1 мар. 2013 г., 20:24  

Баба Марта легендата 

  Проза
673 0 2
2 мин за четене

 

Баба Марта се събудила в 5 и 30, както всяка сутрин. Станала светкавично и направила мощна физарядка, за да не замръзне. Още загрята, се стрелнала към балкона, но изпищяла, щото докоснала без да ще ледения радиатор и космите ù настръхнали. Навлякла няколко пуловера и си свила цигарка. Отворила празния хладилник и взела малко бурканче с ръж и инка. Сварила си една чашка и допушила с нея угарката. Сетне извадила един лист и започнала да смята.

Пенсия 180 лв.

Пенсия на дядо Мраз - 45лв. / Той починал преди време, та бабата вземала 25 % от неговата/

Ток 120 лв.

Вода 40 лв.

Топлофикация такса мощност  40 лв.

Лекарства 100 лв.

Храна 100 лв.

Други разходи 5 лв.

 Добре е, казала си бабата, и се метнала през джама. Долу на белия сняг се образувала червена локва и се сляла с бялата пелена в красива плетеница...

 

/2-ри възможен край/

Добреее, казала си баба Марта, взела червената покривка и един бял чаршаф, усукала ги и се обесила на закачалката...

 

/3-ти възможен край, най-оптимистичен/

Добре е, казала си бабата, добре е, че имам останали 2 буркана с домати на терасата. Взела единия и тъкмо да го отвори и видяла долу по улицата крачи Станишев с червена роза в ръка. Без да се замисля, бабата отворила джама и метнала буркана по него. Долу на белия сняг се образувала червена локва и се сляла с бялата пелена в красива плетеница. После дошли линейките...


/4-ти възможен край, престъпен/
Добре е, казала си бабата. Добре е, че се хванах странично с пласиране на дрога. Какво казват старите хора - "по-добре свръхдоза, отколкото туберкулоза". Извадила от шкафа малко пакетче с бял прах, седнала на дивана и направила на стъклената масичката две  бели магистрали. Животът е скапан, помислила си тя. Цял живот работа и накрая? Извадила последните си 5 лв., сгънала банкнотата на тръбичка и шмръкнала първата магистралка. Изпънала се назад, гледайки към тавана и от носа и бликнала кръв на тънка струйка. После бавно се плъзнала по масата и застинала с глава на стъклото. Кръвта се стекла и сляла с другата магистрала хероин в красива плетеница...

© Лебовски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Тъжно е дори да го помислим, но родната ни държава-мащеха ни тласка натам. Не трябва така недостойно да живее един пенсионер. И да има дилема лекарство или хляб. Ненормално е.
  • Не знам дали е така, но ако правилно съм го разбрал разказа, наистина ми хареса! :D
Предложения
: ??:??