17 мар. 2013 г., 10:00  

 Бай Село 2 : Продължението 

  Проза » Рассказы
590 0 1
Произведение от няколко части « към първа част
3 мин за четене

Здравей, Бай Село… стари мой приятелю! Минаха години, забравихме се… Разкажи ми как си ти, как се развива животът ти. Достигна ли мечтите си? Ъм… чакай… ти за какво мечтаеше? 

Чувам, хората говорят… жена ти заминала с децата… Защо така? Не им стигна голямата вила в Бояна ли? Или са намерили ключа за хотелската стая… Между впрочем онази, другата още ли е червенокоса? Само не разбрах защо си я пратил фолк дива в Пайнера, мислех че иска да става джаз певица с кариера на световната сцена! Не се тревожи, нова ще намериш, няма да те обича, но пък ще се постараеш погледите да привлича. Нали това искаш… Поне гледай да е пълнолетна, че пак ядове ще имаш. Но да оставим любовта настрани, явно с нея не ти се получава… Разкажи с учението какво се случи? Дочух, че си имал проблем при дипломирането в гимназията, но чековата книжка на тате е оправила ситуацията… Искаше да следваш право, адвокат да бъдеш! Или и това само на приказки остана… в брой ли ги искаше доцента, че не се получи сделката… Язък! Спокойно… и без това тате бизнесмен ще те прави! Затова вече дори и средно образование не ти е нужно! Само внимавай на границата, че да не стане и с тебе като с Боевски, гледаш от време на време новини предполагам… Ама все ще измислиш нещо да скалъпиш, пък ако мине номерът! Ти май хазартна личност си станал… От сварката с гаменчетата в квартала към черните пари си се ориентирал… Чух, че се е наложило MERCEDESа да продадеш… и годежния пръстен на жена ти… Опс, извинявай – бившата ти жена… Съжалявам, знам че като го споменавам се натъжаваш и униваш… но спокойно - нали ти остана BMWто… А майка ти как е? Или тя все още не иска да те чува… Права е жената да ти кажа… Ние, простосмъртните, плащаме над 200 лв. сметки за ток, при минимална заплата 300 лв... и от време на време трябва и да се храним :) А ти проигра пенсията на горката женица на скапаната рулетка... Обади ù се поне, да я попиташ как е, все пак ти е дала живот... едно малко нещо понякога е всичко! Чувам, че кварталното барче на Бат’ Гошо е фалирало, а заедно с него и другарите ти по чашка си заминаха… Ти впрочем още ли си пийваш… Поне преди го правеше уж за забавление, а сега с чашката май се утешаваш вечер и срещу самотата заедно се борите… А, разкажи, как беше в клиниката? Май 'пилето' във фурната ти изигра лоша шега. От ‘гъзария’ ще се погубиш, стари приятелю… Ееех, а живот си живееше ти едно време… Помниш ли момичето от съседния блок, дааа… онова същото красиво, лудо влюбено момиче в теб, с което ти се подигра… Ами заминала е за Америка, изучила се е и казват, че дори е сгодена за магнат от Wall Street! Чудо, а? А ти ù се подиграваше, че видиш ли, купувала си дрехи от втората употреба… Викаш твоята сергия ARMANI на битака поне беше оригинална. Колелото на живота се върти, Бай Село, върти се…

 И така, богоравни приятелю, какви ти бяха мечтите? Къде са те и къде си ти сега… без жена, без деца… майка ти не те поглежда… Казвах ти преди, че тези твои другари Алчност и Егоизъм ще те погубят… Е, поне си имаш някой друг лев останал… Ала какво ще ги правиш тези пари… ще си купиш ли любов, щастие и семейство? Поне отиди и купи на някое дете хляб, от добро глава не боли, туй от мен да го знаеш! Току-виж си променил своя мироглед към света… Ама какво те занимавам с глупости, май се отнесох… Я отиди да сготвиш пилето, че фурната загря… да повдигнеш малко настроението… 

Аз между другото съм добре… свързвам двата края… имам си семейство и приятели :)

 

П.С.  За да свържите творбите, слагам линк към предходната 

https://otkrovenia.com/bg/proza/baj-selo

 

© Красина Попова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Творбите са сързани и без добавения линк. Вече има опция за публикуване на части.
Предложения
: ??:??