14 февр. 2014 г., 22:50

Безалкохолно 

  Проза » Рассказы
426 0 1

 

       - ... следва деформация, уголемяване и цироза на черния дроб. Кожата придобива мръсно пепеляв цвят, капилярите набъбват и уголемяват носа до неузнаваемост, очните ябълки пожълтяват заради неработещия черен дроб.
Краят е бавен и особено мъчителен. И за всичко това е виновен алкохолът! Бичът на съвременното човечество. Чумата алкохол! 

Като завърши четенето мършавото човече затвори кожената папка с червена звезда отпред, свали очилата, духна два-три пъти на премръзналите си ръце и погледна десетината съселяни с кожени ямурлуци и агнешки калпаци, събрали се в Читалище "Пробуда". Двама спяха а кмета с ленински каскет стана и се прокашля.

      - Другарю комунист!, Скъпи съселяне! Ние всичките разбрааме каква вреда нанася кохола...

      - Алкохолът, другарю кмет!

      - ... алкохола на назе и нашио бел, черен дроб , така де, на сичките ни карантии там. Нали, другари, нали разбрааме!? Е, питам ви язе, ние ша го пущаме ли тоя алкохол в селото?

Янчо Гатин изправи цялата си снага, свали почтително калпака и като заглади панайотхитовския си мустак, рече:

      - Нема да го пущаме, тая пущина, нема да припари в село Ярлово! Ша си пием само вино и ракийка!

 

© Атеист Грешников Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??