЕТАНА: Пилоти, да вървим!

МЕНУНА: Ами аз?

ШАМАШ: Ще те изключим!

МЕНУНА: О!

БАНДА: Е, анунаки! Пожелавам ви лека нощ и приятни сънища!

БАЛИХ: И ще се събудим отпочинали след два цикъла!

КАПИТАН ЕТАНА: Дано не се появи пак някое метеоритно поле! Велики АН, бди над нас! Не ни изоставяй! Вярваме в Теб!  ( Всички излизат )

 

 

                                                     ВТОРА СЦЕНА

                               ( Планетата Нибиру, кабинетът на сенатор Агга )

 

СЕНАТОР АГГА: ( сам ) Никаква вест. Какво направихте Капитан Етана? Всичко пропадна. ( влиза робот )

РОБОТЪТ: Господарю, Адмирал Симуг желае да го приемете!

СЕНАТОР АГГА: Добре, нека да влезе!

РОБОТЪТ: Слушам, Господарю! ( излиза )

АДМИРАЛ СИМУГ: ( влиза ) Сенаторе! Начинанието ни се провали! Може ли да говорим спокойно? Да няма скрити подслушватели- агенти?

СЕНАТОР АГГА: Не, не! Защитата на този кабинет е безупречна! Веднъж имаше опит да бъда подслушван, но се провалиха! Говорете на воля, Адмирале!

АДМИРАЛ СИМУГ: Капитан Етана и екипажът му изчезнаха! И въпреки уверенията ми, че без секретните планове нищо не може да се направи, Капитан Тизкар е вдигнал на бунт базата " Илкум " ! Обречен е!

СЕНАТОР АГГА: За голямо съжаление е така! Верният  военен космически флот на Петдесетте ще разгроми бунта за нула време!

АДМИРАЛ СИМУГ: Защо анунаките не са единни? Докога тези петдесет ще висят над главите ни и ще решават съдбата ни по свое усмотрение? Дали ни били знание и цивилизация! Нашественници! Предците ни и без това са имали развитие!

СЕНАТОР АГГА: Развити, но не и единни! Водели са непрестани войни помежду си!

АДМИРАЛ СИМУГ: Имам чувството, че слушам някой петдесетник!

СЕНАТОР АГГА: Ха- ха! Неее! Това е исторически факт! Неоспорим! Колкото и пъти да бъдат изобличавани в корупция, диктат и още в какво ли не, Петдесетте са непоклатими! Вината винаги поемат търговските компании и някои некадърни военни на анунаките, и много рядко се сенатори! Къде се дяна Капитан Етана?

АДМИРАЛ СИМУГ: Да не са го хванали?

СЕНАТОР АГГА: Изгубил се е! Отбягвайки военните патрули се е отклонил в непознати територии! Ако го бяха хванали, досега да са ни арестували и обвинили в измяна! Скоро в регистрите на Флота ще излезе липсата на кораба и как мислите да обясните изчезването му?

АДМИРАЛ СИМУГ: Няма какво да обяснявам! Има си правила! Не бъде ли засечен или не се появи сам до три цикъла, се обявява за изчезнал.

СЕНАТОР АГГА: Възможно ли е да го свържат с бунтовниците?

АДМИРАЛ СИМУГ: Без доказателства, няма как! ( чува се сигнал от телефон ) Извинете ме, Сенаторе! Търсят ме по секретната линия от Генералния щаб!... Адмирал Симуг, слуша!... Да!... Веднага!... Слушам! ( затваря )  За голямо съжаление и моята част е призована и трябва незабавно да се насоча към " Илкум " !

СЕНАТОР АГГА: Добре дошли във верния космически военен флот на Петдесетте!

АДМИРАЛ СИМУГ: Ах, как ги мразя!

СЕНАТОР АГГА: Мразим, но им служим! Това е абсурдно! Макар и обречен Капитан Тизкар ще умре достойно! А ние сме двулични! С всеки изминаващ цикъл ставам непоносим към самия мен!

АДМИРАЛ СИМУГ: Надявам се, Сенаторе, в бъдеще да ни се отвори още една възможност и кой знае!

СЕНАТОР АГГА: Дано сте прав, Адмирале! Но докато има ненаситни търговски компании и безумни кариеристи, които да служат робски на върховната власт... едва ли!

АДМИРАЛ СИМУГ: До нова среща, Сенаторе!

СЕНАТОР АГГА: До нова среща, Адмирале! ( Адмиралът излиза ) УМ, готов ли е обядът?

УМ: Разбира се, Сенатор Агга! Заповядайте и приятен апетит!

СЕНАТОР АГГА: Благодаря, УМ! ( излиза )

 

 

                                                 ТРЕТА СЦЕНА

             ( Боен космически кораб на анунаките, на екрана се вижда Синята планета )

 

ШАМАШ: ( Влиза поклащайки се и поглежда ъм екрана ) Какво е това? Сънувам ли още? Планета? 

УМ: Синята планета, помощник капитан Шамаш!

ШАМАШ: Синята планета!!! Не може да бъде! Как се озовахме при нея? Порталът ли се отвори?

УМ: Не, помощник капитан Шамаш! Пътят, по който пристигнахме е съвършено нов!

ШАМАШ: Ние сме откриватели!

БАЛИХ: ( влиза, също леко замаян ) Откриватели ли? ( поглежда към екрана ) Ооооооо! ( След него влизат Капитан Етана, Банда и Шеркар )

ШАМАШ: Това е Синята планета! Живата легенда! Помните ли, учехме за нея в училище?

КАПИТАН ЕТАНА: Невероятно! Учех без никакво желание за нея! Но сега е прекрасна!

БАНДА: Не халюцинираме ли?

ШЕРКАР: Не мисля!

ШАМАШ: УМ, потвърди!

УМ: Това е Синята планета! Записите, с които разполагам за нея са само два прожента! Разпознавателни и ориентировачни! Не сме научно- изследователски кораб!

КАПИТАН ЕТАНА: УМ, докладвай за времето, в което бяхме в летаргия!

УМ: Да, Капитан Етана! Докато бяхте в летаргия 2,1 цикъла всички инструкции относно автопилота и самия полет бяха безупречно изпълнени! Всичко е записано! С този полет е открит нов път до Синята планета! Поздравления!

КАПИТАН ЕТАНА: УМ, поглеждайки уредите разбирам, че не сме в открития космос! Кацнали сме!

УМ: Правилно! Нашият кораб е кацнал на спътника А- 1 ( Луната )

ШАМАШ: Дааа! Пълната противоположност на Синята планета!

БАЛИХ: Започвам да си припомням училищните дни! Всико е кръгове! Съдба, Космос, звезди и планети!

БАНДА: Ами адамите! Те са там, сигурен съм! Трябва да ги има!

КАПИТАН ЕТАНА: Възможно е! След няколко мини цикъла ще ги видим на живо, предполагам! УМ, Менуна включен ли е?

УМ: Вече е, Капитан Етана!

МЕНУНА: ( влиза ) Имам информация, че сме открили Синята планета!

ШАМАШ: Преоткрили, Менуна! Преоткрили!

 

                                        ( След наколко часа, условно )

 

КАПИТАН ЕТАНА: Заемете местата си! Турболенцията ще бъде голяма! Докладвайте!

ШАМАШ: Готов!

БАЛИХ: Готов!

БАНДА: Готов!

ШЕРКАР: Готов!

МЕНУНА: Готов!

УМ: Всички уреди са в изправност, двигателите са запалени! Готов!

КАПИТАН ЕТАНА: Курс към Синята планета! СТАРТ!

 

 

                                                   ЧЕТВЪРТА СЦЕНА

                             ( Планетата Нибиру, кабинета на Сенатор Агга )

 

РОБОТ: ( влиза ) Господарю, Адмирал Симуг е тук!

СЕНАТОР АГГА: Да влезе!

РОБОТ: Слушам, Господарю! ( излиза )

АДМИРАЛ СИМУГ: ( влиза ) Привет, Сенатор Агга!

СЕНАТОР АГГА: Добре дошъл, Победоносний Адмирале! 

АДМИРАЛ СИМУГ: Хм... Нещастна победа! Бунтовниците бяха разгромени! Пленници няма!

СЕНАТОР АГГА: Как да има? Доколкото разбрах, върху тях се е изсипала огромна огнева мощ! Нещо за Капитан Етана?

АДМИРАЛ СИМУГ: Нищо! След един цикъл ще бъдат обявени за безследно изчезнали! При всички положения!

СЕНАТОР АГГА: Когато боен линеен кораб или изтребител " МУШХУШ " се отдалечат от нашата система, максимум след 5 цикъла се самовзривява!

АДМИРАЛ СИМУГ: Това го знаят само висшестоящите! Екипажите и главните им компютри са в пълно неведение, но имат шанс да се спасят! Но в спасителните капсули, в нищото, едва ли ще оцелеят!

СЕНАТОР АГГА: Това решение е взето от Петдесетте и от Сената на анунаките, за да не може наша техника да попадне в ръцете на други космически цивилизации!

АДМИРАЛ СИМУГ: Правилно решение! Одобрявам го! Може ли да попитам с какви кодови имена бяхме представени пред Капитан Тизкар!

СЕНАТОР АГГА: Разбира се! Аз бях Енума, а вие Елиш!

АДМИРАЛ СИМУГ: Горди имена!

СЕНАТОР АГГА: Но никакво изпълнение! Да хвърлим ли вината на Капитан Етана!

АДМИРАЛ СИМУГ: Не мисля! Нужна е по- дълга и по- добра организация, и повече анунаки за тази цел!

СЕНАТОР АГГА: Търпение и надежда! Много съжалявам Адмирале, че прекъсвам приятния ни разговор, но имам реч в Сената!

АДМИРАЛ СИМУГ: Няма как, задължения! До нова среща Сенаторе!

СЕНАТОР АГГА: До нова среща Адмирале и приятен ден! ( Адмиралът излиза ) УМ, къде е речта ми? ( оглежда се )

УМ: Запис номер 7, Сенаторе!

СЕНАТОР АГГА: А, да! ( излиза )

 

 

                                                   ПЕТА СЦЕНА

( Боен космически кораб на анунаките лети около Синята планета. На екрана се сменят различни географски картини от планетата. )

 

КАПИТАН ЕТАНА: Красота, красота, анунаки!

БАЛИХ: Доколкото знам, водата е повече от сушата!

ШЕРКАР: Имаш отлична оценка, Балих!

БАЛИХ: Но нещо кислорода, не е като за нас! Трябва да сме със скафандри!

БАНДА: Скафандри има! Може да си вземем и сувенири! Нали, Капитан Етана!

КАПИТАН ЕТАНА: И още как! Малко неочакван туризъм и не само това! Ние не сме обикновени пилоти, а и откриватели! Ние открихме нов път до Синята планета и този път ще ни върне отново у дома! Проблем ще е метеоритният поток и магнетизацията там, но да не мислим сега за това!

ШЕРКАР: Искам да видя адами! Къде сте, проклетници? Къде се криете?

БАНДА: Ще ги открием!

НЕОЧАКВАН ГЛАС: Внимание!!! Внимание!!! Говори предупредителен глас! Този боен кораб се намира извън Нибирунската система и подлежи на самоунищожение...

КАПИТАН ЕТАНА: От къде се взе? УМ, какво е това?

УМ: Няма данни, Капитан Етана!

ШАМАШ: Не може да бъде!

НЕОЧАКВАН ГЛАС: Този боен кораб се намира извън Нибирунската система и подлежи на самоунищожение! Екипажът има 5 микроцикъла време да се евакуира със спасителна капсула! Успех, анунаки! И нека Великият АН, бъде с вас! Отброяването до началото на взрива започва сега... 0, 1 микроцикъл... 0, 2 микроцикъл... 0, 3 микроцикъл...

УМ: Капитан Етана, открих шест гнезда с взривни устройства, които е невъзможно да бъдат обезвредени! Едно от тези гнезда е и Менуна! Спасявайте се анунаки!!!

МЕНУНА: ( влиза ) Аз съм бомва, аз съм бомба!!! Не знаех за това! Съжалявам, Капитан Етана! Съжалявам, пилоти! Спасявайте се бързо!!!

КАПИТАН ЕТАНА: Не, това не се случва!

ШАМАШ: Капитане, анунаки! Без паника! Капитане, дайте заповеди! Трябва незабавно да се евакуираме!

ШЕРКАР: Мислете бързо, Капитане! Нямаме време!

КАПИТАН ЕТАНА: Екипажът да се насочи към спасителната капсула, веднага!!! УМ, искам запис на новия път до Синята планета!!!

УМ: Записът е готов! ( Капитанът взема записа )

КАПИТАН ЕТАНА: Сбогом, УМ! Сбогом, Менуна!  ( анунаките излизат )

УМ: Сбогом, анунаки!

МЕНУНА: Сбогом! Сбогом! Сбогом...

 

( Завеса и след малко се чува взрив )

 

 

                                         ШЕСТТА СЦЕНА

( Някъде на Синята планета, приземена капсула. От нея излизат анунаките със скафандри, гласовете им звучат тръбно )

 

ШАМАШ: И ето ни, на Синята планета!

БАЛИХ: Оцеляхме, в последният момент!

КАПИТАН ЕТАНА: Каква изненада! " Бойният кораб се намира извън Нибирунската система и подлежи на самоунищожение. " !

БАНДА: Видяхте ли го Менуна! Бомба! Д край беше пълен с изненади!

ШЕРКАР: Какво ли ни очаква още? За къде тръгнахме, откъде минахме и къде сме сега? Няма обяснение! Просто корабокрушенци!

БАНДА: ( към Балих ) Кръгове, а!

БАЛИХ: Въртим се, въртим се!

ШЕРКАР: От толкова много въртене, свят ми се зави! ( сяда )

ШАМАШ: " Приключение" ли да го нарека или " Драмата на един екипаж" ?

КАПИТАН ЕТАНА: Все още сме живи и аз все още съм ваш командир! И като такъв, ви заповядвам... Да вярвате!

БАЛИХ: Ще изживея последните си дни на Синята планета, вярвайки!

ШАМАШ: Имаме си капсула, с която може да се лети на къси разстояния по цялата планета!

КАПИТАН ЕТАНА: Планетата може да ни осигури всички нужни вещества за оцеляване! Имаме и оръжие! Пехотинско е, но ще ни свърши работа!

ШАМАШ: Тук ли ще бъде базата ни или ще изберем някое по- красиво местенце?

КАПИТАН ЕТАНА: Мисля, че ще имаме много бази на тази планета! Само да има гориво за капсулата!

БАНДА: Една от добрите новини е, че капсулата има устройство, което възпроизвежда гориво! Стига да имаме нужните продукти!

БАЛИХ: Синята планета е пребогата! Имате ли представа колко минерали са изнесли търговските компании при първите колонизации?

ШЕРКАР: Единственната ни надежда вече е само Порталът! Дали ще се отвори?

ШАМАШ: Чухте ли! Капитанът ни заповяда да вярваме! Вярвайте, анунаки, вярвайте!

( На единия край на сцената се появяват любопитни адами )

БАЛИХ: Хей, вижте!!! Адами!!! Адами са, нали!

КАПИТАН ЕТАНА: Адами са, наистина!

ШАМАШ: Ха- ха! Ето ги, проклетниците!

ШЕРКАР: Бях ги виждал само на запис!

БАНДА: ( тръгва към адамите ) Елате, елате! ( адамите бягат) Избягаха!

КАПИТАН ЕТАНА: Ти какво очакваш? Да те прегърнат и да ти кажат " Добре дошъл на Синята планета! " ! ( всички се смеят )

ШАМАШ: А знаете ли, че сме малко роднини с тях, генетично? Генните инженери добре са си свършили работата, тогава!

ШЕРКАР: Все още си остава загадка, как са влезли в Свещенния храм и как са осквернили кълбовидния магически кристал? При такава строга охрана?

КАПИТАН ЕТАНА: За това Петдесетте и Сената издават заповед всички адами да бъдат заселени на тази планета като роби и домашна прислуга! И никога да не бъдат връщани на Нибиру! И когато анунаките напускат Синята планета, при последното затваряне на Портала, те остават тук! Анунаки, ние сме техните създатели! Ние ще бъдем техните господари, техните божества! Ние се върнахме при нашите създания! Анунаки, да вървим и да осмислим последните дни от живота си цивилизовайки адамите!

ШАМАШ: Невероятна реч, Капитане- Бог! ( всички се смеят и аплодират )

КАПИТАН ЕТАНА: В името на Великия АН! Напред, божества на просветлението! ( Всички излизат смеейки се )

 

 

                                                               КРАЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Асенчо Грудев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??